به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۶۷۵۲۳
احمدی نژاد پشت رحیمی را خالی کرد

شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 6 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه عناوین شرایط فروش سربازی غایبان، احمدی نژاد پشت رحیمی را خالی کرد و سنگفرش های قاهره سرخ شد را منتشر کرد.
شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 6 بهمن
تیتر اصلی و یک این روزنامه به عنوان شرایط فروش سربازی غایبان اختصاص دارد، غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به بررسی موضوع سرباز فراری ها در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: مشکلی در کشور به نام سرباز فراری وجود دارد؛ اینها افرادی هستند که بالای ١٠ سال از موعد خدمت شان گذشته و خدمت سربازی انجام نداده اند و حداقل سن آنها هم ٣٠ سال است. از طرفی آنها به درد نظام وظیفه هم نمی خورند و نمی شود آنها را اجباری به سربازی برد. وی خاطرنشان کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق افراد مجرد بالای ٣٠ سال سن که سربازی نرفته اند ٣٠ میلیون تومان جریمه می شوند و سالانه یک میلیون تومان به این مبلغ اضافه می شود. همچنین کسانی که روستایی و تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی بودند و به خاطر فقر نتوانستند به سربازی بروند از تخفیفات ٥٠ درصدی جریمه برخوردار می شوند. همچنین به ازای تاهل دو سال و به ازای هر فرزند شش ماه از سقف تعیین شده کاسته خواهد شد.

احمدی نژاد پشت رحیمی را خالی کرد، تیتر دیگر روزنامه اعتماد است، احمدی نژاد به جای «عذرخواهی تلویزیونی» انکار کرد. پیش از این گفته بود من به رهبری هم گفته ام که اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می کنم که شایستگی این سمت را ندارم.  حالا اما پیام انکار صادر کرده است. انکار همه اتهامات رحیمی را و همه روابط تخلفات او با دولتش را. احمدی نژاد هنوز هم نمی خواهد تابلوی پاک ترین دولت تاریخ را زمین بگذارد. حتی اگر معاون اولش، بلندپایه ترین مقام محکوم شده به فساد اقتصادی در تاریخ جمهوری اسلامی باشد. حالا که کم کم، ماه اتفاقات هشت سال دوران احمدی نژاد از زیر ابر کنار می آید، رییس دولت های نهم و دهم در اطلاعیه می گوید: ماه همیشه زیر ابر پنهان نمی ماند. هنوز هم دولتش را مظلوم می داند و تخلفات رحیمی را به مجلسی ها نسبت می دهد. این روزها دیگر کسی معاون اول دولت دهم را تمام و کمال نمی خواهد. یک طرف اصولگرایان او را و تمام نسبتش با اصولگرایی را انکار می کنند و یک طرف هم احمدی نژاد «ناپاکی»ها را به قبل از حضور رحیمی در کنار خودش نسبت می دهد.

در پی برخورد پلیس مصر با راهپیمایان سالگرد انقلاب ژانویه، سنگفرش های قاهره سرخ شد. عنوان دیگر این روزنامه محسوب می شود. اعتراض بار دیگر سرزمین فراعنه را با صحنه هایی انقلابی روبه رو کرده است. اکنون اعتراض در مصر محدود به اعتراض اخوان ها نشده، گروه های دیگری که معتقدند انقلاب ٢٠١١ آنها نافرجام مانده به خیابان می آیند. روز گذشته هواداران اخوان المسلمین در حالی به بهانه بزرگداشت ٢٥ ژانویه (روز آغاز قیام مصری ها) به خیابان آمدند که لیبرال ها و چپ ها نیز به دلیل کشته شدن یک فعال زن مصری در تجمع مسالمت آمیز روز شنبه به خیابان ها سرازیر شده بودند. به گزارش منابع خبری، تظاهرات نه چندان گسترده چپگرایان در روز شنبه با برخورد شدید نیروهای امنیتی مصر روبه رو شد و در حالی که شیما صباغ فعال زن سوسیالیست به ضرب گلوله ساچمه ای جان خود را از دست داد، شماری از اعضای حزب سوسیالیستی اتحاد خلق نیز دستگیر شدند. این اعتراض یک روز پیش از سالگرد انقلاب مصر در سال 2011 برگزار شده بود.

گزارش اعتماد از آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق: درآمد ماهانه یک میلیون و 150 هزار تومان از مالیات معاف شد. به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق و دستمزد بخش دولتی و غیردولتی در سال آینده تا سقف 138 میلیون ریال برابر با ١٣ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان از پرداخت مالیات معاف است. محمد مهدی مفتح دیروز در جمع خبرنگاران مصوبات کمیسیون تلفیق در خصوص تعیین میزان معافیت مالیاتی و همچنین تصمیمات جدید برای افزایش قیمت آب و برق و پیامک را تشریح و تاکید کرد مازاد حقوق تا هفت برابر حداقل حقوق با نرخ ١٠ درصد محاسبه می شود.

پیدا و پنهان طالبان؛ از دیروز تا امروز ، مولوی وکیل احمد متوکل وزیر امورخارجه طالبان در گفت وگوی اختصاصی با اعتماد که در منزل شخصی اش در کابل صورت گرفت هم از اشتباهات طالبان در حکمرانی در آن سال ها گفت و هم به ریشه های دلایل مبارزه این گروه به سبک و سیاق امروز اشاره کرد. متوکل در هیات رهبری طالبان و از یک فامیل روحانی با نفوذ در قندهار است. وی در روزهای حکومت طالبان تنظیم کننده اداره، مشاور سیاسی و سخنگوی ملا عمر، رهبر این جریان شمرده می شد.

تیتر ورزشی این روزنامه تیم ملی به ایران باز می گردد، شکست دیپلماسی فوتبال را مورد بررسی قرار می دهد، ثانیه به ثانیه اخبار رصد می شد. ایرانی ها یک لحظه هم از اخبار غافل نبودند. برخلاف صداوسیما که گویی اصلا برایش مهم هم نبود، فضای مجازی در تسخیر اخبار استرالیا بود. حتی توییت های خبرنگاران خارجی در استرالیا هم دست به دست می شد؛ اوضاعی عجیب و خاطره انگیز. همه امیدوار بودند. اعتراض ایران درباره این موضوع در جلسه مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد بررسی قرار گرفت؛ جلسه ای که چندین بار تمدید شد و ساعت ها ادامه داشت، اما نتیجه ای که حاصل شد چیزی غیر از آنچه بود که در گذشته اتفاق افتاده بود. رای صادر شده کاملا برخلاف آرای گذشته بود و این موضوع، دوگانگی AFC را نشان می داد. براساس اعلام مسوولان فدراسیون فوتبال تمام مستندات به سود ایران بود، اما از همان اواسط جلسه مشخص شد که این رسیدگی تنها جنبه show دارد و تغییری در دیدار ایران و عراق اتفاق نخواهد افتاد چون مسوولان AFC در همان حین برگزاری جلسه کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی عراق و کره جنوبی را برگزار کرده و نحوه بلیت فروشی و جایگاه تماشاگران را هم مشخص کردند. حالا همه حسرت کرسی های ازدست رفته فوتبال ایران را می خورند. فوتبال ایران سال هاست هیچ کرسی مهمی در کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد؛ موضوع مهمی که در چند سال گذشته بارها گفته شده و شاید اگر نماینده ای از ایران در AFC حضور داشت، امروز شاهد رایی غیر از این بودیم.