به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۴۴۳۴۱۷

رونالدو یک بار دیگر به ایران سفر می‌کند

رونالدو یک بار دیگر به ایران سفر می‌کند
گروه ورزشی:با مشخص شدن چهره هشت تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امکان تقابل سپاهان با النصر و الهلال بسیار زیاد است.به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و هشت تیم موفق شدند جواز حضور در دور بعدی را کسب کنند. العین امارات، نسف قرشی ازبکستان، الهلال، النصر و الاتحاد عربستان به عنوان تیم‌های سرگروه و سپاهان ایران، الفیحاء عربستان و نوبهار نامانگان ازبکستان نیز به عنوان سه تیمی که در گروه‌های خود دوم شده، راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

حالا همه چیز آماده برگزاری مراسم قرعه کشی دور حذفی این پیکارهاست. برخلاف دو دوره گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان که از همان زمان برگزاری مراسم قرعه کشی مشخص بود تیم‌ها در صورت صعود با چه حریفی روبرو می‌شوند، مرحله یک هشتم نهایی این دوره از رقابت‌ها قرعه کشی می‌شود.

با وجود آنکه در کتابچه قوانین برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان در فصل 2023 – 2024 هیچ اطلاعات دقیقی درخصوص نحوه قرعه کشی ذکر نشده است، اما از چند هفته قبل در ورزش سه خبر داده بودیم که نحوه سیدبندی تیم‌ها بدین صورت است که از بین آن پنج تیمی که در گروه‌های خود به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شده‌اند، چهار باشگاهی که بیشترین امتیاز را دارند، در گلدان شماره یک قرار می‌گیرند. آن تیم صدرنشینی هم که امتیاز کمتری نسبت به سایر صدرنشین‌ها دارد، به همراه سه تیم برتری که در گروه‌هایشان دوم شده‌اند، در گلدان شماره 2 قرار می‌گیرد.

در میان تیم‌های صدرنشین، العین با 15 امتیاز، نسف قرشی با 11 امتیاز، الاتحاد با 15 امتیاز، الهلال با 16 امتیاز و النصر با 14 امتیاز راهی دور بعد شدند. در نتیجه نسف قرشی که کمترین امتیاز را کسب کرده، به همراه تیم‌های سپاهان ایران، نوبهار نامانگان ازبکستان و الفیحاء عربستان در گلدان دوم قرار می گیرد و چهار صدرنشین دیگر در گلدان شماره یک حضور خواهند داشت.

سیدبندی نهایی بدین صورت است:
سید اول: العین امارات، الاتحاد عربستان، الهلال عربستان، النصر عربستان
سید دوم: نسف قرشی ازبکستان، سپاهان ایران، نوبهار نامانگان ازبکستان، الفیحاء عربستان

چهار تیم ردیف نخست یعنی الهلال، الاتحاد، النصر و العین در سید نخست قرار می‌گیرند و سپاهان به همراه نسف قرشی، نوبهار نامانگان و الفیحاء در سید دوم حضور خواهند داشت. شرط قرعه کشی نیز عدم تقابل تیم‌هایی که همگروه بوده‌اند. یعنی سپاهان به مصاف الاتحاد نخواهد رفت.

شرط اصلی برای تعیین مسابقات این مرحله، عدم برخورد تیم‌هایی است که در یک گروه قرار داشته‌اند. یعنی سپاهان با الاتحاد روبرو نخواهد شد و حریف شاگردان مورایس یکی از تیم‌های النصر، الهلال یا العین خواهد بود و آنها با الاتحاد روبرو نخواهند شد. بدین ترتیب شانس حضور دوباره رونالدو در ایران 33 درصد است که می‌تواند در نوع خود جذاب باشد.بدون شک از میان سه تیم ذکر شده، ترجیح سپاهان این است که به مصاف العین برود و جدال برابر دو تیم قدرتمند الهلال و النصر که مدعی کسب قهرمانی نیز محسوب می‌شوند، در اولویت‌های بعدی این تیم قرار دارد.

این طرح یکی از صفحات هواداری الهلال است و این تیم به عنوان مدعی اصلی قهرمانی، با یکی از تیم‌های نسف قرشی، الفیحاء یا سپاهان روبرو می‌شود. چون نوبهار با این تیم همگروه بوده، آنها در مرحله یک هشتم نهایی با هم روبرو نمی‌شوند.ساعت 11 صبح به وقت محلی در تاریخ 28 دسامبر 2023 مصادف با 7 دی‌ماه، به عنوان تاریخ قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تعیین شده است. مراسمی که در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می‌شود تا تیم‌های حاضر در این مرحله، رقبای خود را بشناسند.طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، دور رفت مرحله یک هشتم نهایی در تاریخ‌های 12 و 13 فوریه 2024 (دوشنبه و سه‌شنبه 23 و 24 بهمن) و بازی‌های برگشت 19 و 20 فوریه 2024 (دوشنبه و سه‌شنبه 30 بهمن و اول اسفند) انجام خواهد شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها