به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ساعت ۰۲:۲۰
کد مطلب : ۳۸۴۰۸
فينال جام حذفي اسپانيا؛‌ بارسلون 1 رئال‌مادريد 2

رئال مادريد قهرمان کوپادل‌ري شد

گروه ورزشي: آخرين ال کلاسيکوي فصل در فينال جام حذفي اسپانيا با نتيجه بر يک به سود رئال‌مادريد به پايان رسيد.
رئال مادريد قهرمان کوپادل‌ري شد
رئال‌مادريد در غياب ستاره پرتغالي خود (رونالدو) با برتري برابر بارسلونا فاتح جام حذفي اسپانيا شد. بازي با قضاوي آقاي ماتئو لاهوز و در ورزشگاه مستايا آغاز شد و اولين اتفاق بازي کارت زردي بود که در دقيقه 3 نصيب ايسکو شد؛ او با خطا نيمار را در ميانه ميدان متوقف کرد. رئال مادريد خيلي زود به گل رسيد؛ توپ ربايي عالي ايسکو از دني آلوز در زمين خودي و شروع ضدحمله اي برق آسا، پاس تک ضرب بنزما و فرار دي ماريا که در نهايت درحاليکه آلبا اسکورتش مي کرد، ضربه زميني خود را به گوشه دروازه پينتو فرستاد.

گل دوم رئال توسط  گرت بيل از گلهاي بيادماندني و زيباي فوتبال بود
در ادامه بازي روند آرامي به خود گرفت. بارسلونا 68 درصد مالک توپ و ميدان بود اما برنامه خاصي براي رسيدن به دروازه مادريدي ها نداشت و دفاع خوب شاگردان آنچلوتي تمام فضاها را براي آنها بسته بود و هيچ توپي به چارچوب دروازه رئال مادريد نمي رسيد تا نيمه نخست با برتري يک گله رئال‌مادريد به پايان برسد. در آغاز نيمه دوم نيز دو تيم حملات زيادي روي دروازه هم ترتيب دادند و سپس مارک بارترا موفق شد از روي ضربه کرنر در دقيقه 68 بازي را به تساوي بکشاند اما اين پايان کار نبود و گرت بيل در دقيقه 82 موفق شد با حرکت انفرادي و استارت 50 متري خود توپ را از بين پاهاي پينتو وارد دروازه کند تا رئال مادريد براي نوزدهمين بار فاتح جام حذفي شود. در دقايق پاياني نيمار يك فرصت طلايي را از دست داد و در مصاف تك به تك با كاسياس، توپ را تير دروازه زد تا جام قهرماني بالاي دستان رئالي‌ها بالا برده شود.

نيمه نهايي جام حذفي آلمان
بايرن‌مونيخ حريف دورتموند در فينال جام‌حذفي شد


تيم فوتبال بايرن مونيخ به فينال رقابت‌هاي جام حذفي آلمان راه يافت. در دومين ديدار از مرحله نيمه نهايي جام حذفي آلمان، تيم فوتبال بايرن مونيخ آلمان در ورزشگاه خانگي خود آليانس آرنا و در حضور 71 هزار تماشاگر ميزبان کايزرسلاترن بود که اين ديدار در نهايت با نتيجه 5 بر يک به سود شاگردان گوارديولا به پايان رسيد.

شواين‌اشتايگر در دقيقه 23، کروس 32، مولر 50 (پنالتي) و ماندزوکيچ 78 و گوتسه 90 براي بايرن در اين ديدار گلزني کردند و تک گل کايزرسلاترن را زولر در دقيقه 60 به ثمر رساند. بدين ترتيب بايرن مونيخ به فينال اين رقابت‌ها صعود کرد و حريف دورتموند در ديدار نهايي شد. دورتموند شب گذشته موفق شده بود با نتيجه 2 بر صفر ولفسبورگ را شکست داده و راهي فينال شود.