به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۱۰ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۹۷۵۹۲
پرونده این فیلم هنوز بسته نشده

انتظاری که خسرو سینایی می‌کشد

گروه فرهنگی: خسرو سینایی گفت: همیشه علاقه‌مند بودم در بین کارهایم سراغ پروژه بزرگتری بروم، اما متأسفانه همیشه مشکل بودجه وجود دارد و مجبور می‌شوم سمت سوژه‌هایی با بودجه کمتر بروم.
انتظاری که خسرو سینایی می‌کشد

 

این کارگردان که این روزها «جزیره رنگین» را در گروه هنر و تجربه در حال اکران دارد،  این فیلم را با ساختاری متفاوت عنوان کرد و ادامه داد: برای تبدیل یک سوژه به فیلم آنطور که حس می‌کنم درست است موضوع را می‌سازم. ممکن است در کاری لازم باشد آدم با بازیگران حرفه‌ای کار کند و در کاری هم زمینه‌های مستند پررنگ‌تر باشد.ی افزود: در «جزیره رنگین» که زمینه‌های مستند دارد و از زندگی دکتر نادعلیان گرفته شده است می‌خواستم با نشان دادن این جزیره و مردمش بگویم در مملکتی هستیم که می‌توان دست بالا زد و در حد امکاناتش برای اعتلای فرهنگی و اجتماعی جامعه کار کرد و هرکس در محدوده امکاناتش می‌تواند فعالیت داشته باشد که سینماگران هم یکی از این افراد هستند.

 

سینایی که سال‌هاست برای ساخت فیلم «قطار زمستانی» انتظار می‌کشد، با بیان اینکه همچنان منتظر فراهم شدن امکانات هست، گفت: پرونده این فیلم هنوز بسته نشده و مثل همیشه مشکل بودجه مطرح است و فراهم شدن آن مانع بزرگ ساخت این فیلم است.

 

وی افزود: چهار سال برای این فیلم صبر کردم و هنوز شرایطش فراهم نشده است. دلم می‌خواست آقای انتظامی حتما در این فیلم حضور داشته باشد اما نمی‌دانم با وضعیت بیماری ایشان این امکان وجود داشته باشد یا نه و الان به جایی رسیدم که نمی‌دانم چه کار کنم.این کارگردان با اشاره به ساخت «جزیره رنگین» گفت: در این میان گفتم فیلم دیگری را که امکان تجربه جدیدی برایم باشد بسازم و با این نگاه که در هر نقطه از ایران می‌توانیم کار مثبتی انجام دهیم «جزیره رنگین» ساخته شد.

 

سینایی با بیان اینکه بعد از سال‌ها کار کردن هنوز شرایط ساخت پروژه‌ای بزرگ برایش فراهم نشده است، خاطر نشان کرد: از زمان فیلمنامه «صورت‌گران عصر خون» دنبال چنین اتفاقی بودم تا تجربیاتم را منتقل کنم اما به دلیل اینکه این‌ها بودجه بیشتری می‌خواست امکان ساختش فراهم نمی‌شد و باید به سمت سوژه‌هایی با بودجه کمتر می‌رفتیم. همچنان علاقه‌مندم از تجربه چندین ساله‌ام که هرگز شرایطش فراهم نشده استفاده کنم.این کارگردان که در برخی تقویم‌ها امروز (9 دی‌ماه) روز تولدش یاد شده، با بیان اینکه 20 روز زودتر به استقبال تولدم رفته‌اند، گفت: تولد من 29 دی‌ماه است که در جاهایی اشتباه درج شده است.

مرجع : ایسنا