به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۷:۳۴
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۶۴۴۴۸
اعتماد در یک نگاه

احمدی نژاد: توطئه شدت یابد، می آیم

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز شنبه عنوان‌های احمدی نژاد :توطئه شدت یابد، می‌آیم و جامعه ما تماشاچی است را در شماره روز شنبه انتشار داد.
احمدی نژاد: توطئه شدت یابد، می آیم
این روزنامه تیتر یک را به عنوان احمدی نژاد:توطئه شدت یابد، می‌آیم، اختصاص داد و نوشت: محمود احمدی نژاد با نمایندگان جبهه پایداری دیدار کرده و همین دیدار بهانه‌ای شده است برای بیان درددل هایش: دیدار جبهه‌ای که در سال‌های اخیر تلاش کرده بودند بگویند نه نیروهای احمدی نژاد هستند و نه با آن رابطه‌ای دارند.گزارش اظهارات احمدی نژاد را سایت متین نیوز به نقل از یکی از اعضای جبهه پایداری داده است، سایتی که مسوولان دولت سابق اداره‌اش می‌کنند و با وجود گذشت ٢٤ ساعت از انتشارش به هیچ عنوان تکذیب یا اصلاح نشده است. یک احمدی نژاد جدید با مجموعه‌ای از مواضع جدید. از توطئه جدید علیه مقام معظم رهبری صحبت می‌کند و می‌گوید اگر این توطئه شدت پیدا کند به سیاست بازمی‌گردد.

روزنامه اعتماد در گفتگو با هادی خانیکی استاد دانشگاه با انعکاس موضوع جامعه ما تماشاچی است، به نقل از وی نوشت: من در جای دیگری نقد یا به اصطلاح قضاوتم را از جامعه تحت عنوان جامعه نظاره گر مطرح کرده‌ام. در این حالت، انفعالی مدنظر است که در برابر رخدادهای مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی دامنگیر جامعه می‌شود. به عبارت دیگر حساسیت جامعه نسبت به مسایل پیرامونی کاهش یافته، به نوعی بی تفاوتی گرفتار می‌شود و به جای واکنش مطلوب، رفتار گزینشی را انتخاب می‌کند و در واقع تماشاگر می‌شود. گفته‌ام که جامعه ما نیز جامعه‌ای است که اکثریت آن تماشاچی و اقلیت آن شرکت کننده هستند.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان خداوند حمله کنندگان به بزرگان دفاع مقدس را هدایت کند، نوشت: سید حسن خمینی آخر هفته پرکاری داشت. سفرش به آبادان فرصت‌های متعددی برای سخنرانی را برای او به وجود آورد. محور اصلی سخنرانی او با انتقادات چند وقت اخیر او آغاز شد. سخنرانی از برخورد نادرست با بزرگان نظام. او که برای حضور در مراسم گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله جمی به آبادان رفته بود در این مورد گفت: خداوند کسانی که دانسته یا نداسته بزرگان دفاع مقدس، فرماندهان و جانشین امام در دفاع مقدس را مورد هدف قرار می‌دهند، هدایت کند.

خانه پدری در آستانه توقیف دوباره، تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. فیلم خانه پدری ساخته کیانوش عیاری در آستانه توقیف است، ساده و صریحش به دلیل یکی از خشن ترین سکانس‌های تاریخ سینمای ایران. دختری نوجوان به دلیل خطایی ناکرده در خانه شان دفن می‌شود. تلاش‌های او بیهوده است. همین سکانس سبع که قلب هر انسانی و هر مسلمانی و هر ایرانی را به درد می‌آورد در غیر سینمایی ترین تفسیرش و در اخلاقی ترین تفسیرش هشدار می‌دهد برای پرهیز از خطا و گناه مجدد، که نشود دوباره در زندگی واقعی آنچه نباید بشود، حالادر ١٠ روز اخیر که خبر از اکران خانه پدری است، مخالفت‌هایی در حال وقوع است درباره فیلم که گویی فیلم خانه پدری در این روزها جان می‌گیرد، این بار اما قرار است فیلمی از پرده پایین بیاید و باز هم صدایی بی هیچ دفاعی خفه.

این روزنامه با انتخاب موضوع بودجه عمرانی ١٠ سال بین مردم توزیع شد، نوشت: از ابتدای اجرای هدفمندی یارانه‌ها تاکنون معادل بودجه عمرانی ١٠ سال میان مردم پول نقد توزیع شده است. به گزارش خبرنگار اعتماد، در حالی پرداخت یکسان یارانه‌ها به تمامی مردم ادامه دارد که بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتباری که در قالب یارانه ٤٥ هزار و ٥٠٠ تومانی میان مردم توزیع شده است، معادل بودجه عمرانی است که در ١٠ سال گذشته به طرح‌های عمرانی کشور پرداخت شده است.