به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۶۱۵۳۱

ربات‌های کارگر در کارخانه بنز /فیلم

ربات‌های کارگر در کارخانه بنز /فیلم
گروه فیلم: مرسدس-بنز اعلام کرد استفاده آزمایشی از ربات‌های انسان‌نما را در تولید محصولاتش آغاز کرده است. به گفته کارخانه از این ربات‌ها برای کار‌های «تکراری و سخت» استفاده می‌شود.
.....
به گزارش فرارو، رباتی که بنز استفاده می‌کند آپولو نام دارد و ساخت شرکتی آمریکایی به نام اپترونیک است. قد آپولو یک متر و ۷۳ سانتی‌متر و وزنش کمی بیشتر از ۷۲ کیلوگرم است. آپولو می‌تواند تا ۲۵ کیلوگرم بار حمل کند.مرسدس-بنز از آپولو برای رساندن قطعه به کارگران در خط تولید و کنترل کیفیت قطعات استفاده می‌کند. روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز گزارش داده که این ربات‌ها در کارخانه بنز در کشور مجارستان کار می‌کنند. مجارستان مشکل کمبود نیروی کار دارد و اتحادیه‌های کارگری‌اش به اندازه آلمان سخت‌گیر نیست.

جایگزین کردن کارگران با ربات‌ها برای بسیاری از کارخانه‌ها وسوسه‌انگیز است. اما مدیران بنز می‌گویند که این ربات‌ها قرار نیست انسان‌ها را بیکار کنند. یورگ برزر، مدیر تولید بنز همزمان با اعلام خبر استفاده از آپولو گفت که هدف این کارخانه ارزیابی پتانسیل ربات‌ها برای انجام کار‌هایی است که مهارت کمی می‌خواهد. به گفته او با این کار وقت کارگران ماهر صرف کار‌های تکراری و خسته‌کننده نمی‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها