به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۱۴۵۹۲
مقاله وارده

خانه‌ي ملت!؟ چه بر سر ما آمده است؟

خانه‌ي ملت!؟ چه بر سر ما آمده است؟
میرسلیم خدایگان

گروه مقالات: در حال حاضر مشکل مملکت ما چیست؟ مشکل مردم ما چیست؟مردمی شریف که در سی پنج سال گذشته با جان و دل پای انقلاب ایستاده‌اند و از فدا کردن جان و مال و فرزندان خود در راه آرمانهای بزرگ انقلاب دریغ ننموده‌اند. مردمی که علیرغم تمام مشکلات معیشتی و نارضایتی‌هاي اجتماعی، همیشه و در همه حال پشتیبان نظام و کشور بوده‌اند و در بزنگاه‌هاي تاریخی، پروپاگاندای دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب کرده اند.

مردمی که توانسته‌اند انقلاب اسلامی را از گردنه‌هاي صعب بحران‌هاي ریز و درشت تاریخی و اجتماعی، به سلامت بگذرانند و پای حقانیت انقلاب خود و انتخاب تاریخی خود بمانند. مردمی که با هوش سیاسی بالای خود روند رفرم‌هاي اجتماعی را نه از طریق خیابانها که از طریق صندوق‌هاي رای مي‌بینند. مردمی که آرزوهایشان بزرگ، دلهایشان بزرگ و شادیهایشان اما کوچک است.

چه بر سر ما آمده است؟ آیا حق این مردم که در انتخابات اخیر با وجود همه‌ي مشکلات، باز جانانه به صندوق‌هاي رای اعتماد کردند و حرف خودشان را زدند این است که در کوره‌ي جناح بازی‌هاي تاریخ مصرف گذشته‌ي سیاسی بسوزند؟. براستی مجلس خانه‌ي ملت است؟ یعنی مجلس خانه‌ي همین مردمی است که در انتخابات خرداد نود و دو، رای قاطع خود را به گفتمان اعتدال و عقلانیت دادند؟

پس چرا مجلس نشینان به جای تمکین به حماسه‌ي سیاسی مردم در کار اختلال در روند این عقلانیت و اعتدالند؟ چرا از همین ابتدای امر در کار چوب لای چرخ گذاشتن چرخ ِ چرخش سانتریفیوژها و چرخ ِ زندگی و معیشت مردم اند؟ اگر مردم به این دولت رای داده‌اند و اگر نمایندگان مجلس واقعا نماینده‌ي این مردم هستند پس چرا رایشان با مردم و نگاهشان با مردم در تضاد و تعارض است؟

نمایندگان محترم مجلس! مردم از شما انتظارات بیشتری دارند. انتظار مي‌رود شما به جای مته بر خشخاش گذاشتن و تخریب و سیاه نمایی شخصیت و گذشته‌ي وزرای پیشنهادی و به جای تفتیش عقاید آنها، در کار پی جویی و تشخیص تخصص و توانایی مدیریتی آنها باشید نه آنکه در کار تخریب و تخطئه‌ي آنان. همه‌ي وزرای پیشنهادی در عرصه‌هاي گوناگون مدیریتی پیشین خود، تعهد و پایبندی خود را به نظام اسلامی و تمامیت ارضی کشور ثابت نموده اند.

همه‌ي آنان جزو برترین و بهترین نخبگان سیاسی و اجتماعی و متخصص جامعه‌ي ما هستند. به جرات مي‌توان گفت که دولت جمهوری اسلامی تا به امروز کابینه‌اي به این توانمندی و ظرفیت بالای اعتدال و فراجناحی بودن نداشته است. مگر مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ به همه‌ي نهادها و اشخاص گوشزد ننمودند که باید به این دولت کمک کنند؟ شما بدنبال چه هستید؟فردای تاریخ از شما چه خاطره‌اي به جای خواهد ماند؟ نسلهای آینده درباره‌ي شما چه خواهند گفت؟

کمی خدا را در نظر بگیرید و به خاطر خدا و به خاطر دست‌هاي پینه بسته‌ي محرومان و مستضعفان و به خاطر پاهای پتی گرسنگان، بگذارید این دولت کارش را بکند. مردم ایران از هر طیف و جناحی با توجه به تجربه‌ي شانزده سال گذشته‌ي خود به گفتمان اعتدال رای داد. مردم ایران به افراط " نه " گفت و مطالبه‌ي اصلی و اساسی آنان نه عبور از خاتمی است ونه انتقال ساختمان سازمان ملل به ایران و نه مدیریت جهان. مطالبه‌ي مردم معیشت است و با توجه به برنامه‌هاي کاربردی ارائه شده از طرف کابینه‌ي پیشنهادی، انشاء الله این مطالبه به دست خواهد آمد.

ساختار اصلی کابینه‌ي پیشنهادی، اقتصادی است و با حفظ این ساختار، مي‌توان به آینده امیدوار بود که مشکلات نان و سفره‌ي مردم حل شود. حال شما اگر بخواهید با حذف هرکدام از اعضای کابینه به اهداف شخصی و گروهی خود برسید، البته راه به جایی نخواهید برد و تنها باید در پیشگاه خدا، مردم و تاریخ پاسخگو باشید. چه، این دولت و این رئیس جمهور عاقل و دانا، آنقدر توانایی دارد که بتواند از بین فرزندان برومند و توانای ایران، افراد دیگری را معرفی نماید اما اگر شما به همین کابینه رای اعتماد دهید، هم مردم را امیدوار کرده اید و هم اولین گام را در راه درست ِ همراهی و همسویی با دولت تدبیر و امید برداشته اید.

با توجه به موقعیت کنونی ایران در منطقه و جهان، تکلیف تاریخی است که همه به این دولت کمک کنند تا با قدرت و قوت و پشتوانه قوی بتواند در مجامع بین المللی حضور یابد و همچنین برنامه‌هاي محرومیت زدا و تحولات بنیادین اقتصادی را در داخل به جلو ببرد. با توجه به چالش‌هاي اجتماعی و امنیتی‌اي که گریبان اکثر کشورهای منطقه را گرفته است، ایران مي‌تواند در آینده جای خالی رقبای دیرین خود و مخصوصا ترکیه را در منطقه پر کند و به عنوان کشوری مقتدر و با ثبات سرمایه‌هاي خارجی را به سمت خود جذب نماید. سرمایه به جایی مي‌رود که در آن ثبات و امنیت باشد.

اگر همه‌ي نیروهای داخلی همسو شوند و به دولت به عنوان نماینده‌ي کشور ایران در مجامع جهانی کمک نمایند، ایران مي‌تواند به آن جایگاهی که همه‌ي ما آرزو داریم و به اهداف سند چشم انداز بیست ساله برسد. آقایان نماینده! برای انتخاب یک وزیر بسیار مهمتر از گرایش سیاسی او، تخصص،تجربه و کارآمدی مهم است. همه‌ي گرایش‌هاي سیاسی که در کابینه حضور دارند در چارچوب جمهوری اسلامی فعالیت دارند و دل در گرو انقلاب وکشور دارند.بی انصافی است که مدیری لایق و کارآمد را صرفا به این جهت که گرایش سیاسی مخالف ما را دارد از خدمت به این مردم شریف و عزیز محروم نماییم.

۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۸:۵۱
درود بر شما که سخن تان انعکاس حنجره مردم است. (109385)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۰۸
متاسفانه این نماینده ها یادشان رفته که نماینده مردم هستن؟ و چون خودشان دغدغه مالی ندارن همه اش فکر جناح بازی و سهم خواهی هستن و در این وسط ملت بدبخت مخصوصاً قشر حقوق بگیر و کم درآمدها هستن که فقط کلاه سرشون رفته و بس (109390)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۱۴
اگر یک انتخابات آزاد با شرکت همه گروه ها و جریانهای فکری جامعه بدون نظارت استصوابی برگزار شود اکثریت غالب نمایندگان فعلی رای نخواهند آورد (109391)
آزرمیدخت
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۰۰:۱۴
بنا به فرموده یکی از بزرگان :در سرزمینی که سایه افراد حقیر بلند شد آفتاب در حال غروب است
افسوس این سایه های شوم کشور مارا به سراشب فلاکت کشانده اند (109977)
م
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۱۶
اخه بدبختی اینجاست که اینا نماینده مردم نیستند اگر در امتخابات مجلس همه شرکت کرده بودند یکی از اینا به مجلس نمی رفت اینا همون افرادی که به جلیلی در انتخابات رای دادن به مجلس فرستادن (109393)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۲۴
واقعا راست میگید . من موندم این مجلسی ها تا حالا کجا بودند؟لابد مثل اصهاب کهف خواب تشریف داشتند در مفابل این. . . دولت کریمه احمدی نژاد.مجلس رو کردن دادگاه تفتیش عقاید .چطور در مقابل این همه ادعای. . . دولت قبلی. . . .روزه سکوت گرفته بودند.. (109397)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۲۶
افرين بسيار زيبا و گوياي اصل مطلب بود ولي فكر نميكنيد كه نرود ميخ اهنين درسنگ ؟ (109398)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۳۸
من نمیدونم یک سری از این نماینده ها اگه واژه "فتنه" رو نداشتند میخواستند چی کار کنند (109402)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۳۹
نتيجه ي عدم حضور افراد لايق در انتخابات همين مي شود،
افراد كوچك در جايگاه هاي بزرگ قرار مي گيرند. (109403)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۸:۵۵
افراد کوچک رو خوب اومدی... مرسی (109762)
پرواز
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۴۴
هرسئوالی که از وزیری بشودمیتواندراه کاری باشدویادآور نقصی در دولت گذشته ولی مجلس که میتواند ترمزی برای دولت باشد کجا بوده است این همه کاستی عنوان نشده است آیا مجلس سرزمین خفتگان بوده است که اینک باصور اسرافیل بیدار شده اندخداوند مرض را از قلوب مادور کند (109406)
گوران
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۰۹
وقتی که نماینده ای با این ادبیات در مجلس شورای اسلامی می بینم شرمنده جوانان وخانواده هستم که تصمیم گیر وقانون گذار ما چه کسانی هستند. (109412)
سلمان
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۲۵
با قاطعیت می توان گفت که این خانه خانه ملت نیست چرا که نماینده باید رای اکثریت مردم را داشته باشد نه رای اکثریت رای دهندگانی که بعلت عدم استقبال مردم در اقلیت بوده اند . (109426)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۳۰
يادت باشه مجلس عزيز خلاف مسير رودخانه شنا كردن عاقبتي بجز غرق شدن ندارد (109428)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۴۳
انشااله این "نمایندگان" در دور بعدِ انتخاباتِ مجلس پاسخ مناسب خود را دریافت خواهند کرد. (109436)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۵۰
ممنونم آقای خدایگان حرف دل خیلی هارو زدین .ولی کو گوش شنوا؟؟؟؟ فعلا" که تو خانه ملت با چوب و چماق از هم پذیرایی می کنن! (109442)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۱:۱۱
با عرض معذرت از کاربران سایت بهار یک مطلبی که زیاد ربطی به این خبر ندارد ولی خیلی مهم است این است که چرا برخی واژه های غربی که معادل پارسی هم دارند زیاد مورد استفاده قرار میگیرد؟ مثلا همین واژه پروپاگاندا چرا پارسی آن به کار نمی رود؟ماشالا بینندگان بهار اکثرا تحصیلات عالیه دارند یا در حال تحصیل هستند و با معنی این واژه آشنا هستند(دانشجویان علوم سیاسی احیانا بیشتر با این واژه آشنا هستند) لذا از سایت وزین بهار درخواست دارم اگر نویسنده ای بر این واژه ها زیاد تاکید نمود خود کارکنان سایت واژه های پارسی را جایگزین نمایند.سپاس (109451)
A R A M I S
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۱:۴۸
... بخدا مچاله شدیم مگه ما چندتا چهار سال زنده ایم!!؟ هر بار میگیم دوره بعد بهتر میشه ولی....دیروز داشتم به صورت زنده بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رو میدیدم از ته دل واسه خودم متاسف شدم چون به همه چیز شباهت داشت الا مجلس باور کنید عدم عقلانیت تو مجلس موج میزنه...!!!! (109457)
hossein
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۲:۵۱
خدا کنه کشورهای خارجی این ها را نبینند اخر ابروریزی هستند فوق العاده بیسواد.ادم یاد سریال خنده بازار میاندازه. (109495)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۲:۵۴
گواهی برائت از فتنه را از کجا باید اخذ کرد؟!
پیشنهاد میشه آقایان رسایی، کوچک زاده و افراطیون عزیز دیگر موسسه ای جهت ارائه این گواهی به متقاضیان تشکیل بدن!!! (109498)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۱:۵۲
این آقایان که میگید. . . . مجلس را با محله و خونه شون اشتباه گرفتن آن وقت دم از اخلاق و .. میزنند آقایان شماها. . . . .خوبه این فتنه را یاد گرفتید؟ (109891)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۳:۰۰
فعلا که به لطف افرادی مانند این نمایندگان در حال فتح تمام شکستها می باشیم (109505)
آرش
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۳:۴۸
حالا تو هی بگو. کو گوش شنوا (109544)
مازیار
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۴:۰۸
دوران این مجلسم تموم میشه. (109555)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۶:۴۶
مجلس های کشورهای در حال توسعه چیزی بهتر از این نیستند. هنوز حزب و دیسیپلین حزبی جا نیافتاده و همه در حال یادگیری هستند. (109650)