به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۴۶۲۲۶۴

داعش هنوز تهدیدی برای عراق است

داعش هنوز تهدیدی برای عراق است
گروه بین الملل: سفیر ایالات متحده در عراق گفت: گروه تروریستی داعش هنوز تهدیدی برای عراق است و نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با دولت این کشور برای شکست کامل داعش در این کشور همکاری می‌کند.
آلینا رومانوفسکی  در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت هم آمریکا و هم دولت عراق بر این ارزیابی هستند که داعش اگرچه بسیار تضعیف شده، اما هنوز تهدیدی برای عراق است.
او در ادامه توضیح داد: «وظیفه ما به شکل کامل تحقق نیافته و باید اطمینان حاصل کنیم که نیروهای عراقی می‌توانند به شکست پایدار داعش ادامه دهند.»
سفیر آمریکا در عراق همچنین به لزوم مقابله با نفوذ ایران در عراق اشاره کرده و گفته است رها کردن عراق از وابستگی به برق و گاز ایران، نیز در مرکز توجه آمریکا است.
اظهارات رومانوفسکی همچنین چند روز بعد از حمله شاخه خراسان داعش به سالن کنسرتی در روسیه انجام شده که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۳۷ نفر شد.
سفیر آمریکا در بغداد با اشاره به این موضوع گفته است حادثه کنسرت روسیه نشان داد که داعش یک دشمن تروریستی مشترک برای همه ماست و باید هر جایی که باشد، شکست بخورد.
ایالات متحده در حال حاضر ۲۵۰۰ نیروی نظامی در عراق دارد.
رومانوفسکی با اشاره به ادامه تهدیدهای داعش می‌گوید «کمی طول خواهد کشید تا این ائتلاف کار خود در عراق را پایان دهد. پایان این ماموریت به توانایی‌های نیروهای امنیتی عراق، محیط عملیاتی و تهدید ناشی از داعش بستگی دارد».
سفیر آمریکا همچنین تصریح کرد در کنار حفظ امنیت عراق در مقابل داعش، تلاش‌های ایالات متحده بر کاهش وابستگی این کشور به انرژی ایران و سوق دادن بخش بانکی آن به سمت استانداردهای جهانی متمرکز است.
رومانوفسکی گفت: «بسیاری از عراقی‌ها واقعاً به سیستم بانکی کشور اعتماد ندارند و دلایل خوبی برای عدم اعتماد دارند».
آمریکا طی یک سال گذشته تحریم‌هایی علیه برخی بانک‌های عراقی به خاطر قاچاق گسترده ارز به ایران اعمال کرده و این موضوع باعث افت ارزش دینار عراق شده است.
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها