به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۱:۱۲
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۲ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۴۷۱۸۰

آغاز بمباران شديد موصل و صلاح‌الدين!

گروه بين الملل: دولت عراق بدون توجه به سفارشات آيت الله سيستاني براي تشكيل دولت فراگير براي برون رفت از بحران موجود اين كشور، ظاهرا به گزينه نظامي روي آورده و از امروز صبح بمباران شديد موصل و صلاح الدين را آغاز كرد.
آغاز بمباران شديد موصل و صلاح‌الدين!
عباس البياتي معاون ائتلاف دولت قانون (نوري مالكي) به سومريه نيوز گفت: با استفاده از هواپيماهاي سوخو كه اخيرا از روسيه به عراق داده شده، مناطق تحت كنترل داعش به شدت بمباران شده است.
در همين حال، رئیس منطقه کردستان عراق با حضور در پارلمان این منطقه بار دیگر خواسته خود درباره همه‌پرسی درباره کرکوک را طرح کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق با حضور در پارلمان این منطقه بار دیگر بر خواسته‌های خود مبنی بر استقلال کردستان و همه‌پرسی درباره کرکوک تاکید کرد.

آزادی ۳۲ راننده ترک ربوده شده از سوی داعش در شمال عراق

شبکه العربیه از آزادی ۳۲ راننده ترک ربوده‌شده از سوی تروریست‌های داعش در شمال عراق خبر داد. شبکه خبری «العربیة» در خبری فوری از آزادی 32 راننده ترک که طی حمله تکفیری‌های داعشی به شهر موصل، ربوده شده بودند، خبر داد. هنوز آنکارا صحت این خبر را تایید نکرده است.

پیش از این، خبرگزاری دوغان نوشته بود: داعش اعلام کرده که برای آزادی رانندگان به گروگان گرفته شده ترکیه به همراه 28 کامیون، آنکارا باید برای هریک مبلغ 50 هزار دلار بپردازد.، یکی از مقام‌های شرکت اعزام کننده این کامیون‌ها گفت که با یکی از رانندگان گروگان گرفته شده گفت‌وگو کرده و این راننده گفته که داعش برای آزادی هرکدام از راننده‌ها مبلغ 50 هزار دلار به عنوان باج درخواست کرده است. در کنار این رانندگان، 49 کارمند کنسولگری ترکیه در موصل عراق نیز توسط داعش در 11 ژوئن پس از تصرف این شهر توسط این تروریست‌ها ربوده شده‌اند.

مقام‌های ترکیه در ابتدای امر پیشنهاد باج از سوی داعش را رد کردند اما این مقام شرکت اعلام شده مدعی شد که داعش از آنها 15 میلیون دلار برای آزادی این رانندگان درخواست کرده است. احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه 15 ژوئن گفت که داعش برای آزادی 80 تن از اتباع ترکیه‌ای گروگان گرفته شده درخواست باج نکرده و افزود: مذاکراتی دراین باره صورت گرفته است.