به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۱۴
 
۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۲۸۷۷۸
در باره علي مطهري؛

فرزند مطهر ایران

او سخت معتقدست كه با فتنه گر خواندن معترض و مخالف، راه ارتباطی مردم و نظام مسدود مي‌شود و این انسداد؛ یعنی مرگ دموکراسی و جمهوری.
فرزند مطهر ایران
ليلا واحدي

گروه سياسي: در تاریخ هر کشور و ملتی، انسانهای بزرگ و آزاد اندیشی بودند که برای دفاع از آرمان هایی که به آن اعتقاد داشتند؛ از جان و مال خود گذشتند، و در اذهان ملت خود و ملل جهان باقی ماندند تاریخ ایران هم در کنار تمام وطن فروشان و مال اندوزان و تملق گویانش؛ مردان بزرگ و پر آوازه‌اي را هم داشته است. نام هایی چون؛ امیر کبیر، مدرس و مصدق، تنها چند نمونه از مردان بزرگ سرزمین ایران هستند. که به سبب همه کارهایی که برای اعتلای نام ایران انجام دادند؛ در تاریخ این مرزو بوم ماندگار شدند.

ایران امروز هم به واسطه شرایط بحرانی؛ به چنین مردان وارسته از قدرت و ثروت نیاز فراوانی دارد. و متاسفانه به دلایل متفاوت، تعدادشان روز به روز کاهش مي‌یابد، اما در این عصر قحط الرجالی؛ هستند مردانی چون علی مطهری که آبروی مجلسی را در تاریخ مي‌خرند و جور همه سکوت‌ها و حرفهای ناسنجیده و کارهای دور از منطق نمایندگان مجلس نهم را به دوش مي‌کشند.

علی مطهری فرزند، استاد شهید مرتضی مطهری است. که از فضل پدر؛ حاصل فراوان برده است، اما نه حاصل‌هایی چون سایر آقازاده‌ها. مطهری سال‌هاست، مسئولیت حفظ و نشر آثار شهید مرتضی مطهری را بر عهده دارد؛ آثاری که به واسطه اهمیت موضوعی باید وظیفه نشرش در اختیار فرد آگاه و مورد اعتمادی باشد، زیرا این آثار جز بنیان‌هاي فکری جمهوری اسلامی محسوب مي‌شوند.

او همچنین سابقه فعالیت در صدا و سیما را هم در کارنامه فرهنگی خود دارد. در هشتمین و نهمین دوره انتخابات مجلس؛ به عنوان نماینده مردم تهران و ری و شمیرانات انتخاب شد و مي‌توان گفت پس از آن به سبب؛ اظهار نظرها و اقدامات غیر معمول اما جسورانه، بین مردم به شهرت و محبوبیت دست یافت. مطابق تعریف مرسوم از اصول گرایی در کشور مي‌توان؛ علی مطهری را در پایگاه اصول‌گرایی تعریف کرد. اما اقدامات او در مجالس هشتم و نهم؛ موجب کدورت و حتی دشمنی برخی اصول‌گرایان رادیکال با او شده است.

شاید استیضاح وزیر جنجالي احمدی‌نژاد که اعلام کرده بود دکترای افتخاری از دانشگاه آکسفورد را داراست، شروع اقدامات تحسین بر انگیز علی مطهری در مجلس بود. وزیر کشور احمدی‌نژاد که خود نیز به توهم دکتری تقلبی خود گرفتار شده بود و عجبا که در این اوضاع قمر در عقرب با مدرک فوق دیپلم؛ مدرس دانشگاه شده بود، توسط علی مطهری و احمد توکلی به صحن مجلس کشانده شد و احمدی‌نژاد که در دفاع از وزیرش، بود و نبود مدرک او را بی ارزش جلوه داده بود حتی در روز استیضاح او را همراهی هم نکرد؛ و استیضاحش را نه به دروغ گویی او؛ و باطل بودن مضحک مدرک دکتری، بلکه به توطئه انگلیس و آمریکا ربط داد! علی مطهری در این استیضاح از حق قانونی نمایندگی، کوتاه نیامد و حضور دروغگویان؛ را وهن نظام خواند و اولین کارت سبز را از مردم ایران گرفت.

احضار رئیس جمهور به مجلس برای اولین بار در تاریخ؛ جمهوری اسلامی؛ به دلیل پافشاری به حق؛ علی مطهری اتقاق افتاد. احمدی‌نژاد در طول دوران ریاست جمهوری اش تلاش کرد به عناوین مختلف مجلس و جایگاه آن را تنزل دهد تا به واسطه آن بتواند بی قانونی‌هاي خود را سر پوش گذارد؛ اما امثال علی مطهری با احضار و پرسش از رئیس جمهور به او جایگاه قوه مقننه را یاد آور شدند؛ هرچند احمدی‌نژاد با تکیه بر شوخی‌ها و لحن کوچه بازاری‌اش، سعی کرد؛ این اتفاق را بی اهمیت جلوه دهد، اما سوالات طرح شده توسط علی مطهری، و از آن مهمتر پاسخ‌هاي احمدی‌نژاد به آن سوالات؛ جایگاه هردو را نزد مردم تغییر داد؛ تیر انتقادات به سمت احمدی‌نژاد نشانه رفت و علی مطهری مورد تحسین مردم قرار گرفت. سوالات علی مطهری با سر تیترهای مترو، اقتصاد؛ مقاومت در برابر حکم حکومتی؛ حجاب؛ اظهارات در مورد مجلس؛ و مسئله مکتب ایرانی بود؛ که اگر احمدی‌نژاد آنها را به جای مضحکه، جدی مي‌گرفت شاید اوضاع امروز این نبود.

سوالات مطروحه در آن جلسه؛ امروز داغ دل ملت شده‌اند؛ احمدی‌نژاد بودجه مترو را کاهش داد؛ تا مترو سواران در ایستگاهها؛ جایگاه انسانی خود را از یاد ببرند و مترو صحنه برخوردهای غیر انسانی شود. اقتصاد ایران به موجود سکته زده‌اي شبیه است که روحانی و کابینه‌اش آرام آرام او را به فیزیوتراپی مي‌برند تا شاید بتواند دوباره روی پایش ایستد و 75 میلیون انسان از قبل؛ این ایستادن به زندگی خود رونق ببخشند. دلایل علمی این سکته را مي‌توان در هشدارهای اقتصادی علی مطهری در روز پرسش از رئیس‌جمهور جست. که اگر احمدی‌نژاد وقعی به آن مي‌نهاد؛ امروز مجبور نبودیم، سرمایه و پول حاصل از فروش نفت را از جیب امثال بابک زنجانی بیرون بکشیم.

علی مطهری در زمینه سیاست و آزادی بیان شاید یکی از اصیل ترین اصلاح‌طلبان مجلس باشد؛ اما آنجا که پای اعتقادات مذهبی به میان مي‌آید، مانند پدر بزرگوارشان از هیچ اصولی کوتاه نمي‌آید و مسئله حجاب هم برای او جز خطوط قرمزی است که؛ در آن، مورد سوال قرار مي‌گیرد. زمانی که احمدی‌نژاد را در باره مقاومت یازده روزه، در مقابل حکم رهبری مورد مواخذه قرار مي‌دهد؛ همان علی مطهری است که؛ در مجلس اعلام مي‌کند که افراد برداشت‌هاي شخصی خود را؛ به نام ولایت فقیه عرضه نکنند.

وقتی به حداد عادل نامه مي‌نویسد و از او مي‌خواهد روحیه مسالمت جویی خود را به نام ولایتمداری بر مجلس تحمیل نکند. وقتی در اقدامی هوشمندانه؛ کیهان و مقالاتش را حتی در خور، تکذیب هم نمي‌داند. وقتی به طعنه؛ جواد لاریجانی را مبتلا به زکام سیاسی توصیف مي‌کند؛ وقتی جنتی را به عنوان رئیس شورای نگهبان از دمیدن بر آتش نفاق بر حذر مي‌دارد. می توان رد پایی از تعالیم پدر بزرگوارشان را در همه این زمان‌ها دید؛ که عادت نداشتند تر و خشک را باهم بسوزانند.

او همان علی مطهری است که وقتی ایران در گرداب پوپولیسم اسیر است و پروپاگاندای رسانه ملی درصدد حذف هاشمی رفسنجانی است، به دیدار او مي‌رود؛ و از او مي‌خواهد برای حفظ منافع نظام در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند؛ و زمانی که شورای نگهبان در یک اقدام شگفت انگیز صلاحیت؛ هاشمی را تایید نمي‌کند، با نوشتن نامه به رهبری، دست به دامان حکم حکومتی مي‌شود.
زمانی که بی دغدغه خاتمی را نقد مي‌کند، بی دلهره هم از هجمه علیه معترضین انتخابات 88 سخن مي‌گوید؛ حصر موسوی و کروبی را به صلاح نظام نمي‌داند و زمانی مي‌توان به عمق باور او نسبت به عدل و عدالت؛ ایمان آورد که خواهان محاکمه آن دو؛ در کنار محاکمه احمدی‌نژاد مي‌شود.

اما آنچه موجب این وارستگی و بی قیدی در برابر جبهه‌هاي قدرت و ثروت مي‌شود به یقین در همان تربیتی خلاصه مي‌شود که علی مطهری؛ از استاد شهید مرتضی مطهری آموخته است؛ علی مطهری همان فضلی را از استاد به ارث برده است که صدا و سیما درصدد انکارش بر مي‌آید. بی نیازی از کانون‌هاي ثروت و قدرت؛ برای علی مطهری ثروتی چون محبوبیت در میان مردم و قدرتی چون رای آنان به ارمغان آورده است. او نه ننگ کارت‌هاي هدیه را بر دامان گرفت و نه ننگ کارت‌هاي زرد و قرمز به وزرای تازه کار را.

همین مطهر بودن؛ وجدانی به او بخشیده است که مي‌داند حرف حق و درست را باید زد؛ هرچند که به قیمت اعلام جرم علیه اش تمام شود. میراث دار؛ میراث مطهر مطهری؛ نیک مي‌داند که برای حفظ نظامی که پدر در راهش جان داد؛ باید به مخالف و معترض هم حق سخن گفتن داد. با فتنه گر خواندن معترض و مخالف، راه ارتباطی مردم و نظام مسدود مي‌شود و این انسداد؛ یعنی مرگ دموکراسی و جمهوری.

علی نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۰۸:۴۹
به نظر من اگر آیت الله مطهری تا الان زنده بود مطمئن هستم یا در حصر می بود یا توسط ظاهرپرستان مذهبی از صحنه سیاست طرد شده بود.!!!!!!!! (200147)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۳ ۰۰:۰۹
احسنت بر شما که گویی حرفت از دل و جان ما بر آمد آقای علی نظر .............گلی سفید تقدیم به علی مطهری به حرمت همت والایش ...خدایا سایه ی مطهری ها را بر سر ما حفظ کن .آمین !!!!!!.... (200418)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۰۹:۰۱
نمونه یک انسان آزاده و باعزت ، که بر خلاف مجلسیانی که منافع شخصیشان را به منافع مردم ترجیح می دهند به شدت محبوب است ، خدا به او عزت داده و درود بر علی مطهری (200153)
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۰۹:۰۴
خدا رحمت کند گذشتگانتان را.ما با علامه ی شهید مطهری با توجه به سن و سالمان آشنایی داشتیم ولی شما با حق گویی هایتان کاری کردید جوانان نیز بیشتر با خانواده گرامیتان آشنا شوند. (200154)
دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۰۹:۲۲
انتقاد به قوه قضاییه را هم به کارنامه ایشان اضافه کنید. (200158)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۰۹:۲۹
فرزند خلف پدر ، درود خدا برتو باد.صدا تو فریاد در گلو خفه شده میلیونها ایرانی است که رمق مخالفت هم دیگر ندارند. (200159)
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۰۹:۵۲
تحلیل عالی بود (200163)
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۰۹:۵۶
واقعا دست مريزاد
درودبرعلي مطهري
نماينده واقعي ملت بزرگ وشريف ايران عزيز (200164)
يك جنوبي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۰:۲۶
با وجود امثال رادمرداني چون علي مطهري ، كلماتي مثل آقا زاده آبرو و اعتبار از دست رفته ي خودشون رو دوباره به دست ميارند . (200167)
فدای ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۰:۲۷
درود بر علی مطهری ایشان همانند پدر گرامی خود در تاریخ ایران و در دل مردم جاودانه خواهد ماند (200168)
علی یراحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۰:۲۹
درود بر صدای مردم ایران...
فرزند رشید ایران و شهید بزرگوار یک انقلاب...
انشاء الله همیشه سرافراز و آزاد باشی... (200169)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۰:۳۳
درود خدا بر اين انسان پاك و شريف . (200171)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۰:۴۰
شرافت با علی مطهری معنی پیدا میکنه حالا هر عقیده ای داره کاری نداریم (200174)
سيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۰:۴۱
انصافا علي مطهري با شهيد مدرس قابل مقايسه (200177)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۰:۴۶
چون به نفع شما دادمیزنه خوبه وهرکس هم که مخالف شما باشه وفکرش متفاوت یه رشوه گیر افراطی قانون گریزه که باید با چماق تدبیر ! واعتدال! لهش کرد! (200179)
تبریزلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۴:۴۳
نه به خاطر اینکه به نفع ما حرف می زند. بلکه به خاطر اینکه حرف حق می زند. دوستان بهتر است که به قانون اساسی مراجعه کنند. (200256)
فروید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۸:۱۷
دقیقا همینه چون در جریان نامزدی وزارت ارشاد ایشون و همزمانی با بازیهای والیبال و نظرات ایشون فقط کافی بود انواع کامنت های دوستان در مورد ایشون رو خوند تا متوجه موضوع شد که واقعا قابل قیاس با این حرفا نیست......!!!!!!؟:
بازم خدا میدونه...! (200323)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۹:۵۲
بدبخت خودت باید بدانی و از افکار جامعه لمس کنی که افراطی و افراطی گری در میان ملت جایی ندارد (200356)
هموطنی دیگر اما کمی منصف تر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۲۱:۴۷
دقیقا بفرمایید ایشون تا به حال به نفع چه فرد خاصی حرف زده؟ از چه شخص حقیقی دفاع کرده؟!!! (200386)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۳ ۰۱:۱۰
برات متأسفم که برای هر چیزی چرتکه می اندازی؟ "به نفع" یعنی چه؟ حرف حق چرا اینقدر به کام امثال تو تلخ است؟ (200428)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۰:۵۳
متاسفم که خوانندگان بهار اینقدر بی اطلاعند که نمیدانند، علی مطهری راه یافته به مجلس با استفاده از رانت یا سهمیه احمدی نژاد در مجلس هشتم است و هیچ اثر برجسته، تفکر بارز و شخصیت علمی ندارد و صرفا آقازاده است.
رجوع شود به
"سلام به مطهری عزیز" :مقاله کیهان در سالهای نه چندان دور (200181)
یکی
United States
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۴:۱۸
عزیز علی مطهری ، همان طور که در مطلب اومده اصولگراست و قطعا در پایگاه اصول گرایان بوده است ؛ اما اینکه قانون و حق را فدای این پایگاه نکرده ؛ از او انسان والایی برای مردم ساخته . ایشون دکترای فلسفه و کلام دارد و مدرس دانشگاه تهران است ز تفکرات بارز ایشان در متن فراوان اشاره شده است و از آقا زاده بودن تنها امتیاز نشر آثار پدرشان را انهم به دلیل اهمیت موضوعی عخده دارند و مانطور که اشاره شد استناد به حرفهای کیهان از نظر ایشان مردود است (200250)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۴:۵۵
رجوع شود به كيهان خيلي ممنون!!!!!!!!!!! همون كيهاني كه يه عمر داره دروغ تحويل مردم ميده جورج سوروس و اين حرفها....... اتفاقا چند روز پيش شريعتمداري هشدار خيلي زيركانه اي به مطهري داد كه دست از اين كارها بردارد تابلو داره براش سند ميسازه.... بالاخره جورج نشد يه جان سوروسي كسي را پيدا ميكنه (200260)
فدای ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۰۰
به روباه میگن شاهدت کیه میگه دمم.
همین تفکر بارز اوست که شما رو وادار به درج این کامنت کرد شفق جان (200261)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۷:۲۵
شفق، تو چه شفق دل انگيزي!! مقاله کيهان!!!! چه مرجع با انصاف و خداترسي رو معرفي کردي! دمت گرم ، من يکي که نميدونستم اين شريعت مداري کيهان نشين رو ميشه بعنوان يه مرجع بيطرف روش حساب کرد! ممنون که روشنمون کردي. ميگم شفق جان بپا نه چايي! (200306)
میرحسین تاجزاده ی قدیانی کروبی اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۸:۴۸
فرض کنیم که اقای مطهری بی سواد و بدون شخصیت علمی باشند و امثال رسائی ، کوچیک زاده و حسینیان و ... دارای مدارج علمی بسیار بالا و حائز اهمیت. خوب من از این نماینده ی بی سواد که البته هیچوقت هم بهش رای ندادم ، در حال حاضر راضی هستم. چرا باید با ذکر این نکات ، ارزش فعالیت های ایشان را نادیده بگیریم؟
مگر دکتررررر حداد عادل دکتر نیست؟ مگر رئیس فرهنگستان زبان و ادب نبوده اند؟ چرا حداد به اندازه ی جناب مطهری محبوبیت و مقبولیت ندارند؟ (200329)
فلق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۲۱:۴۹
اوه اوه اوه!!! این سند و که رو کردی من دیگه خاک بر سر شدم!!! شرمنده ایم ما شفق جان. (200387)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۱:۰۹
اگه ما مطهری ها رو نداشتیم حالا باید رو به قبله شده بودیم واقعاً چرا افرادی مثل آقای مطهری که میخواد نظام رودر مسیر اهدافش قرار بده و نمیخواد افراد نااهل و کوته فکر با فکار مسمومشون بیشتر از این مردم را نسبت به انقلاب بدبین کنند باید اینطوری با هاشون برخورد بشه ، والا اگه ما هرچی بیشتر مثل مطهری ها داشته باشیم مطمئناً جامعه مون مطهرتر و پاک تر و سالم تر خواهد بود (200185)
تهمینه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۱:۱۱
ایشان شخصیت مورد احترامی هستند. یک سیاستمدار صادق که در دنیای سیاست به تعداد انگشتان دست هم موجود نمی باشند. (200186)
مير مهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۱:۱۲
علي الحساب اخويش خوب جوابشو داده (200187)
میرحسین تاجزاده ی قدیانی کروبی اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۸:۵۰
محمدآقای مطهری بسیار آزاد اندیش و انسانی فهیم هستند. (200331)
میر مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۲۱:۵۲
پس معلوم میشه فقط تیتر خوندی! چون مطالب گفته شده گویی از زبان و قلم علی مطهری بود. درواقع علی و محمد فرزند مرتضی هستند. (200388)
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۱:۲۳
سلام، حول نشو بابا درسته پسر مطهری هستی اما اگر آدم خوبی بودی مطمئن باش تو را هم کشته بودن مثل بابات
اونا معترض بودن و شما مثل همیشه ...
عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنیم
فقط کافیه فکر کنید اگه امشب شب آخرت باشه ... (200189)
فدای ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۱۱
ناهید جان شما اول مواظب باش غلط ننویسی بعد به فکر محضر خدا بیفت.
حول:پیرامون هول عزیزم
از روی این کلمه 100 بار بنویس تا هیچ وقت هول نشی اشتباه بنویسی (200266)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۷:۲۷
ناهيد خانوم، يعني الان شوما فکر کردي ممکنه امشب شب آخرت باشه!!؟ ايمان آوردم که به شب آخر، ايمان نداري! (200308)
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۲۱:۵۳
یعنی الآن همه 75 میلیون ایرانی آدم بده هستند دیگه!!!!!
من نمی دونم بعضیا تحلیل می کنن یا خودشونو تمسخر (200390)
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۱:۲۴
لطفا ايشون را با مدرس وامير كبير مقايسه نكنيد . صدحيف به پدر كه چنين فرزندي را ...... (200190)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۷:۲۹
چشم، ايشون رو با اميرکبير و مدرس مقايسه نميکنيم، اما آشنا جون، تو رو قطعا" با رسايي و بذرپاش و شريعت مداري و کوچيکف و علم الهدي و خاتمي (احمد رو ميگم) مقايسه ميکنيم! بلکه شما رو جان اين موجوداتي که اسم بردم ميدونيم. (200309)
نا آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۲۱:۵۵
چشم ارباب!!!
راست هم میگی ها!!! آخه تو زمان هیچکدوم از این بزرگلن که معجزه هزاره سوم وجود نداشت که کسی بخواد در برابرش قد علم کنه. (200393)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۱:۲۶
کاش ده نفر مثل او داشتیم... (200191)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۱:۳۲
سایت آقای مطهری هنوز که فیلتره!!؟ شما که نوشته بودید رفع فیلتر شده؟ (200193)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۱:۴۵
متن بسیار زیبایی و انصافا در وصف بزرگمردی همچون علی آقای مطهری بود.خداوند ایشان رو برای ما و انقلاب حفظ نماید (200197)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۱:۴۹
با سلام و خسته نباشید خدمت دست اندر کاران محترم سایت بهار نیوز
بنظر میرسد خانم واحدی با نوشتن این قالات خوب در حال تبدیل شدن به یک ستاره هستند. لطفا مواظب ایشان باشید. ممنون (200199)
علی قلی زاده
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۱:۵۰
دلسوزان نظام بی شک می دانند محبوبیت علی مطهری چقدر ،موجبات محبوبیت شهید مطهری و بدنبالش کتاب های و اندیشه هایش را فراهم کرده است.
بی شک علی مطهری فرزند این نظام و این انقلاب است و اندیشه هایش هم از آن این انقلاب است .بدنبال متهم کردن او نباشید و واقعیت او را بپذیرید. (200200)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۲:۲۵
خدا همه آزادگان حقیقی را حفظ کند (200205)
سيدناصرزنجان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۲:۳۰
علي مطهري شخصيت است اي كاش حداقل50نفرازآن درمجلس داشتيم.
متاسفانه (بله ،قربانها)مجلس راتصرف نمودند حتي به مصوبات خودشان نيزايمان ندارند؟ (200206)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۲:۵۲
میراث پدرخواهی علم پدر آموز
کاین مال پدر خرج توان کرد به یک روز
حداوند این نماینده شایسته که امید مردم ایران و عدالتحواهان حقیقی است را حفظ کند او بحق وکیل المله است
قابل توجه سایر نمایندگان ترسو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (200213)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۴
چه اصلاح طلب باشی،چه اصول گرا،وقتی طرفدار حق باشی،وقتی رنگ عوض نکنی،وقتی به فکر منافع مردم و نظام باشی،قابل احترامی.آقای مطهری تو قلب ما جا داری.اگه همه اصول گراها اینجوری به فکر منافع مردم بودن،مملکتمون الان وضعش این نبود.خوشحالم که تو این مجلسه خسته،حضور داری مرد. (200226)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۳:۵۳
کاش فقط همین یک حدیث آویزه گوش همه ما قرار می گرفت : اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید .
علی مطهری علاوه بر دینداری آزاد مرد نیز هست . درود خدا بر او . (200237)
علی صوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۳:۵۵
به حق که در این وانفسا آقای مطهری سنگ تمام گذاشته چرا که خوب می داند تاریخ خواه ناخواه ورق می خورد چه بهتر خود را در برابر وجدان بیدار مردم فردا نه مردم امروز سر افکنده نکند . (200238)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۳:۵۸
حق را باید گفت هر چند تلخ باشد. این مهم کار هر کس نیست. قدرش بدانیم. تاریخ تکرار نمی شود. (200241)
فاطما
United States
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۴:۰۴
درود بر علی مطهری تنها نماینده شجاع ایران (200242)
حامد
United States
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۴۶
به عنوان یک اصلاح طلب از آقای مطهری اصولگرا ، متشکرم که اصولگراست و نه قدرت طلب و قدرت پرست. (200280)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۵۰
گيرم كه پدر تو بود فاضل . . .
متاسفانه فرزندان بعضي از بزرگان اينگونه مي‌شوند، ايشان مناسب براي امور سياسي نيست (200282)
اعلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۲۱:۵۸
چند سطر از کتاب های پدر بزرگوارش را خواندی؟ کاملا پیداست هیچی!!! شاید جلد بعضیاشو دیده باشی! (200395)
ایران من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۷:۲۶
چون حرف حق را فریاد می کشد،ودنبال رانت وسو استفاده شخصی نیست وچون منافع ناحق اصول گریزان به ظاهر اصول گرا را به خطر انداخته،بعضی کامنت ها را ببینید که منفی خورده ان ،کار قانون گریزان متحجر وفرصت طلب میباشد.خدا پدر مطهری را بیامرزد (200307)
ابراهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۸:۲۱
باور كنيد كه انسان كامل با اخلاف و اصلاح طلب و اصولگرايي است. (200325)
ا محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۱۹:۱۰
دفاع از ستار بهشتی را هم اضافه کنید که یاد آور تظلم خواهی امیر المومنین برای اقلیت جامعه زمان خویش است (200344)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۲۱:۱۵
سلام،برخلاف اخبار رفع فیلترسایت آقای علی مطهری،هنوزدسترسی به این سایت ممکن نیست .ودرصورت امکان نشانی ارتباط بانویسنده محترم رادراختیارم قراردهید. (200374)
ع د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۲۲:۲۵
انسانهای بزرگ تفکرات بزرگی دارن او میداند که موسوی نخست وزیر 8 سال جنگ حق علیه باطل بود و کروبی نماینده تام الاختیار امام در بنیاد شهید و.... اینان بچه های انقلابند .انقلاب هیچ وقت بچه های خود را از خود نمیراند . (200398)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۳ ۰۰:۲۴
علی مطهری رفتار سیاسی منصفانه و شجاعانه ای دارد اما هرگز رفتارهای فرهنگیشو قبول ندارم،از یک طرف دم از ازدواج موقت بین دختر و پسرهای جوان می زنه و از طرف دیگه در موضوع حجاب رفتار تندی دارد.
در کل وجود علی مطهری ها در مجلس واجب است البته برادر ایشان محمد مطهری هم دست کمی از ایشان ندارد و به نظرم از ایشان هم صریح تر و شجاع تر است،درود بر روح پر فتوح ایت الله شهید مطهری مردی با تقوا و روشن فکر (200420)
بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۳ ۰۰:۵۳
واقعا تنها کسب که میشه تو مجلس اسم نماینده مردم روش گذاشت همین مطهری هستش نه چاپلوسی تو کارشه نه ریا. خدا حفظش کنه (200426)