به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۲:۱۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۱ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : ۷۸۶۲۱

تخليه محموله کشتی‌ایران در كشورجيبوتي

گروه بين‌الملل: سخنگوی برنامه جهانی غذا به خبرگزاری رویترز گفته است که محموله کشتی ایرانی در جیبوتی تخلیه شده و توسط کشتی‌های سازمان ملل به یمن منتقل می‌شود.
تخليه محموله کشتی‌ایران در كشورجيبوتي
سازمان برنامه جهانی غذا اعلام داشت که قرار است محموله امدادی ایران پس از تخلیه در جیبوتی، توسط کشتی‌های سازمان ملل به یمن تحویل داده شود. این کشتی که حامل اقلام امدادی و دارو است، پیش از این قرار بود در بندر «الحدیده» یمن پهلو بگیرد، اما نهایتا برای بازرسی راهی جیبوتی شده است. «عبیر اتفا» سخنگوی برنامه جهانی غذا به رویترز گفته است: «تا آنجا که می‌دانم، کشتی هنوز در جیبوتی پهلو نگرفته و پیش از شنبه هم نمی‌گیرد.» وی افزود: «محموله کشتی در جیبوتی تحویل برنامه جهانی غذا می‌شود و به کشتی‌های تحت اجاره برنامه جهانی غذا تحویل داده می‌شود تا به بندرهای یمنی حدیده و یا عدن منتقل شده و در آنجا به نیروهای حاضر در محل برای توزیع، تحویل داده شود.»

دبیر کل جمعیت هلال احمر هم گفت: در حال هماهنگی با صلیب سرخ جهانی هستیم تا باحصول اطمینان از امنیت مسیر، کمک های بشر دوستانه ایران را در بندر الحدیده تحویل مردم مظلوم یمن دهیم. علی اصغر احمدی اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات رسیده از کشتی ایران شاهد(نجات)، این کشتی اکنون در آب های ساحلی جیبوتی در حال پهلوگیری است.

وی با بیان اینکه همه سرنشنیان این کشتی در سلامت کامل هستند گفت: فردا در خصوص ادامه راه کشتی تصمیم خواهیم گرفت. احمدی در رابطه با دلیل پهلوگیری ایران شاهد در جیبوتی گفت: اعزام کشتی نجات به جیبوتی به منظور بررسی اوضاع است؛ اقلامی که ما به یمن می فرستیم بشردوستانه و اقلام مورد نیاز مردم یمن است از این رو نمی خواهیم در این مسیر مشکلی ایجاد شود. کشتی کمک های مردمی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن (کشتی ایران شاهد یا همان کشتی نجات) شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندرعباس به سمت بندر الحدیده یمن در دریای سرخ، حرکت خود را آغاز کرد.