به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۶۲۵۹۱

چرا صبح‌ها لاغرتر از بقیه ساعات روز هستیم؟

چرا صبح‌ها لاغرتر از بقیه ساعات روز هستیم؟
گروه سلامت: بسیاری از افراد در تعطیلات آخر هفته، نسبت به روزهای دیگر، روال زندگی متفاوتی دارند؛ ممکن است خارج از منزل، در مهمانی یا رستوران، غذاهای سنگین‌تر و بیشتری بخورند و در مقایسه با دیگر ایام هفته زیاده‌روی کنند.
 
به گزارش سلامت نیوز،  برخی معتقدند روز سه‌شنبه مناسب‌ترین زمان برای وزن کردن خود است؛ زیرا وسط هفته بهترین موقعیت است تا ببینید از اواخر هفته گذشته تا اواسط هفته جاری با خود چه کرده‌اید و بر اساس آن برنامه ورزش و تغذیه خود را تنظیم کنید.

اگر یک‌شبه احساس کردید دچار اضافه‌وزن شده‌اید، نگران نباشید؛ این افزایش وزن ناگهانی ممکن است ناشی از نفخ یا احتباس آب باشد که مربوط به خوردن غذاهای پر سدیم، بی‌تحرکی طولانی، تغییرات هورمونی و سندرم پیش از قاعدگی (PMS) [در خانم‌ها] است. ابتلا به یبوست نیز می‌تواند در افزایش وزن ناگهانی نقش داشته باشد.

وقتی اول صبح خود را در آینه نگاه می‌کنید، شکمی را می‌بینید که صاف‌تر از هر زمان دیگری در طول روز است. دلیل این اتفاق این است که در طول خواب شبانه انگار روزه بوده‌اید و طی این چند ساعت تمام مواد غذایی هضم شده‌اند و هیچ دلیلی برای نفخ یا باد کردن شکم وجود ندارد.

هم‌چنین بدن در طول شب، بحتی اگر ادرار و تعریقی هم وجود نداشته باشد، آب زیادی را از دست می‌دهد. این عوامل در ایجاد ظاهر لاغرتر و کاهش وزن در ابتدای روز تأثیر دارند.این آب از طریق پوست، تنفس و عملکردهایی مانند پمپاژ خون و اکسیژن‌رسانی به اندام‌های داخلی از دست می‌رود. در واقع ۸۰ درصد کاهش وزن صبحگاهی به همین دلیل است.
برچسب ها: افزایش وزن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها