به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۸ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۶۲۴۱۵

نسخه‌ای برای آلرژی بهاری

نسخه‌ای برای آلرژی بهاری
گروه سلامت: افراد مبتلا به آلرژی بهتر است در فصل بهار کمتر از در محیط‌های باز حاضر شوند و در منزل از سیستم تهویه هوای مناسب استفاده کنند.به گزارش جام جم آنلاین، گرده افشانی گیاهان شرایط را برای مبتلایان به آلرژی فصلی در بهار سخت می‌کند و در این بین ممکن است شخص به مشکلاتی مانند اختلال در تمرکز، تحصیل، خواب و کار دچار شود. البته لازم به یادآوری است که برای برخی افراد شرایط دشوارتر است، زیرا آن‌ها تمام مدت سال را دچار آلرژی می‌شوند. 

دکتر آناهیتا رزاقیان، فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی نیز با اشاره به اینکه شیوع آلرژی بینی در بین افراد حدود ۷۰ درصد برآورد می‌شود، درباره نشانه‌ای ابتلا به این نوع آلرژی توضیح داد: قرمزی چشم، عطسه، آبریزش بینی، خارج چشم و گرفتگی بینی برخی از نشانه‌ای آلرژی است که در جوانان و کودکان بیشتر مشاهده می‌شود. به گفته وی با توجه به ایجاد این نشانه‌ها در افراد مبتلا به آلرژی ممکن است خفیف، متوسط و یا شدید باشد. 

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی درباره مسائلی که سبب بروز آلرژی در فصل بهار می‌شود، نیز عنوان کرد: این مهم بستگی به فصل دارد برای نمونه در اواخر اسفند و اوایل فروردین برخی درختان سبب بروز آلرژی در افراد می‌شوند. اما گرده گل و گیاهان را باید دلیل آلرژی‌های دوره دانست.

دکتر رزاقیان یادآور شد: در اوایل تابستان نیز گرده‌های چمن و در اواخر این فصل نیز گرده‌های علف سبب بروز آلرژی در افراد می‌شود. ‌وی در پاسخ به این پرسش که آلرژی بینی چه پیامد‌های برای شخص در پی دارد؟ نیز توضیح داد: اختلال در خواب، کار و تحصیل برخی از پیامد‌های ابتلا به آلرژی هستند. البته اگر این مساله به موقع کنترل نشود ممکن است زمینه را برای ابتلای شخص به آسم نیز فراهم کند.
 
این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی درباره راهکار‌های کاهش بروز نشانه‌های آلرژی نیز عنوان کرد: در فصلی مانند بهار این افراد بهتر از کمتر در محیط‌های طبیعی حاضر شوند یا در منزل از سیستم‌های تهویه‌هوایی که فیلتر دارند استفاده کنند و در و پنجره‌های خانه را نیز ببندند.

 وی با اشاره به اینکه بهتر است این افراد در محل زندگی خود کمتر از پوشش‌هایی مانند موکت، فرش و پرده استفاده کنند، ادامه داد: چنانچه سطوح محیط زندگی این افراد بیشتر از چوب و سنگ باشد امکان تمیز کردن سطوح مناسب‌تر خواهد بود.
برچسب ها: آلرژی بهاری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها