به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۴۶۲۱۱۰

خودداری  از دریافت نفت روسیه

خودداری  از دریافت نفت روسیه
گروه بین الملل:خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که همه پالایشگاه‌های هندی دریافت محموله‌های نفتی حمل‌شده توسط شرکت کشتی‌رانی دولتی روسیه، سوفکامفلوت، را متوقف کرده‌اند.
این گزارش  از قول منابع تجاری نوشته که تحریم‌های ماه گذشته آمریکا علیه شرکت سوفکامفلوت و ۱۴ نفت‌کش مرتبط با آن باعث شده است که محموله‌های نفتی روسیه در آبهای هند با مشکل مواجه شوند.آمارهای شرکت اطلاعات کالا، کپلر، نشان می‌دهد بارگیری روزانه نفت «اورال» روسیه توسط نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت از ۴.۴ میلیون بشکه در ماه گذشته به ۱.۵ میلیون بشکه در ماه جاری میلادی رسیده و مقصد این محموله‌ها نیز مشخص نیست.
هفت کشور صنعتی جهان به همراه اتحادیه اروپا دسامبر ۲۰۲۲ تحریم‌هایی علیه روسیه به خاطر تهاجم نظامی به اوکراین اعمال کرده بودند که طبق آن هیچ شرکت غربی نمی‌تواند برای بیمه و حمل نفت روسیه خدماتی ارائه دهد، مگر اینکه این محموله‌ها به زیر ۶۰ دلار برای هر بشکه به فروش برسد تا روسیه نتواند درآمدهای نفتی بالایی داشته باشد.
روسیه برای ماه‌ها نفت خود را با ۳۰ دلار تخفیف به هند و چین صادر کرد، اما اخیراً به مدد نفتکش‌های داخلی، این تحریم‌ها را دور زده و اکنون بین دو تا سه دلار برای هر بشکه تخفیف می‌دهد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده آمریکا به تازگی شرکت سوفکامفلوت و ۱۴ نفتکش مرتبط با آن را تحریم کرد و در حال حاضر روسیه با مشکل دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت مواجه شده است.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که شرکت‌های هندی از بیم تحریم شدن توسط آمریکا به دقت کشتی‌های حامل نفت روسیه را بررسی می‌کنند تا ارتباطی به شرکت کشتی‌رانی دولتی این کشور نداشته باشد.
به غیر از پالایشگاه‌های «ایندین اویل»، «بهارات پترولیوم»، «هندوستان پترولیوم»، «مانگلور» و «ریلاینس»، پالایشگاه «نایارا» که ۴۹ درصد از سهام آن متعلق به شرکت « روس‌نفت» است نیز تحویل محموله‌های نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت را متوقف کرده است.
این گزارش می‌گوید نفتکش‌های شرکت یاد شده چندین هفته است که در آبهای آسیای جنوبی لنگر انداخته و معلوم نیست محموله خود را کی و کجا تخلیه خواهند کرد.
هند و چین بعد از تحریم‌های غرب علیه روسیه، به خاطر تخفیف‌های سرشار، خرید نفت ارزان این کشور را به شدت افزایش دادند.
آمارهای وزارت اقتصاد هند نشان می‌دهد کل واردات نفتی و غیرنفتی این کشور از روسیه در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ بیش از چهار برابر شد و پارسال دوباره با رشدی ۸۰ درصدی به ۶۱ میلیارد دلار اوج گرفت.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها