به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۷:۱۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۸ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۷۲۶۴۵

31 هزار کرد سوری به کوبانی بازگشتند

گروه بين‌الملل: حدود 31 هزار تن از ساکنان آواره شهر کوبانی سوریه که از ترس جان و وحشیگری گروه تروریستی داعش به ترکیه گریخته بودند، در یک ماه گذشته به این شهر بازگشتند.
31 هزار کرد سوری به کوبانی بازگشتند
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عبدالله چیفتچی» فرماندار شهر سوروچ ترکیه واقع در منطقه مرزی با سوریه گفت: در پی عقب نشینی تروریست های داعش از منطقه ریف حلب، بازگشت آوارگان کوبانی که از حدود شش ماه پیش به ترکیه رفته بودند، روند افزایشی در پیش گرفته است. وی خاطر نشان کرد از ابتدای درگیری ها میان داعش و گروه های مبارز کرد، حدود 190هزار تن از ساکنان این شهر کردنشین سوریه به ترکیه گریخته بودند. به گفته وی، درگیری ها در شهر کوبانی تمام شده است ولی داعش هنوزحدود 50روستای واقع در مناطق اطراف این شهر را در اختیار دارد.

چیفتچی افزود: هر هفته به طور متوسط بین شش تا هفت هزار آواره از گذرگاه مرزی مرشد بینار به کوبانی باز می‌گردند، این گذرگاه هر هفته سه روز برای بازگشت آوارگان باز می‌شود و در بقیه ایام هفته به تردد خودروهای حامل کمک های انسانی اختصاص دارد. وی ادامه داد: کمک های انسانی در موقعیت های اضطراری در اختیار تمام ساکنان کوبانی قرار داده می شود و حدود سه هزار خودروی متعلق به سوری‌ها نیز در این منطقه مرزی تردد می‌کنند که امکان استفاده شهروندان از آنها در صورت نیاز فراهم است.