به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۶۱۵۲۳

انیمیشن برنده اسکار در چین اکران می‌شود

انیمیشن برنده اسکار در چین اکران می‌شود
گروه فرهنگی: «پسر و مرغ ماهیخوار» انیمیشن بلند برنده اسکار ساخته میازاکی کارگردان مشهور ژاپنی بالاخره در سینماهای چین اکران می شود و بنابر اعلام کمپانی علی بابا پیکچرز، این انییمشن قرار است در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۴ در این کشور اکران شود.

به گزارش ایسنا،این انیمیشن نخستین بار جولای سال گذشته در ژاپن و با استقبال فراون اکران شد و از اکتبر ۲۰۲۳ در بسیاری از کشورها به روی پرده رفته بود.علی‌بابا پیکچرز، یکی از زیرمجموعه‌های گروه علی‌بابا، در ماه ژانویه از همکاری استراتژیک با استودیو جیبلی، استودیوی ژاپنی سازنده فیلم‌های میازاکی خبر داده بود. این همکاری قرار است توسعه محتوای انیمیشن برای بازار چین و همچنین سرمایه گذاری‌های آفلاین و خرید بلیط را پوشش دهد.

«پسر و مغ ماهیخوار» به فروش جهانی ۱۶۸ میلیون دلاری دست پیدا کرده که حدود ۴۶ میلیون دلار از آن متعلق به آمریکای شمالی است. پس از برنده شدن در اسکار ۲۰۲۴؛ این انیمیشن قرار است پیش از انتقال به سرویس استریم مکس، در آمریکای شمالی و ژاپن دوباره اکران شود.

نسخه دوبله شده در آمریکای شمالی دارای صداپیشگانی از جمله «کریستین بیل»، «دیو باوتیستا»، «جما چان»، «ویلم دفو»، «کارن فوکوهارا»، «مارک همیل»، «رابرت پتینسون» و «فلورنس پو» خواهد بود و از ۲۲ مارس بار دیگر به روی پرده خواهد رفت.

موفقیت «پسر و مرغ ماهیخوار» او را به مسن‌ترین کارگردانی تبدیل کرد که تا به حال نامزد بهترین انیمیشن بلند شده است و این تنها دومین انیمیشنی بود که با طراحی دست، موفق به کسب اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. مورد اول نیز انیمیشن «شهر اشباح» ساخته میازاکی در سال ۲۰۲۳ بود.

«پسر ومرغ ماهیخوار» انیمه برگرفته از رمانی از «جنزابورو یوشینو» در سال ۱۹۳۷ با عنوان «چگونه زندگی می‌کنی» است که میازاکی آن را در کودکی خوانده و روایتگر داستان سفر ماهیتو ماکی ۱۱ ساله است که مادرش را در طول جنگ جهانی دوم از دست می‌دهد و وارد یک دنیای جادویی می‌شود. این فیلم همچنین از احساس میازاکی پس از جنگ و مقابله با از دست دادن مادرش، الهام گرفته شده است.ساخته میازاکی در استودیو جیبلی حدود ۸۵ میلیون دلار در ژاپن فروخته و حضور پررنگی در جشنواره‌های سینمایی پاییز داشته است و اولین انیمیشنی بود که جشنواره فیلم تورنتو را افتتاح کرد.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها