به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۲:۴۴
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۲ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۸۹۷۶۱
مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌ها؛

برد پرگل تیم ملی فوتبال ایران برابر گوام

گروه ورزشي: تیم ملی فوتبال ایران برابر گوام در چارچوب رقابتهای انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا به برتری پرگل 6-0 دست یافت.
برد پرگل تیم ملی فوتبال ایران برابر گوام
در سومین هفته برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه D آسیا تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی در حالی به مصاف صدرنشین این گروه یعنی گوام رفت که بازی ابتدایی خود را با نتیجه تساوی به پایان رسانده و در طرف مقابل گوامی نیز در دوبازی قبلی خود فراتر از تصور عمل کرده و از دو بازی قبلی خود 6 امتیاز کسب کرده بود و برای حفظ صدرنشینی خود امروز به مصاف تیم ملی کشورمان قرار گرفتند.

ورزشگاه آزادی، تماشاگر: 5000 نفر
داور: خمیس الماری (قطر)
کمک ها: رمضان آل نائمی (قطر)، یوسف عارف الشمری (قطر)
اخطار: داگلاس هریچ دقیقه 9 و جاستین دیوید 88 برای گوام

ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی،وریا غفوری (64 رامین رضاییان)، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه (75 امید عالیشاه)، وحید امیری، سردار آزمون (70 مهدی ترابی)، مهدی طارمی سرمربی: کارلوس کی روش

گوام: داگلاس هریچ، الکساندر فرانسیس، تراویز نیکلاو، ماتسون داگلای، جان ماتکین، جیسون گاندلای، ریان گای، دراندون مارکی، شاون نیکولای (72 رومرو)، دلاگرازا، شان آندره مالکوم (59 جاستین دیوید) سرمربی: گری وای

تیم کشورمان از همان لحظات ابتدایی سعی کرد حریف خود را تحت فشار قرار دهد و بعد از اینکه چند ارسال از جناحین که ضربات امیری و ابراهیمی را به دنبال داشت و دروازه گوام را با خطر مواجه کرد خیلی زود بازیکنان ایران به گل رسیدند. فرار سردار آزمون در دقیقه ۸ پشت مدافعان حریف باعث شد داگلاس هریک دروازه‌بان گوام روی او مرتکب خطای پنالتی شود. این ضربه را اشکان دژاگه خلاف جهت حرکت دروازه‌بان حریف به گل تبدیل کرد.

تیم ایران بعد از این گل فشار خود را حفظ کرد و روی شوت راه دور آندو در دقیقه ۱۲ تا آستانه گل دوم هم پیش رفت که هریک آن را به کرنر فرستاد. بازیکنان تیم گوام که زور نزدیک شدن به دروازه ایران را نداشتند پس از آن در یک سوم دفاعی خودی تجمع کردن تا فضاها را از بازیکنان ایران بگیرند.

در دقیقه ۲۹ بازی طارمی فرصت خوبی برای گشودن دروازه حریف داشت اما ضربه او بعد از چرخشی که داشت با بی دقتی نواخته شد. طارمی در دقیقه ۳۱ دروازه حریف را روی حرکتی تاکتیکی به ثمر رساند. او روی پاس عمقی سردار آزمون به عمق دفاع گوام زد و با یک ضربه بغل پا گل دوم تیم ایران را وارد دروازه حریف کرد.

تیم کشورمان خیلی زود به گل سوم خود هم رسید. بازیکنان گوام در یکی دو صحنه تا پشت محوطه جریمه ایران پیشروی کردند اما خیلی زود گل سوم را دریافت کردند. سانتر اشکان دژاگه از جناح راست با پرواز بلند و ضربه سر دیدنی سردار آزمون همراه شد و بدین ترتیب گل سوم ایران در دقیقه ۳۴ به ثمر رسید.

این پایان کار دو تیم در پایان نیمه نخست نبود. اشکان دژاگه در دقیقه ۴۱ توپ را با پشت پا به وحید امیری سپرد و سانتر او از جناح چپ با ضربه سر زیبای سردار آزمون همراه شد و دروازه گوام برای چهارمین بار باز شد تا شاگردان کی‌روش با بردی پرگل به رختکن بروند.

نيمه دوم:
دقیقه 49 – احسان حاج صفی به زیبایی که از چند بازیکن گوام عبور کرد و با پای راست شوت محکمی را روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ راهی خارج از زمین شد.
دقیقه 52 – تنها موقعیت گوامی ها به وسیله یک شوت به وجود آمد و ضربه محکم بازیکن این تیم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 52 – یک سانتر دیگر از سوی اشکان دژاگه این بار از روی یک ضربه کرنر در محوطه جریمه گوام موقعیت خوبی برای تیم ملی مهیا کرد اما ضربه سر منتظری از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 80- طارمی پشت محوطه جریمه گوامی ها صاحب توپ شد و ضربه فنی زیبایی را به سمت دروازه این تیم زد اما این توپ خطرناک با اختلاف کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 82 – روی سانتر رامین رضاییان، عالیشاه کوتاه قامت ضربه سری را به سمت دروازه حریف زد اما این ضربه از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.
درحالی که بازی به لحظات پایانی خود نزدیک شده بود مهدی ترابی در دقیقه ۸۹ گل ششم تیم کشورمان را به ثمر رساند. این بازیکن توپی را که حوالی نقطه پنالتی گوام دریافت کرده بود با ضربه‌ای دقیقه وارد دروازه حریف کرد تا بدین ترتیب تساوی در زمین ترکمنستان با یک برد پرگل به فراموشی سپرده شود.
با این برد تیم کشورمان جمع امتیازات خود را در گروه D به عدد ۴ رساند. تیم ایران روز سه شنبه هفته آینده در زمین هند سومین دیدار خود را برگزار خواهد کرد.