به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۹۱۲۹۴
مشاور امور بانوان وزیر کار:

وضعيت بهتر زنان تحصيل کرده در بازار کار

گروه اقتصادي: مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان با بیان اینکه زنان با افزایش تحصیلات فعالیت بهتری در بازار کار دارند، ‌گفت: فرهنگ مردسالارانه و نگاه جنسیتی مانع از ورود زنان به عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی می‌شود.
وضعيت بهتر زنان تحصيل کرده در بازار کار
وحیده نگین با تاکید بر نقش آفرینی تعاونی‌های زنان در اشتغال و کارآفرینی اظهار کرد: زنان تعاونگر با وجود محدودیتها و مشکلاتی که با آن روبه رو هستند اما از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برخوردارند از این رو لازم است تا کاستی‌های موجود در حوزه اشتغال بانوان و موانع و محدودیتهای پیش روی آنان از میان برداشته شود. وی از تعاونی‌ها به عنوان یکی از ابزارهای افزایش مشارکت اقتصادی زنان در کشورهای توسعه یافته نام برد و افزود: تعاونی‌ها در کاهش فقر و بالابردن انگیزه و اشتیاق زنان به ‌ویژه زنان سرپرست خانوار که دچار مشکلات زیادی هستند، موثرند.

نگین با بیان اینکه اشتغال زنان در تعاونی‌ها منجر به تعادل میان کار و زندگی می‌شود،‌ افزود: دستیابی به توسعه همه‌جانبه و پایدار بدون مشارکت همه جانبه زنان در عرصه اقتصاد و اجتماع ممکن نیست. به گفته مشاور امور زنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گسترش نگاه جنسیتی و فرهنگ مردسالارانه مانع از ورود زنان به عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی می‌شود. وی تصریح کرد: درحال حاضر مشارکت اقتصادی زنان پایین است و حدود 87 درصد زنان، غیرفعال اقتصادی هستند و نیمی از فعالان اقتصادی زن نیز در بخش خدمات فعالیت دارند.

نگین تصریح کرد: در تمام گروه‌های شغلی نسبت زنان به مردان کمتر است اما در گروه متخصصان نسبت زنان به مردان به طور قابل ملاحظه‌ای بالاتر است که نشان می‌دهد زنان با افزایش تحصیلات، در بازار کار فعالیت بهتری داشته‌اند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد: کارآفرینی زنان و دختران تحصیلکرده از طریق تشکل‌های تعاونی‌ افزایش یابد و مشارکت زنان در فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گسترش پیدا کند.
مرجع : ايسنا