به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۶۲۸۴۳
اگر محتاط بودم، وارد این مسائل نمی‌شدم؛

خادم:‌ آماده پاسخگویی در هر جایی هستم

گروه ورزشی: معاون وزیر ورزش و جوانان درباره شکایت شرکت بهنام پیشرو کیش از او می‌گوید آماده است تا در هر مرجعی پاسخگو باشد.
خادم:‌ آماده پاسخگویی در هر جایی هستم
امیررضا خادم درباره احضارش به دادسرا اظهار کرد: دیواری کوتاه‌تر از دیوار من نیست. از همه جا دائما برایمان شکایت می‌آید (با خنده). اصل مطلب این است که به نظر می‌آید اشتباه بود که من وارد مسائل پیچیده و پر از ابهام این دو باشگاه شدم که به نوعی باز شدن خیلی از موضوع‌ها، حاشیه‌های زیادی را می‌سازد که این حاشیه‌ها می‌تواند برای هر فردی دردسرساز شود.

وی اضافه کرد: شاید اگر کمی مصلحت‌اندیش و محتاط بودم، بهتر بود که وارد این مسائل نمی‌شدم. زیرا طبیعتا به همراه این حاشیه‌ها، برایم دردسرهایی ساخته شده است و مجبورم این صحبت‌ها را بشنوم و تحمل کنم. امیدوارم اصل مطلب که بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه است، هرچه زودتر به نتیجه برسد. آن چیزی که در حال حاضر هواداران استقلال و پرسپولیس می‌خواهند واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی است. من خودم را موظف می‌دانم این کار را انجام دهم اما در مورد حرف و حدیث‌ها باید بگویم آمادگی برای پاسخگویی را دارم و هر جا که نیاز باشد، برای پاسخگویی می‌روم اما امیدوارم با تحمل همه این مشکلات این دو باشگاه در نهایت واگذار شوند.

وی درباره توقف روند خصوصی‌سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: این کار بر اساس مصوبه قانونی که وجود دارد باید انجام شود و ما همه سازوکارهایی که در اختیار ما است را انجام داده‌ایم و تنها چیزی که باقی مانده است، امضای صورت‌های مالی باشگاه‌هاست که باید به امضای اعضای هیات مدیره باشگاه‌ها برسد. با توجه به عدم شفافیت حساب‌های مالی، اعضای هیات مدیره نگران این امضا هستند که فردا مشکلی پیش نیاید که قرار شد در جلسه‌ی مشترکی با سازمان خصوصی‌سازی این مشکل هم حل شود. در غیر این صورت در جلسه‌ای که روز شنبه در شورای واگذاری داشتیم، مصوب شد که باشگاه‌ها واگذار شوند و وزارت ورزش هم بر این امر اصرار دارد. البته اگر منع قانونی و مستنداتی وجود داشته باشد، ما تابع قانون هستیم، البته درباره نامه‌ای که شعبه مربوطه دادسرا برای ما ارسال کرده باید بگویم رایزنی‌های لازم با ایشان انجام می‌شود، البته این مطلب به سازمان خصوصی‌سازی که متولی این کار است مربوط می‌شود.

وی افزود: کاری که نیاز بود ما انجام دهیم را انجام داده‌ایم و هر تصمیمی که در قالب چارچوب‌های قانونی گرفته شود می‌پذیریم. از سمت ما بحث واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به قوت خود باقی است و هر زمانی که موانع قانونی برطرف شود، باشگاه‌ها باید واگذار شوند. خادم در ادامه با بیان اینکه در چند ماه گذشته فشارهای زیادی به او و وزارت ورزش و جوانان وارد شده است به ایسنا گفت: در چند ماه گذشته حواشی بسیار زیادی وجود داشت و در آینده هم وجود خواهد داشت، باید با این حواشی مقابله کنیم زیرا می‌خواهیم به وظیفه قانونی خودمان عمل کنیم. امیدوارم بحث واگذاری این دو باشگاه در نهایت به نحوه احسن انجام شود. اگر هم به هر دلیلی نتوانیم باشگاه پرسپولیس را واگذار کنیم مطمئنا باشگاه استقلال واگذار خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان در صحبت‌هایی که انجام داده بود اعلام کرده بود که واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس فعلا امکان پذیر نیست اما قطعا این واگذاری انجام می‌شود. خادم در واکنش به این اظهارات گفت: آن چیزی که وزارت ورزش و جوانان در حیطه کاری خود می‌بیند مشکلاتی وجود دارد اما از جهت اجرایی، کار در حیطه وظایف وزارت اقتصاد و دارایی و همین طور سازمان خصوصی‌سازی است. ما فقط فراهم کننده شرایط این واگذاری هستیم. آن چیزی که ما می‌بینیم این است که عدم شفافیت مالی به صورت مشهود وجود دارد اما با توجه به تخصص و تجربه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی دارد، عنوان کرده‌اند که مشکل را هرچه زودتر حل می‌کنند تا باشگاه‌ها واگذار شوند. وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان واگذاری این باشگاه‌ها مشخص شده است گفت: بر اساس اعلام رییس سازمان خصوصی‌سازی تا انتهای آذرماه قیمت گذاری انجام خواهد شد و در زمستان مزایده برگزار خواهد شد.
مرجع : ایسنا