به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۴۹۹۳۶

قانون های خاص فوتبال که شاید ندانید

قانون های خاص فوتبال که شاید ندانید
گروه ورزشی:فوتبال در کنار قوانین عام و معروف خود، قانون هایی عجیب و کمتر شنیده شده هم دارد. ما قصد داریم در چند گزارش، به معرفی قانون های خاص فوتبال بپردازیم.هواداران فوتبال با قانون های معروف و شناخته شده این رشته ورزشی کاملا آشنا هستند. احتمالا دیگر مسائلی چون آفساید، هند و خطای پنالتی مفاهیم پیچیده ای برای آن ها نباشد. اما قوانین کمتر شناخته شده فوتبال چطور؟ قوانینی که شاید افراطی ترین هواداران فوتبال هم کمتر درباره آن بدانند. 

یکی از قانون های مهم فوتبال، مربوط به لباس دروازه بان است. دروازه بان باید لباسی متمایز نسبت به سایر بازیکنان تیم خودی و حریف و داور مسابقه بپوشد. این قانون از این جهت مهم است که باعث می شود دروازه بان از دیگران تشخیص داده شود.

لباس متمایز دروازه بان، باعث می شود تا در هنگام شلوغی مقابل دروازه و یا صحنه هایی که خیلی سریع اتفاق می افتد، دروازه بان از دیگران متفاوت باشد چرا که این بازیکن درون زمین، دارای مزیتی خاص نسبت به دیگران است و می تواند در درون محوطه جریمه، توپ را با دست کنترل کند. این قانون در پی آن است تا عدم اختلال در جریان بازی و عدم تداخل در نقش بازیکنان در زمین مسابقه را تضمین کند.
مرجع : جی پلاس
برچسب ها: فوتبال قانون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها