به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۲۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۵۰۹۵۴

معصوم، حيدرالعبادي را جايگزين مالكي كرد

گروه بين‌الملل: خبرگزاري هاي عربي خبر دادند كه فواد معصوم رييس‌جمهور عراق، حيدرالعبادي را براي تشكيل دولت جديد به پارلمان اين كشور معرفي كرد تا جايگزين مالكي شود.
حيدر العبادي
حيدر العبادي
ائتلاف اتحاد ملی عراق طی نشستی که شب گذشته برگزار شد، حیدر العبادی، یکی از رهبران بلندپایه حزب «دعوت اسلامی» را به عنوان جانشین نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. منابع خبری از توافق ائتلاف اتحاد ملی عراق بر سر «حیدر العبادی» معاون رئیس پارلمان به عنوان جانشین «نوری المالکی» نخست‌وزیر این کشور خبر دادند.

ائتلاف اتحاد ملی عراق طی نشستی که شب گذشته برگزار شد، حیدر العبادی، یکی از رهبران بلندپایه حزب «دعوت اسلامی» را به عنوان جانشین نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. حیدر العبادی پیش از این اعلام کرده بود که ائتلافی متشکل از بزرگ‌ترین احزاب شیعه عراق در حال رایزنی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید هستند.
 
این در حالی است که نوری المالکی طی سخنانی تلویزیونی اعلام کرد که تسلیم فشار‌ها برای صرف‌نظر از دوره آینده نخست‌وزیری نخواهد شد و دستور داد نيروهاي ارتش خيابان هاي بغداد را به كنترل در آورند. اقدامي كه توسط برخي رسانه هاي عراقي، كودتاي نظامي مالكي تعبير شده است.