به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۵۴۹۰۰

اصحاب رسانه رکورددارِ قهوه‌خوری در جهان!

گروه جامعه: بنابر نظرسنجی که از سوی پایگاه خبری Pressat‌ منتشر شد، خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها بیشتر از سایر مشاغل قهوه می‌نوشند.
اصحاب رسانه رکورددارِ قهوه‌خوری در جهان!
در این مطالعه از بیش از 10 هزار متخصص در مشاغل مختلف نظرسنجی به عمل آمده که 85 درصد از آنها اعلام کردند دست‌کم روزی سه فنجان قهوه می‌نوشند. حدود 70 درصد از پاسخ دهندگان می‌گویند اگر در روز قهوه نخورند عملکرد کاری آنها به شدت آسیب می‌بیند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که مردان پنج درصد بیشتر از زنان قهوه می‌نوشند.

صاحبان مشاغل پراسترس نظیر خبرنگاران و اصحاب رسانه، پلیس و معلمان در صدر بیشترین مصرف‌کنندگان قهوه قرار دارند. از سوی دیگر فروشندگان و رانندگان حرفه‌ای در انتهای این فهرست قرار دارند. بنا بر اعلام پایگاه خبری Pressat، این مطالعه که از سوی دانشگاه کارولینای جنوبی انجام شده توصیه می‌کند افرادی که قهوه می‌نوشند سعی کنند مصرف روزانه کافئین آنها از 200 میلی گرم تجاوز نکند که این میزان کافئین معادل دو تا چهار فنجان قهوه در روز است. محققان می‌گویند مصرف کافئین بیش از این میزان خطراتی نظیر اضطراب،‌ سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را به همراه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ABC، پایگاه Pressat همچنین اعلام کرد که بیشتر مردم آمریکا روزانه دست‌کم سه فنجان قهوه می‌نوشند که بیش از 62 درصد از افراد حاضر در این مطالعه از خطرات ناشی از نوشیدن بیش از اندازه قهوه آگاهی ندارند. بنابر اعلام این موسسه 10 حرفه‌ای که صاحبان آن بیشتر از همه قهوه می‌نوشند شامل گروه‌های زیر هستند:

- خبرنگاران و اصحاب رسانه
- ماموران پلیس
- معلمان
- لوله‌کش‌ها و بازرگانان
- پرستاران و کارکنان بیمارستان
- مدیران شرکت‌ها و کمپانی‌ها
- فروشندگان و بازاریاب‌های تلفنی
- پشتیبانان فنی IT
- فروشندگان
- رانندگان
مرجع : ایسنا