به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۴۶۱۴۸۶

افزایش ۴۰ درصدی مهاجرت از بریتانیا به اسرائیل

افزایش ۴۰ درصدی مهاجرت از بریتانیا به اسرائیل
گروه بین الملل: از آغاز جنگ غزه، شمار مهاجرانی که از بریتانیا برای زندگی دائمی به اسرائیل مهاجرت می‌کنند، ۴۰ درصد افزایش یافته است.
این آمار در نمایشگاه مهاجرت یهودیان از بریتانیا به اسرائیل که با حضور اوفیر سوفر، وزیر جذب مهاجرت اسرائیل، و تسیپی حوتُووِلی، سفیر اسرائیل در لندن، برگزار شده است، منتشر شد.
به گزارش جروزالم پست، نمایشگاه لندن اولین در نوع خود در پنج سال اخیر و حاکی از افزایش علاقه در میان یهودیان بریتانیا برای مهاجرت به اسرائیل است.
به نوشته رسانه‌های اسرائیل، یکی از دلایل عمده افزایش مهاجرت یهودیان بریتانیا و کشورهای دیگر در اروپا، کانادا، استرالیا و آمریکا به اسرائیل از آغاز جنگ غزه، گسترش موارد یهودستیزی دراین کشورها است.
پیش از جنگ غزه نیز سال ۲۰۲۳ «بدترین سال» از نظر گسترش یهودستیزی در بریتانیا توصیف شده و بیش از دو برابر سال ۲۰۲۲، رویدادهایی که «یهودستیزانه» تلقی می‌شود، شامل آسیب به نهادها و اموال یهودیان، اتفاق افتاده بود.
بریتانیا از آغاز جنگ غزه شاهد راه‎‌پیمایی و تجمع‌های اعتراضی زیادی بوده که در آن شعارهایی مانند «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد» سرداده شده است.
شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد» بخشی از اساسنامه گروه  حماس است که حقی برای موجودیت اسرائیل قائل نیست و تمامی اراضی میان رود اردن تا دریای مدیترانه را خاک «فلسطین» می‌داند.
این در حالی است که بریتانیا حماس را گروه تروریستی می‌داند.
گزارش‌های نهادهای رسمی بریتانیا حاکی است برخوردهای خشونت‌بار و سایر مواردی که تهدید یهودیان در این کشور تلقی شده، در ماه‌های جنگ غزه سیر صعودی داشته.
مارک گاردنر، مدیر اجرایی یک سازمان یهودیان بریتانیا در این زمینه گفته بود یهودیان در این کشور «قوی و مقاوم» هستند اما «انفجار نفرت علیه جامعه یهودیان بریتانیایی، شرم‌آور است.»
شورای نمایندگی مؤسسات یهودی فرانسه و نهاد دولتی بلژیک در زمینه مبارزه با تبعیض ماه گذشته در گزارش‌های جداگانه‌ از افزایش شدید «جو خصمانه» علیه یهودیان در این کشورها ابراز نگرانی کردند. صدراعظم آلمان نیز بهمن ماه نسبت به افزایش یهودستیزی در کشورش هشدار داد.
با این حال، دورون آلموگ، رئیس آژانس یهود در نمایشگاه لندن گفت ابراز همبستگی و عشق به اسرائیل انگیزه اصلی مهاجرت یهودیان بریتانیایی به اسرائیل است.
به گفته آلموگ، درخواست‌های مهاجرتی بیشتری از سایر کشورهای جهان در دوره اخیر برای مهاجرت به اسرائیل، ثبت شده و دولت اسرائیل کمک و اطلاعات لازم را به آن‌ها ارائه خواهد کرد.
به نوشته جروزالم پست، در میان خانواده‌های یهودیان بریتانیایی که دردوره اخیر به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند، خانواده‌هایی با فرزندان جوان هستند که می‌خواهند به ارتش اسرائیل بپیوندند.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها