به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۵۹۰۴۱
شرق در یک نگاه

اسيدپاشان بدانند گذشت در کار نخواهد بود

گروه سیاسی: روزنامه شرق در صفحه نخست شماره روز دوشنبه عنوان‌های 3 قوه علیه اسیدپاشی و نجفی: پرونده مسوولان و متخلفان بورسیه‌ها باز است را بررسی کرد.
اسيدپاشان بدانند گذشت در کار نخواهد بود
این روزنامه تیتر یک را به موضوع 3 قوه علیه اسیدپاشی اختصاص داد. حسن روحانی رییس جمهوری گفت: هر فرد یا گروهی به طور سازمان یافته یا غیرسازمان یافته، این عمل را مرتکب شده باشد بدانند گذشت در کار نخواهد بود. آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه: ارتباط دادن امر به معروف به بحث اسیدپاشی عجیب است. علی لاریجانی رییس مجلس: سیاسی کردن اقدام زننده اسیدپاشی نامردی سیاسی است.

روزنامه شرق به عنوان نجفی: پرونده مسوولان و متخلفان بورسیه‌ها باز است اشاره کرد. محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم در نشستی خبری گفت: پرونده دانشجویان بورسیه بسته شده است اما پرونده مسوولان و افراد متخلف باز است. وی گفت: اسامی متخلفان استخراج شده و نامه‌های رسیدگی به پرونده آنها به مراجع قضایی و هیات‌های انتظامی، دستگاه‌های اجرایی و هیات علمی ارسال شده است.

این روزنامه در تیتری به موضوع شناسایی تعدادی مظنون اسید پاشی، پرداخت و نوشت: پرونده اسیدپاشی در اصفهان هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و تحقیقات در شرایطی ادامه دارد که معاون اول قوه قضاییه نیز به این شهر رفته است تا موضوع را از نزدیک پیگیری کند. پلیس نیز همچنان به بررسی‌های خود ادامه می‌دهد و اکنون بخش عمده‌ای از تلاش‌ها به بازجویی از فردی اختصاص دارد که از چندروز قبل به عنوان مظنون اصلی بازداشت شده بود. سرهنگ حسین حسین زاده، جانشین فرمانده انتظامی اصفهان گفت: مظنون اصلی پرونده اسیدپاشی اصفهان که چندروز اخیر بازداشت شده بود هم اکنون در حال بازجویی است.

تدین، تخلق و تفکر، 3خصوصیت برجسته مرحوم عسگراولادی بود تیتر دیگر روزنامه شرق است. آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری، در دیدار خانواده و جمعی از اعضای ستاد بزرگداشت مجاهد صادق و یار وفادار انقلاب، مرحوم حبیب الله عسگراولادی که در تاریخ 1392/10/17 برگزار شده بود، مرحوم عسگراولادی را برخوردار از سه خصوصیت برجسته تدین، تخلق و تفکر خواندند و تاکید کردند: تلاش، کار و تحرک سیاسی مستمر، از ویژگی‌های درس آموز مرحوم عسگراولادی و گویای این واقعیت است که انسان در میدان مبارزه هیچ گاه نباید احساس پیری، خستگی، تنبلی و گوشه نشینی به خود راه دهد.

این روزنامه در خبری جبهه جدید داعش در شمال لبنان را برجسته کرد. آنطور که پیداست، داعش به صرافت افتاده تا لبنان را قربانی بعدی خود کند؛ و برای تحقق این هدف، چه جایی بهتر از شمال لبنان و شهر چندپاره طرابلس که تنها 30کیلومتر با مرز سوریه فاصله دارد. عزم داعش و هم پیمان آنان؛ جبهه النصره برای نفوذ به خاک لبنان چنان جدی ا ست که حملات سنگین سه روزه ارتش لبنان نیز نتوانسته است تغییر چندانی در وضعیت دومین شهر بزرگ آن کشور ایجاد کند. تانک‌ها و هاموی‌های حامل کماندوهای ارتش در حالی روز یکشنبه وارد شهر طرابلس شده‌اند که حتی حملات موشکی هلیکوپترهای ارتش در روز شنبه به مواضع شبه نظامیان نیز مانع از ادامه درگیری‌ها در منطقه سنی نشین باب التبانه و گسترش آن به شهرهای همجوار نشد.