به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۴۴۹۲۷
کاخ سفید: حمله هوايي اولويت ندارد، به ارتش عراق کمک مي​کنيم

درخواست عراق: آمریکا از حملات هوایی عليه داعش استفاده کند

گروه بين الملل:​ یک مقام عراقی نیز به خبرگزاری رویترز گفت: بغداد از آمریکا خواسته که از حملات هوایی استفاده کند اما دولت اوباما رغبتی به این اقدام از خود نشان نداده است.
درخواست عراق: آمریکا از حملات هوایی عليه داعش استفاده کند
خبرگزاری فرانسه در گزارشی مدعی شد که دولت عراق به طور رسمی به واشنگتن اطلاع داده است از حمله هوایی آمریکا برای متوقف ساختن حملات عناصر تروریستی تکفیری به خاک خود، استقبال می کند. خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این مطلب را به نقل از یک مقام غربی بیان کرده که خواسته است نامش فاش نشود. به گفته این مقام غربی، دولت اوباما در حال حاضر گزینه های مختلفی را در حمایت از بغداد و ارایه کمک نظامی به این کشور بررسی می کند و به احتمال زیاد این اقدام از طریق حملات هواپیماهای بدون سرنشین انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی در عراق و محکوم کردن حمله گروه تروریستی داعش اعلام کرده بود که کاخ سفید آماده هرگونه کمک و همکاری با دولت عراق و ترکیه برای جلوگیری از خشونت های مداوم گروه داعش است. ˈجن ساکیˈ گفت، ˈبرت مک گورکˈ معاون وزیر امور خارجه آمریکا که روز سه شنبه به عراق سفر کرده است با رهبران عراق درخصوص همکاری های واشنگتن برای مبارزه با گروه تروریستی داعش ملاقات کرده است.

آمریکا تقویت ارتش عراق را به حملات پهپادی ترجیح می‌دهد

کاخ سفید اعلام کرد: به دنبال آن است تا به جای توجه به درخواست‌های عراقی‌ها در خصوص حملات هواپیماهای بدون سرنشین، نیروهای عراقی را تقویت کند تا بتواند با شبه نظامیان مقابله کند. به گزارش رویترز، یک مقام دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت: دولت عراق به طور مشخص عنوان کرده است که در بمباران‌های هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین با هدف مقابله با شبه نظامیان منافعی دارد.

با این حال کاخ سفید اعلام کرد: استفاده از حملات هوایی در راس اولویت‌های آمریکا قرار ندارد و واشنگتن در پی آن است که به دولت بغداد برای مقابله با شبه نظامیان کمک کند تا از وقوع جنگ داخلی در این کشور و تاثیر رویدادهای سوریه جلوگیری شود. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد: در حالی که تیم امنیت ملی همواره به دنبال توصیه‌های متفاوت است تمرکز کنونی مباحث ما بر دولت عراق و سیاست افزایش ظرفیت آن برای مقابله با تهدیدهای تروریستی است.

یک مقام دولت اوباما که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفت: آمریکا برای کمک به عراق با درخواست‌های متفاوتی مواجه است. وال استریت ژورنال نیز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که دولت عراق چراغ سبزی به واشنگتن در خصوص انجام حملات هوایی علیه شبه نظامیان القاعده در این کشور نشان داده است. در همین حال نیویورک تایمز نوشت: نوری مالکی، نخست وزیر عراق به طور محرمانه از دولت واشنگتن خواسته است از حملات هوایی به عنوان گزینه‌ای برای هدف قرار دادن مناطقی استفاده کند که شبه نظامیان در آن حضور فعال دارند.

 گروه تروریستی موسوم به دولت شام و عراق (داعش)، روز سه شنبه در حمله ای گسترده، شهر موصل مرکز استان نینوا را به تصرف خود درآورد. تروریست ها با حمله به کنسولگری ترکیه در موصل و تصرف کامل آن، سرکنسول و دیپلمات های این کنسولگری را به گروگان گرفته اند. به دنبال کنترل کامل داعش بر استان نینوا و پیشروی آنها به سمت استان صلاح الدین و تصرف تکریت و برخی مناطق دیگر، نوری مالکی نخست وزیر عراق روز سه شنبه در این کشور حالت آماده باش کامل اعلام کرد. از سوی دیگر پارلمان عراق نیز تصمیم دارد امروز (پنجشنبه)، برای بررسی اوضاع جاری نشست فوق العاده برگزار کند.

جابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۳:۱۲
این بهار نیوز هر خبری که توش امریکا باشه با هیجان میذاره (235157)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۷:۲۰
هيجانشو از كجا ميفهمي؟؟؟؟؟؟؟ (235232)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۷:۲۴
وجود داعش و به كنترل دراوردن شهرهايي مثل موصل و تكريت به اين راحتيها نيست اين يك توطئه از پيش تعيين شده است كه خود نماينده گان پارلمان عراق پشت اين قضيه هستند..وگرنه اخباري هست كه گوياي واقعياتي است كه اين گروه از سالها پيش دراستان نينوا در حال اخاذي و زورگيري از مردم بوده و بدين وسيله خودش را از لحاظ مالي تضمين ميكرده...كلا وجود و پيشرفت به سرعت اين گروه جاي سوال داره؟؟ (235236)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۷:۲۹
در صورت نیاز لطفا مرزها را نیمه باز بگذارید

ما همه فداییان حسنیم (235239)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۸:۲۹
تو ازاقبال مردم ،منفجری. فعلا که ازروسیه اشغالگر دیکتاتوری خیلی بهتر است. (235254)
احمد
Australia
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۸:۴۵
راست میگه آقا جابر یکم از ونزولا/ جیبوتی/ اتیوپی/ کره شمالی خبر بزار آقا جابر و همفکراش خوششون بیاد و خاطرات دلنشین آق محمود واسشون تداعی بشه/ کد خدای جهان آمریکاست و یس (235256)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۳:۱۸
نقش جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است. تحولات عراق به طور کاملا مستقیم بر امنیت جمهوری اسلامی ایران تاثیر دارد. همچنانکه عملیات منافقین در سال ۶۸، و اشغال برخی شهرهای کشورمان که تا ورودی شهر کرمانشاه نیز رسید، امنیت ما را تهدید کرد، عملیات داعش و اشغال موصل نیز به همین میزان – و شاید بیشتر – امنیت ملی ما را تهدید می‌کند و بدون اغراق، امنیت موصل با کرمانشاه برای ما یکسان است. (235160)
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۱:۰۵
سپاه قدس باید وارد عمل بشه (235281)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۳:۱۹
وقتی دولت ایالات متحده آمریکا، کوچکترین تحولی را در هر کشور جهان با هزاران کلیومتر فاصله را تهدید امنیت ملی خود می داند و حتی به کشورهای عراق و افغانستان حمله نظامی می‌نماید، جمهوری اسلامی ایران نباید نسبت به تحولات اخیر در کنار مرزهای خود و آنهم از سوی تکفیری‌های متعصب و جنایتکار بی‌تفاوت و یا کم تفاوت باشد. (235161)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۳:۲۰
داعش یک گروه سلفی و تکفیری و به شدت خطرناک است که توسط وهابی‌های سعودی حمایت مالی و لجستیکی می شود. این گروه خشن و جنایتکار که موجب بدنامی اسلام و تفکر والای دینی می شوند، به لحاظ سیاسی قطعا در مسیر صهیونیست ها و آمریکا در منطقه قدم بر می‌دارند. داعشی‌ها در منطقه علیه دو دولت عراق و سوریه که خارج از مدار سیاست‌های آمریکا حرکت می‌کنند، مبارزه می‌نمایند. در وابسته بودن داعش به سیاست‌های صهیونیست‌ها همین بس که هیچگاه شعارهای ضداسرائیلی از این جماعت سلفی شنیده نشده است . (235162)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۷:۳۹
خوب همه دنيا به غير از خود داعشي مي دانند كه انها گروه تروريستي هستند. ولي اوناهم مثل خيلي از مردم دنيا فكر مي كنند كه راه درست رو اونا انتخاب كردند. اتفاقا اونا هم دلواپس از بين رفتن ارزشهاي ديني شون هستند و فكر مي كنند با موشك و كلاشينكف مي شه مردم رو به بهشت برد. و اتفاقا همه مردم دنيا رو جاسوس موصاد و سيا مي دونن. راستش دارم به اين نتيجه مي رسم كه همه مردم دنيا با درجات مختلف حماقت رو تجربه مي كنن. (235240)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۴:۲۱
اینجا دیگ باید گفت امریکا مچکریم شرق کشور رو از حضور طالبان پاک می کنه اینورو هم از حضور داعش و امثال اینا بعد ی عده میگن امریکا حامی تروریسم خدایا به حق این روزا عزیز اقامهدی رو برسون خسته شدیم از این همه افراطی گری (235175)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۶:۵۸
داریوش تو سرت چیه بجای مغز! تمام این آشوبها و خونریزیهایی که میشه به اسم سلفی تکفیری داعش جیش العدل وهابی طالبان و... زیر سر امریکا و صهیونیستهاست! داعش علیه دولت سوریه و دولت عراقه و در جهت و همسو با امریکا این جنایتها را مرتکب میشه و مثل همیشه امریکا هم میادو میگه اومدم نجاتتون بدم! داریوش تو و امثال تو تا چه زمانی حاضر به تعمق و تفکر نیستید؟! به خدا این کج فهمی هاست که دنیا را به اتش کشیده! اللهم عجل لولیک الفرج (235225)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۴:۰۲
چرا این گروهها قبل از 2001 هیچ قدرتی نداشتن جز تو بعضی مناطق افغانستان؟؟؟ (235411)
برزیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۴:۴۵
دولت آمریکا حالا باید برادری خودشو در عراق ثابت کنه.
چندسال به بهانه تعمین امنیت و وجود تروریسم در عراق این کشور رو اشغال کرده بود.
اگه راست میگن حالا وقتشه. . . (235183)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۶:۴۰
حق است ک ایران بجای رزمایش بر دشمن فرضی با این موجودات مقابله کند هم کمک به ی دولت شیعی کرده و هم توان خود را ارز یابی میشود کرد.

البته با تسلیحات سنگین مانند جنگندها و ماشین های زره ای (235219)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۹:۲۷
در جواب داریوش....عزیز من همین گروه داعش رو کی حمایت میکن؟نکنه فکر کردی ایران از گروه داعش حمایت میکنه!چقدر آدم باید ساده باشه که گول حرفهای آمریکا رو بخوره؟ آقا داریوش نکنه فکر کردی این همه اسلحه و محمات و ادوات جنگی رو خود گروه داعش ساخته؟اگه چراغ سبز آمریکا و اسراییل و کمک های مالی عربستان نباشه که یکروزه کارشون تمومه؟داریوش چشحمات رو باز کن/بهار خاهشا مطلب را نشون بده (235264)