به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۱/۰۱ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۸۱۹۹
اصلاح‌طلبان از شركت در انتخابات نظام پزشکی هم منع شدند!

پزشكان اصلاح‌طلب براي انتخابات نظام پزشکی رد صلاحیت شدند

گروه علمي: مصطفی معین، محمدرضا ظفرقندی و محمدرضا نوروزی از پزشكان با سابقه اصلاح‌طلب در انتخابات نظام پزشکی رد صلاحیت شدند!
پزشكان اصلاح‌طلب براي انتخابات نظام پزشکی رد صلاحیت شدند
دکتر مصطفی معین (فوق تخصص آسم وآلرژی کودکان) وزیر اسبق علوم و رئیس فعلی مرکز تحقیقات آسم وآلرژی و كانديداي اصلاح‌طلبان پيشرو در انتخابات رياست‌جمهوري در سال ۸۴، دکتر محمدرضا ظفرقندی (جراح عروق) رئیس سابق سازمان نظام پزشکی و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو فعلی هیات مدیره انجمن علمی جراحان عروق ایران، دکتر عباس کبریایی زاده (داروساز) عضو فعلی هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، دکتر سیدتقی نوربخش (فوق تخصص جراحی زانو) رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران و عضو فعلی شورایعالی نظام پزشکی که پیش‌تر قائم مقام رئیس سازمان و عضو جبهه مشارکت نیز بود، محمدرضا نوروزی، قائم مقام این سازمان و رئیس صندوق رفاه سازمان نظام پزشکی، دکتر خلیل علیزاده (ارتوپد) رئیس بیمارستان آتیه و عضو فعلی هیات مدیره نظام پزشکی تهران، طی ابلاغ رسمی در انتخابات ششمین دوره نظام پزشکی رد صلاحیت شده‌اند.

در همين حال رییس ستاد انتخاباتی ائتلاف سپید (اصلاح طلبان) گفت‌: عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات نظام پزشکی نسبت به ائتلاف با کاندیداهای مستقل قوی‌تر است.
علی تاجرنیا درگفت‌و‌گو با ایلنا با اعلام این مطلب گفت: اگر هیات‌های مرکزی نظارت بر انتخابات تغییری درتصمیمات خود مبنی بر رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلبان ندهند، عملا آنها امکانی برای ارایه لیست دراین انتخابات را ندارند. ‌البته هنوز یک مرحله باقیمانده است و آن رسیدگی به شکایات نامزد‌ها ازسوی هیات‌ مرکزی نظارت برانتخابات است که البته من هیچ امیدی ندارم که بخواهند تغییری در تصمیمات گرفته شده انجام دهند‌. ‌

تاجرنیا حضور ائتلاف سپید در انتخابات سازمان نظام پزشکی را مشروط بر این دانست که تغییری در تصمیم هیات ‌های نظارت شهرستان صورت بگیرد و هیات مرکزی نظارت نیز جمعی ازکاندیدا‌ها را تایید صلاحیت کند. رییس ستاد انتخاباتی ائتلاف سپید درادامه درمورد برخی شایعات مبنی بر تحریم انتخابات سازمان نظام پزشکی ازسوی اصلاح طلبان گفت ‌: من لفظ تحریم را برای انتخابات صنفی همچون انتخابات نظام پزشکی به مصلحت نمی دانم اما وقتی امکان ارایه لیست برای اصلاح طلبان نیست، طبیعی است که امکان حضور آنها در انتخابات نظام پزشکی وجود ندارد‌. ‌وی خاطرنشان کرد: انصراف دکتر رضا ملک‌زاده از کاندیداتوری نیز دقیقا در همین راستا بود زیرا وقتی چهره‌های قوی در لیستی وجود ندارد اگر یک نفر هم حتی به هیات مدیره تهران راه یابد عملا نمی‌تواند اثربخشی داشته باشد‌.
تاجرنیا همچنین درپاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا احتمال ائتلاف بین اصلاح طلبان و کاندیداهای مستقل وجوددارد، تصریح کرد‌: در حال حاضر عدم حضوراصلاح طلبان در انتخابات نظام پزشکی قوی‌تر است زیرا کاندیداهای مستقلی که بتواند رای بیاورند و آن استانداردهای حداقلی را داشته باشند متاسفانه خیلی کم دیده می‌شود.

وی بابیان اینکه کاندیداهای مستقل خیلی افراد شناخته شده‌ای نیستند، افزود: البته خیلی از آن‌ها ممکن است نخواهند مورد حمایت گروهی که وجهه سیاسی دارد قرار بگیرند، بنابراین نمی‌توانیم به این صورت به انتخابات نظام پزشکی ورود پیدا کنیم. وی در ادامه به کاندیداهای رد صلاحیت شده اصلاح طلبان در ششمین انتخابات سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: دکترمعین، ظفرقندی، نوربخش، بیات، ابراهیم تکانجانی، غلامرضا انصاری و به احتمال خیلی زیاد دکتر علیزاده رد صلاحیت شده‌اند. به دلیل اینکه رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات نظام پزشکی سیاسی نبود با وجود چهره‌های موجه و رای آوری همچون محمدرضا خاتمی، شکوری راد، بهزادیان‌نژاد وهمچنین بنده که منتخب اول دنداپزشکان کشور در انتخابات اخیر بودم در این دوره ازانتخابات نظام پزشكی ثبت نام نکردیم.

رییس ستاد انتخاباتی ائتلاف سپید تاکیدکرد: محدودکردن دایره انتخاب کنندگان با حذف برخی کاندیدا‌ها ازسوی هیات مرکزی نظارت باعث کم شدن مشارکت وحضور پزشکان درششمین دوره انتخابات نظام پزشکی می‌شود.

سازمان نظام پزشکی، سازمانی غیرسیاسی، غیر وابسته و کاملا صنفی است و براساس قانون شرایط انتخاب شوندگان هیات های مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای عالی نظام پزشکی چنین است:
الف- تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
ب- نداشتن فساد اخلاقی و مالی
ج- داشتن حسن شهرت اجتماعی و شغلی در عمل به اجرای اصول پزشکی و رعایت اخلاق و شؤون پزشکی
د- داشتن حسن شهرت در تعهد عملی به احکام دین مبین اسلام و وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
تبصره- اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تابع احکام دین اعتقادی خود می‌باشند.
ﻫ- دارا بودن حداقل سه سال سابقه عضویت در نظام پزشکی.
تبصره- اعضای هیأت اجرایی و نظارت نمی‌توانند به عنوان انتخاب‌شونده ثبت‌نام نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


ممنون از بهار
۱۳۹۱/۱۱/۰۱ ۱۸:۲۹
مردم از اسامی این عزیزان خبر ندارند اما حسابی روی اسم آقای سید محمد خاتمی تمرکز کرده اند تا ببینند آیا به جمله مبارکه ی امام خمینی (ره ) که فرمودند : میزان ، رای ملت است ، اعتقادی باقی مانده است یا خیر.............. (22085)
۱۳۹۱/۱۱/۰۱ ۱۹:۱۵
اینجا هم از حضور اصلاح طلبان هراس دارند واقعا دلم واسه اصولگراها می سوزه (22097)
یک رهگذر
۱۳۹۱/۱۱/۰۱ ۱۹:۳۰
اینها دنبال افراد باتجربه و باسواد نیستن . دنبال یه چیزه دیگه هستن که اگه بگم ممکنه سانسور بشه . البته همه میدونن منظورم چیه (22102)
۱۳۹۱/۱۱/۰۱ ۲۲:۰۳
سلام
لطفا خبر را اصلاح کنید متاسفانه خبرنگار سهوا یا تعمدا! دکتر.... که بدلیل اختلاس مالی در نظام پزشکی رد صلاحیت شده است را به عنوان اصلاح طلب معرفی نموده که این خبر کاملا کذب است و درست نیست نام وی که با ..... که در فساد مالی متهم هستند را درکنار اسامی بزرگانی چون دکتر معین و دکتر ظفرقندی نام ببردید
با توجه به اینکه پزشکان اصلاح طلب در تهران و شهرستانها به رد صلاحیتها اعتراض نموده اند لذا تا پایان نتیجه قطعی جهت جلوگیری از بهانه جویی هیات نظارت اسامی فعلا منتشر نگرییده است.
متشکرم (22148)
۱۳۹۱/۱۱/۰۱ ۲۲:۲۸
باز هم رد صلاحیت و تصمیم گیری به جای مردم........... (22163)
۱۳۹۱/۱۱/۰۲ ۰۰:۳۲
حالا این که یک تشکل صنفی است اینگونه برخورد می کنند وای به حال انتخابات رئیس جمهوری که چه برخوردی خواهند کرد ؟ چقدر از مصلحین وحشت دارند ؟ در صورت ادامه این رویه برای آینده ایران الفاتحه مع الصلوات . (22199)
شهاب
۱۳۹۱/۱۱/۰۲ ۰۳:۰۳
دوستان به نظر شما اصلاح طلب یا اصولگرا نقشی اصلا در سیاستهای اصلی کشور دارند؟ (22209)
۱۳۹۱/۱۱/۰۲ ۰۸:۰۴
واقعا به 8 سال عملکرد اصولگرایان در همه حوزه ها از جمله بهداشت و درمان که با سلامت جامعه طرف است باید خندید! رو که نیست لامصب! سنگ پای قزوین هم لنگ انداخته! (22224)
۱۳۹۱/۱۱/۰۲ ۰۸:۴۲
خوب دیگه انتخابات آزاد رمز بدیه!!!!!!!! (22231)
یک رد شده
۱۳۹۱/۱۱/۰۲ ۰۸:۵۰
با سلام و احترام:
این حقیر را نیز به دلیل سیاسی رد کردند و هر چقدر در رابطه با علتش سوال کردم و گفتم که چقدر اختلاس کردم؟ چند نفر را کشتم و ... هیچ جوابی ندادند و من ماندم که به چه جرمی و گناهی به اصطلاح رد صلاحیت شدم؟یک پزشک از شهرستان (22236)
۱۳۹۱/۱۱/۰۲ ۱۲:۰۲
کی مونده می گم خوبه به مشایی لاریجانی احمدی نزاد باهنر توکلی رسایی ....... رای بدیم این ویرانه نظام پزشکی رو هم کلا جمع کنن راحت شن (22297)
۱۳۹۱/۱۱/۰۲ ۱۲:۰۵
در اروپا و آمريكاي "جهانخوار" سنديكاها آزاد هستند. همين چند روز پيش بود خبر اعتصاب رانندگان نيويورك رو شنيديم. متاسفانه در كشور ما حتي فعاليت صنفي مستقل هم نمي شود داشت. و اگر هم كسي فكر اعتصاب براي استيفاي حقش بيفتد بر او همان مي رود كه بر سنديكاي شركت واحد اتبوسراني تهران رفت...... (22299)
۱۳۹۱/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۷
باید نسبت به این حکم اعتراض کنند تا اصلاح شود (22337)
somayeh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۲۳:۳۴
پس چرا روحانی امضا کرد (182576)