به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۸ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۴۶۲۴۷۹

مزایده خودروهای توقیفی چیست و چگونه می‌توان در آن شرکت کرد؟

گروه کسب و کار: در طیف گسترده آگهی‌های مزایده، برخی از عناوین آگهی مربوط به مزایده خودرو است. تمام خودروهای توقیفی از سوی سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف باید از طریق مزایده به فروش گذاشته شوند.
مزایده خودروهای توقیفی چیست و چگونه می‌توان در آن شرکت کرد؟
برای برگزاری مزایده خودروهای توقیفی مواد مخدر کرمان و سایر خودروها، باید نماینده دادستان حضور داشته باشد و با مهر و امضای او مزایده تایید شود، در غیر این صورت مزایده باطل اعلام خواهد شد. در ادامه نحوه شرکت در مزایده خودرو توقیفی را بیشتر توضیح خواهیم داد.
 
مزایده گزار خودروهای توقیفی
خودروها با دلایل بسیاری توقیف می‌شوند که می‌توان به تخطی از قوانین، انجام عملیات‌های مجرمانه همچون قاچاق مواد مخدر، بدهی و سایر موارد اشاره کرد. افرادی که بدهی مالی دارند، از جمله پرداخت مهریه، اقساط، تسهیلات بانکی، چک برگشتی و ورشکستگی، یکی از اموالی که می‌تواند توقیف و فروخته شود تا بدهی فرد تسویه شود، خودرو است. همچنین اگر در عملیات‌های مواد مخدر، خودرویی توسط نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر توقیف شود، از طریق مزایده فروخته می‌شود. بنابراین می‌توان گفت مزایده خودرو کرمان یا دیگر مزایدات خودروی توقیفی می‌تواند از سوی هر ارگانی برگزار شود.
 
انواع خودروهای توقیفی در مزایده
با توجه به اینکه خودروهای توقیفی می‌توانند توسط سازمان‌های مختلف مورد مزایده قرار بگیرند، می‌توانند خودروهای بسیار سالم و یا خودروهای معیوب، تصادفی و یا حتی اوراقی باشند. اگر جز کسانی هستید که تنها به دنبال خرید یک خودرو ارزان قیمت هستید، بهتر است یک خودرو سالم را انتخاب کنید تا از پرداخت هزینه تعمیرات معاف شوید. برخی دیگر تنها به دنبال خودروهای توقیفی اوراقی هستند تا بتوانند بدون هیچ هزینه‌ای برای تعمیرات، از قطعات سالم آن استفاده کنند. بنابراین خودروهای توقیفی مواد مخدر می‌توانند کاملا سالم باشند و یا در عملیات‌ها دچار سانحه شده باشند. از سوی دیگر خودروها می‏توانند در انواع سبک، نیمه سنگین و سنگین با سال ساخت‏های متفاوت باشند.
 
تشریفات مزایده خودروهای توقیفی
مزایده خودروهای توقیفی مواد مخدر کرمان و سایر خودروهای توقیفی، دارای تشریفاتی است که باید مرحله به مرحله انجام شود.
 
انتشار آگهی
اولین مرحله، انتشار آگهی است که از سوی مزایده گزار جهت معرفی خودرو به شرکت کنندگان منتشر می‌شود. انتشار آگهی مزایده خودرو توقیفی در روزنامه‌های کثیر الانتشار یا سایت‌های معتبر انجام می‌شود. باید آگهی در تاریخی انتشار پیدا کند که تا زمان برگزاری مزایده یک ماه فرصت باشد. این مدت زمان می‌تواند کاهش پیدا کند، اما نباید فاصله انتشار تا برگزاری مزایده کمتر از دو روز و بیشتر از یک ماه باشد.
همه آگهی‌ها فاصله زمانی یک ماهه ندارند و در برخی از مواقع تنها یک هفته فرصت را برای مزایده‌گر در نظر می‌گیرند تا تصمیم خود را برای شرکت در مزایده بگیرد. دسترسی سریع به آگهی یک مزیت به شمار می‌آید تا زمان کافی برای بررسی همه موارد داشته باشید. ارتباط گستران هزاره، به صورت لحظه‌ای آگهی‌های خودرهای توقیفی را منتشر می‌کند در زمان خود جهت بررسی خودرو صرفه جویی کنید.
 
جزییات آگهی
در آگهی‌های خودروهای توقیفی، مشخصات کاملی از خودرو ذکر می‌شود تا شرکت کننده بتواند با بررسی تمام ابعاد، قیمت ایده آلی را برای خودرو در نظر بگیرد. از دیگر اطلاعات می‌توان به مکان و زمان برگزاری مزایده اشاره کرد. از شروط شرکت در مزایده خودرو توقیفی این است که مبلغ ۱۰ درصد از قیمت پایه که به عنوان وجه تضمین در نظر گرفته شده است، باید توسط شرکت کننده پرداخت شود و در صورت برنده شدن مابقی مبلغ را باید تا زمان تعیین شده واریز و خودرو را دریافت کند. میزان مبلغ پایه برای هر خودروی توقیفی توسط کارشناس تعیین و در آگهی قید می‌شود.
 
قیمت‌گذاری
پس از مشاهده آگهی خودرو توقیفی در سایت‌های مرجع، اینک باید در میان ده‌ها آگهی، اگهی مورد نظر خود را انتخاب، جزییات آن را مطالعه و برای برنده شدن در مزایده خودرو کرمان، قیمت مناسب تعیین کنید. قیمت پیشنهادی شما باید نسبت به قیمت پایه بالاتر باشد تا درصد برنده شدن شما افزایش پیدا کند. سختگیری برای مدت زمان انتشار آگهی تا برگزاری مزایده، به دلیل ایجاد نوسانات قیمت خودرو است. اگر این زمان طولانی شود، در صورت افزایش قیمت خودرو مزایده گزار متضرر می‌شود و در صورت کاهش قیمت خودرو، مزایده‌گر متضرر می‌شود. بنابراین زمان انتشار آگهی و برگزاری مزایده را به گونه‌ای در نظر می‌گیرند تا مزایده‌گر با خیال آسوده قیمت‌گذاری را انجام دهد.
 
اعلام برنده
تنها یک روز باید منتظر اعلام نتایج باشید. پس از دریافت پیشنهادات در تاریخ تعیین شده، یک روز بعد، نفرات اول و دوم را مشخص می‌کنند. اگر به عنوان برنده اول معرفی شدید باید مبلغ باقی مانده از قیمت خودرو را پرداخت و مراحل سند زدن و تعویض پلاک را انجام دهید. در صورت‌ عدم تعهد به پرداخت، نفر دوم را برنده اعلام می‌کنند. چنانچه به عنوان برنده مزایده اعلام نشدید، این فرصت را دارید تا یک هفته پس از برگزاری مزایده شکایت خود را نسبت به فرایند برگزاری مزایده اعلام کنید.
 
سخن پایانی
شرکت در مزایده خودروهای توقیفی می‌تواند یک فرصت مناسب باشد تا یک خودرو با قیمت ایده آل خریداری کنید. با دریافت آگهی‌های مزایده در سایت، مطالعات مندرجات در آگهی، تعهد به مفاد آگهی، ارائه قیمت پیشنهادی، می‌توانید مسیر شرکت در مزایده خودرو توقیفی را به آسانی طی کرده و از این فرصت نهایت استفاده را برای یک معامله سودآور انجام دهید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها