به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۴۶۳۰۸۳

بایدن طناب‌پیچ شده خشم دموکرات‌ها را برانگیخت

بایدن طناب‌پیچ شده خشم دموکرات‌ها را برانگیخت
گروه بین الملل: رئيس‌جمهور پیشین آمریکا  که می‌خواهد به هر قیمتی بار دیگر رئیس‌جمهور آمریکا شود در طول کارزار انتخاباتی خود به انتشار تصاویر غیرعادی متوسل شده است. ویدئوی اخیر او جو بایدن را نشان می‌دهد که طناب‌پیچ شده و پشت یک وانت افتاده است.
دونالد ترامپ، به دلیل انتشار ویدیویی در پلتفرم آنلاین خود Truth Social مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
این ویدئو جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی این کشور را نشان می‌دهد که بدنش را با طناب بسته‌اند و پشت یک وانت‌بار درازکش خوابانده‌اند، گویی که ربوده شده است. کمپین انتخاباتی بایدن گفت، این پست می‌تواند منجر به خشونت شود. ستاد انتخاباتی ترامپ این انتقاد را رد کرده است.
این ویدئو، دو وانت‌بار را نشان می‌دهد که در یک بزرگراه در حال رانندگی هستند و چندین تابلو و پرچم حمایت از ترامپ را حمل می‌کنند. روی درب عقب خودرو تصویر بایدن دیده می‌شود که او را طناب‌پیچ کرده و دستانش را از پشت بسته‌اند.
سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن با اشاره به اظهاراتی که ترامپ در اواسط ماه بیان کرد، گفت: «این عکس از دونالد ترامپ از نوع همان مزخرفی است که وقتی برای حمام خون دعوت می‌‌شود منتشر می‌کنند». رئیس‌جمهور سابق پیش از این هشدار داده بود، در صورتی که پیروز نشود "حمام خون" در کشور به راه خواهد افتاد.
اشاره او به "حمام خون" زمانی اتفاق افتاد که حین سخنرانی به رقابت چین با صنعت خودروسازی آمریکا اشاره می‌کرد و این که اگر رئیس‌جمهور شود جلوی ورود خودروی چینی را خواهد گرفت.
سخنگوی بایدن با اشاره به هجوم صدها تن از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ افزود، ترامپ به طور مرتب خواستار خشونت سیاسی می‌شود "و زمان آن رسیده که مردم او را جدی بگیرند".در طرف مقابل، ستاد انتخاباتی ترامپ گفته است که دموکرات‌ها و "دیوانه‌ها" نه تنها خواستار خشونت نفرت‌انگیز علیه ترامپ و خانواده‌اش شده‌اند، بلکه همچنین از سیستم قضایی به عنوان سلاحی علیه او استفاده می‌کنند.
سرویس مخفی ایالات متحده که از روسای جمهور فعلی و سابق محافظت می‌کند از ابراز نظر در مورد اینکه آیا تحقیقاتی پس از انتشار این ویدئو آغاز خواهد شد یا خیر خودداری کرده است.
ترامپ جمهوری‌خواه و بایدن دموکرات اکنون آرای لازم را در انتخابات مقدماتی احزاب خود برای بازگشت به رقابت در انتخابات ریاست جمهوری در ۵ نوامبر کسب کرده‌اند.
این وضعیت تکرار دوئل ۲۰۲۰ خواهد بود که در آن سال بایدن به پیروزی رسید. از هم اکنون روشن است که کارزار انتخاباتی سال جاری یکی از سخت‌ترین مبارزات تاریخ ایالات متحده خواهد بود.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها