به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۵۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۶۲۷۰۵
واکنش‌ها به تبدیل پارک به مسجد!

تشبیه ساخت مسجد در پارک قیطریه به ساخت مسجد ضرار

می‌خواهند این درختان زیبای پارک قیطریه را به دلیل گودبرداری برای ساخت یک مسجد در وسط پارک قطع کنند و معماری دقیق پارک را به هم بریزند.. پارکی که اطرافش حدود ۴ مسجد دیگر تا شعاع ۱۰۰۰ متری وجود داد.
می‌خواهند این درختان زیبای پارک قیطریه را به دلیل گودبرداری برای ساخت یک مسجد در وسط پارک قطع کنند و معماری دقیق پارک را به هم بریزند.. پارکی که اطرافش حدود ۴ مسجد دیگر تا شعاع ۱۰۰۰ متری وجود داد.
گروه سیاسی: محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت: در عصر پیامبر(ص) مسجدی در مدینه ساخته شد که هدف از بنای آن، عبادت نبود؛ قرار نبود مشکل مسلمین در آن حل شود؛ بلکه قرار بود جایی برای تفرقه افکنی و نفاق باشد. رسول خدا برای تخریب آن مکان( که نام ضرار بر آن نهاده شد) ذره ای درنگ نکرد و وحی الهی نیز بر آن مهر تایید زد. اکنون که احداث مسجد در پارک قیطریه نقل محافل است، تاریخ  مسجد ضرار تداعی بیشتری پیدا می‌کند. همه می دانند محل قیطریه تهران ( و محله چیذر در مجاور آن) از محلات قدیمی و متدین نشین بوده است و تعداد قابل اعتنایی مسجد، حسینیه و تکیه دارد و با جمعیت فعلی منطقه، نیازی به احداث مسجد جدید نیست. اگر هم چنین نیازی احساس شود، مردم منطقه از تمکن کافی برای توسعه مساجد فعلی و یا ساخت مسجد جدید، برخوردارند و نیازمند دولت و شهرداری نیستند.

تبدیل کردن بخشی از پارک به یک مسجد جدید چه کارکردی دارد؟
وحید اشتری فعال رسانه‌ای اصولگرا هم نوشت: کافه ما با پارک قیطریه ۵۰ متر فاصله ندارد. تجمعات مردم، کاشتن نهال نمادین در جایی که برای مسجد نشانه‌گذاری شده، فحش دادن‌ زیر لب و مقاومت مدنی که شکل گرفته را هر روز از نزدیک می‌بینم. ‏همینجوری مساجد خالی‌اند، در محله‌ای که اینجوری مسجد می‌سازید نمازگذار از کجا می‌خواهید بیاورید؟ ظهر و غروب در کافه ما بنشینید حداقل صدای اذان ۲ سه تا مسجد با هم تلاقی دارد. همان روبرو مسجد صاحب الامر است ۲۰۰ متر جلوتر مسجد مفتخر است. ‏پشت پارک در کوچه مفید مسجد نور است. ‏نمی‌فهمم وسط اینهمه مسجد قدیمی در شعاع چندصد متری تبدیل کردن بخشی از پارک به یک مسجد جدید چه کارکردی دارد؟ سابق بر این مسجد یک نیاز بود که از دل اهل محل می‌جوشید و با اراده اهل محل تامین مالی می‌شد و بنیانش گذاشته می‌شد. ‏بعضا چند سال تکمیل‌اش طول می‌کشید چون ذره ذره و با پول مردم ساخته می‌شد. ‏الحمدلله با حکومتی شدن همه پدیده‌های دینی در چند دهه گذشته الآن مسجد یک «پروژه عمرانی» است.

ساخت مسجد در پارک، تیری است در قلب دشمنان!
سردار کوثری نماینده  مجلس: ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران، تیری است در قلب دشمنان است! ساخت مسجد در چنین مکانی دقیقا مصداق برطرف کردن نیاز فرهنگی منطقه است!

موجب تخریب شعائر خواهد شد
ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، با انتشار ویدیویی از صحبت‌های خود در جلسه این شورا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ساخت مسجد در بخشی از بوستان قیطریه نه تنها تعظیم شعائر‌ اسلامی نیست بلکه موجب تخریب شعائر و بدبینی بخش وسیعی از شهروندان خواهد شد.»

تا می‌توانید مسجد بسازید!
عباس عبدی فعال رسانه‌ای نیز در واکنش به صحبت‌های زاکانی نوشت: فرار به جلو اگر نمی‌توانید جوانان را نمازگزار کنید، ایرادی ندارد، راه ساده‌تری در دسترس است که برای پیمانکاران خودی هم سود دارد. تا می‌توانید مسجد بسازید.

محمد توسلی اولین شهردار بعد از انقلاب: تصمیم احداث مسجد در پارک ⁧ قیطریه ⁩، نقض هدف مالک باغی است که درسال ۵۸ آن را برای احداث پارک به شهرداری اهدا کرده.

اینها قومی‌اند که از دین و قرآن،. پوست را برداشته‌اند!

احمد زیدآبادی
آنچه از دین به کار آرامش روحی و تلطیف عواطف انسانی می‌آید، فروهشته و یا تخریب کرده‌اند و به جایش، با تمسک به قشر و پوست و غلاف و جلد امور ، پنجه به روان و اعصاب مردم می‌کشند! ساخت مسجد در پارک قیطریه، منطقه‌ای که با تراکم مسجد روبروست، از همین جنس کارها به نظر می‌رسد وگرنه چرا هزینهٔ آن را در جهت سامان دادن به این همه بچه‌های خردسالی که در سر چهارراه‌های تهران از سر و کول ماشین‌ها بالا می‌روند، صرف نمی‌کنند؟ اینها قومی‌اند که از دین و قرآن،. پوست را برداشته‌اند!

دلیل ساخت مسجد در پارک‌ها اعلام شد؛ از قیاسش خنده آمد خلق!
یغما فشخامی
منطق مضحک خبرگزاری فارس، برای ساخت مسجد در ⁧ پارک قیطریه⁩: با اضافه شدن ⁧مساجد⁩ و دیگر بخش‌های فرهنگی به بوستان‌ها، دیگر ⁧ بزه‌کاران⁩ به راحتی نمی‌توانند در پارک‌ها جولان دهند و خانواده‌ها در آرامش می‌توانند از فضای سبز و دیگر ‌امکانات استفاده کنند. ‏پ ن: از قیاسش خنده آمد خلق

گلوتو بمال!

امیر تنها
امروز خودم رفتم پارک قیطریه⁩، عکس و فیلم گرفتم از مکانی که تو پارک می‌خوان مسجد بسازن. ‏ آقای ⁧زاکانی⁩ وقتی میگی‌ فقط چنتا نهال⁩ هست، گلوتو بمال⁩. ‏یا نهال ندیدی یا اونی که بهت نشون دادن اسمش نهال نبوده. ‏این درخت‌های تناور اسمشون نهال نیست، باز هرجور صلاحه

شروع روند تهران‌خوری توسط زاکانی
رضا کاشف
تهران‌خواری با ‎زاکانی به یک نقطه عطف جدید رسیده است. در دوره قبلی اصولگرایان با املاک نجومی و واگذاری باغ‌ها رکورد زدند. این دوره به واگذاری پارک‌های عمومی به نام مسجد و احتمالا پایگاه‌ها و مکان‌های تجاری تامین مالی آنها رسیده‌اند. ‎قیطریه شروع مخرب‌ترین روند تهران‌خواری است.

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ۲۰:۲۸
شماها اگر انسانيت داريد به جاى ساختن مسجدهاى بيشمار بودجه هاى آن را صرف استانهاى محروم مثل سيستان و بلوچستان کنيد که بچه هاى بدون کفش در کپر گلى درس مى خوانند (439557)
داداش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۱/۱۱ ۱۲:۵۴
به نظرم مسجد رو ببرید ازگل. البته اگر جایی براش مانده باشه.صدیقی و رفقا هم میان توش نماز میخوانند. اینطوری هم دهان یاوه گویان بسته میشه و استکبار جهانی شکست میخوره (439565)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ ۲۲:۲۷
ایران پرافتخار و اساطیریمان اسبر چنگال تزویر و ریا شده....اف بر این جماعت متو هم هزار لا..دل مادر عزیزمان ایران خانم از دست این فرزندان نا خلف خونین است......اف بر شمایان...اف (439576)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها