به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۲۰:۰۴
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۶۱۳۵۸
مقاله وارده

مجلس نهم شهرستان‌ها را از خواب بیدار كرد

مجلس نهم شهرستان‌ها را از خواب بیدار كرد
کامران منصوری جمشیدی

گروه مقالات: لااقل در تاریخ معاصر همواره تهران مقصد و مجمع فرهیخته ترینها از سراسر ایران بوده که بنا به وجود امکانات و فضای پیشرفت در آن دیار گرد آمده اند. هرچند به همین مناسبت یا به جهت جمعیت و شلوغی آن افراد عادی و یا حتی بزه کار نیز بدان کلان شهرروانه شده اند. لیکن از آنجا که گفته اند: سیاهی لشکر نیاید بکار/ که یک مرد جنگی به از صد هزار

تلقین و تشریح و تفهیم همان فرهیختگان بوده که همواره در بزنگاه های سیاسی و بطور اخص انتخاباتهای ادوار مجلس شورای اسلامی، سیاسی تر از سایر استان و شهرستانها رفتار کرده اند. با نظر به پس از انقلاب، سایر استانها اما هرچند که در انتخابات ریاست جمهوری چه بسا از پایتخت، سیاسی تر رای داده باشند لیکن اغلب در انتخابات مجلس حس همدلی و درد مشترک از میان رخت بر بسته و ملت هر یک جدا جدا در پی درمان درد خود میروند.

فرضا تعصبات قومی و قبیله ای، مواعید شخصی، آشنایی و رو در بایستی و تقرب به کاندیدها در انتخاب آنان اثر مستقیم دارد و افسوس که توجه نمی‌شود حتی اگر آن مواعید بعید به منصه اجرا و مرتبه وفا برسد و برای مثال آقا زاده چند نفری هم در نهادی دست بکار شدند یا فلان تسهیلات به برخی رسید و خلاصه مطامع شخصی و انفرادی عده ای تامین شد، لیکن از طرف دیگر سیاست‌های کلان مملکت که تاثیرش بر زندگی ملت و بر تک تک افراد بسیار حیاتی تر از شغل و وام و... می باشد در تقابل سیاسی بازیهای گاهی غیر همسو و متضاد دولت و مجلس چنانکه امروز و یا در دوران مجلس پنجم شاهدش بودیم مختل شده و ناکامی هایی بسیار به بار آورد آنگاه بسا درد مشترک ملت چنان شود که تالمش شیرینی هرچه بهره شخصی را در کام آندسته از رای فروشان تلخ کند در دراز مدت پشیمانی به بار آرد.

این روزها اما از این غوغا و برخوردهایی که در مجلس انجام می شود، کم کم از گفتگوهای عامیانه و محفلی مردم در شهرستان‌ها چنان بر می آید که خواب سنگین شهرستانی‌ها در مرحله انتخابات مجلس آشفته شده و شاید این مهم در این مقطع جا افتاده که اگر به تدبیر و سیاست و برنامه های یک دولت رای می‌دهند در شرایط سیاست زده مجلس این روزها لازم است که لاجرم نمایندگان موافق را به آن مقام برگزینند و تنها رای دادن به یک دولت پایان وظیفه نیست و باید در مراحل مختلف نیز حامی و هوادار انتخاب خویش باشند.

از این رو شاید این شفافیت اکثریت مجلس در تقابل با دولت منتخب و سنگ‌اندازیهای عریان برخی از مجلسیان نیز خود در این روشنگری و بالا بردن سطح آگاهی ملت در خصوص حساسیت انتخاب نماینده مجلس و بویژه دوره آتی موثر افتاده و آنرا باید مثبت ارزیابی کرد، و شاید به خواست خدا سبب خیر شدند و لااقل این خدمتشان را بتوان در راستای منافع ملت و ایران بشمار آورد. در هر حال این اتفاقات اخیر و سیل تذکر و سوال و کارت زرد و قرمز و عدم رای اعتماد و تهدید و تخریب و... ناخواسته فضای انتخابات آینده را سیاسی خواهد کرد و بنظر می‌رسد در شهرستان‌ها نیز شاهد آراء سیاسی و عام المنفعه باشیم.

ناصر هشترودی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۰:۳۴
همه را از خواب بیدار کرد .این مجلس حتی انهایی را بیدار کرد که خود را به خواب زده بودند . چرا که درد این مجلس مردم نیست درد این مجلس قدرت طلبی است .نماینده شهر ما زمانی که به مجلس امد مستقل بود اما الان شده پایدارچی و انصافا" در این سه سال روزه سکوت گرفته و مرد مردانه یک کلمه هم حرف نزده و فقط در حمایت از پایداری رای داده و لا غیر .مردم شهر از گرایش این اقا به تندروها شاکی هستند و قسم خوردند که دیگر ایشان را قبول نکنند .باید در همه شهرها اینطوری باشد باید بدانند نماینده شان چیکاره است. (264255)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۳۲
ناصرجان بهترین کار اینه که بهارنیوز لیست کاندیداهای نزدیک به این جریان رو ازآغاز سال1393 اعلام و من و تو و مابه عنوان شهروند تحول خواه اونهارو توزیع کنیم-یابیانی یاکتبی-. اینکه بگیم وعده ی ما اسفند94فایده نداره بایدعمل کرد!
بقیه ی سایتهای اصلاح طلب و اعتدالی هم باید این موج رو راه بندازن وگرنه... (264311)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۴:۱۳
جامعه مدنی عزیز دقیقا" بنده با شما موافقم و در چند جلسه پیشنهاد دادم وحتی پیشنهاد بنده اینست که یک سایت هواداران راه اندازی شود و مردم دران ثبت نام کنند .مورد قبول قرار گرفت اما وقتش را سال اینده اعلام کردند به امید خدا.ضهنا" مردم هر شهرستان تا حدود زیادی سمت و سوی نماینده شان را میدانند من اذری مثلا" غیر از شهرخودم نماینده خیلی از شهرها ایران را میشناسم و میدانم به کدام جناح وابسته اند .پس راحت میتوانیم مشکلات را برطرف سازیم.تشکر از شما (264330)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۴:۳۹
سایت بهار عزیز بنده رنگ المان هم ندیدم و بنده در ایران زندگی میکنم چرا پرچم المان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (264335)
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۵:۴۶
اقا ناصر تورا خدا این سری بازی اسماعیلی/شیری/ رانخورید یه شخص با لیاقت انتخاب کنید جفتشون هم بدرد نخورن (264346)
موافق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۰:۴۹
منم موافقم باید رو شهرستانها کار کرد باید بزرگان اصلاحات با اعلام کاندیدهای مورد نظر و رفتن به معرفی آنها برای حضور حداکثری نمایندگان راستین ملت قدم بردارند هرچند باید از برنامه های شورای نگهبان هم آگاه شد (264260)
نگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۱:۴۴
شهرستانها بیدار بودند اما شما فیلتر شورای نگهبان را از یاد برده اید در شهرستانها خیلی راحت تر از تهران می شه افراد را کنار گذاشت (264277)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۷
کار روی شهرستان ها نیاز به فرهنگ سازی داره چون اونجا هنوز هم یک سری قواعد خاص داره که مبارزه با اونا یک جور مبارزه با سنت های غلطه و کار واقعا دشواریه. این موضوع مربوط به همه مناطق کوچکتره که انتخابات یک جور رقابت بین خانواده های اصلیه. یه چیزی شبیه پدرخوانده. (264309)
لر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۳۳
از چی حرف می زنید ؟! فرهنگ سازی اونم تو این مملکت!!!من خودم یک لرم. وقتی رسانه ملی اونقدر با فرهنگ ما بیگانه است که توی کارای نمایشیش هنوز ما ها رو چهارپا سوار و با لباسهایی که 100 سال پیش هم مردم بر تن نمی کردن نشون میده چه انتظاری دارید. والله این روزا ما لرها بیشتر از هر منطقه ای تحصیل کرده ی بیکار داریم.نبود کار همه ی بچه ها رو به سمت مدرک های بالاتر و بالاتر برده به طوری که اینجا توی هر خانواده ای حداقل 2 تا مهندس و فوق لیسانس بیکار داریم و هرکسی دنبال کسی میفته که بچه شو ببره سر کار. (264314)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۱:۱۰
شهرستان ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببینم رسایی، کوچک زاده و .... نمایندگان کدوم شهرن؟ میشه بگید؟؟
این تهرانیا هستن که همیشه خواب بودن و همچنان در خواب تشریف دارن (264268)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۱:۳۸
علی آقا توجه داشته باشید که تهرانیهای اصلاح طلب که در اکثریت هستند در انتخابات شرکت نکردند و زمانیکه تهرانیهای اکثریت در انتخابات شرکت نکنند با این وضعیت روبرو خواهند شد که اجتناب ناپذیر است . (264275)
ناصر هشترودی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۱:۵۷
قبوله در تهران دوره گذشته به دلیل التهابات سیاسی مردم در انتخابات شرکت نکردند و اقایانی که شما اسم بردید از 8میلیون رای واجدین شرایط زیر 5% رای وارد مجلس شدند .شما اقای علی این 5% افتخارندارد اما به 95% افتخار میکنم .بالاترین رای بر اقا حدادعادل بود 700 هزار رای اما در مجلس ششم 4میلیون رای دهنده داشتیم که نفر اول 1700000 رای داشت پس نماینده واقعی مردم انها بودن نه کسی که 270هزار رای از 8 میلیون واجدین را اورده باشد (264282)
موافق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۲:۱۱
آقا علی کی نگفته نماینده های تهران همه عالیند گفته سیاسی انتخاب میشن همین رسایی و کوچک زاده مگر غیر سیاسی 7%8ی آوردند؟؟؟؟ (264287)
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۰۳
درست میگه دوستمون. تهرانی ها متاسفانه نهایت مشارکتشون توی انتخابات ریاست جمهوریه که به زور به 50 درصد میرسه. برای بقیه انتخابات ها اصلا ارزش مشارکت قائل نیستند. (264299)
000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۱
احسنت. وقتی تیترو دیدم خنده م گرفت هرچه این چند سال بر مملکت گذشت از تهرانی هاست با غیبت و قهرهای بدموقع شون. احمدی نژاد شهردار تهران بود و رای دور اولشو از همون تهرانیای عزیز گرفت. امثال رضازاده و چمرانو شما می فرستید توی شورا. اینم از شاهکار رسایی و کوچک زاده و زاکانی و حداد و ... چند وقت پیش رفته بودم تهران هرجا مینشستم همه می گفتن دیدید رای دادن فایده نداره دیگه رای ندیم ظاهرا پایتخت نشینان عزیز باز هم می خوان حماسه خلق کنن و فرصت بیشتری به پایداری چی ها بدن... (264302)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۵
یه نگاهی به گذشته بنداز و ببین همه اتفاقات از کدام شهر بوده و بعد بگو تهرانی ها خواب هستند . والا اینا تهرانی ها باید به بقیه بگن حالا که نمیگن شما دست پیش نگیر لطفا

(بهار نیوز لطفا چاپ کن اگه چاپ نکنی کاملا تابلو و از قصد تبعیض قائل شدی) (264307)
7
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۰
هرچی این چند سال ضربه خوردیم از قهر و ناز تهرانیاست. همه می دونن لیدر این گرو ه های افراطی همه نماینده ی تهرانن و اگه شما این سوپر افراطی ها رو به مجلس نمی فرستادید این افتضاحات به بار نمیومد.پس لطف کنید و روز انتخابات بازی نخورید و قهر نفرمایید تا در مجلس بعدی حداقل زاکانی، نادران، رسایی ، کوچک زاده ،حداد،حسینیان و... رو نداشته باشیم البته بعد از شما پایتخت نشینای پر ادا باید از مشهدی های عزیز عاجزانه درخواست کرد که کارنامه ی اونها کمتر از شما پربار نیست.اگه شده بین بد و بدتر باز هم شرکت کنید (264316)
ساشا ايليچ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۱:۴۲
اولاً اكثر نمايندگان تندرو و مشكل دار مجلس از تهران هستند
دوم اينكه بيشتر نمايندگان تندرو با تلاش و كوشش استانداران دولت احمدي نژاد به مجلس رفتند. (264276)
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۰۴
باید لیست بدن و یک لیست از افراد جدید و دانشگاهی که نشه رد صلاحیتشون کرد برای شهرستانها هم اعلام کنند و اینکار رو با تحقیقات خودشون انجام بدن نه اینکه از کسی اونجا مشورت بگیرن تا دوباره بحث فامیلی و این حرفها پیش بیاد (264300)
پشت کوهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۱۵
یه جور میگید انگار ما شهرستانیها از پشت کوه امدیم، شما تهرانیها هم نماینگانی در مجلس دارید که مایه آبروریزی هستند. (264301)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۴:۲۷
در این گیر و دار دعوا بر سر تهران و شهرستان بیشتر به نفع تندروهاست .من خودم الان هم بیشتر زندگیم در روستا است .اما انتخابات 90مجلس من تهران بودم رای ندادم همه اینطوری بودند اما زمانی که به شهرستان هشترود رفتم اوج انتخابات را انجا دیدم .بیایید اگر قراره رای بدیم همه باهم رای بدیم و اگر قراره قهر کنیم همه باهم .وحدت مردم در هر دو زمینه خوب است .اما قهر کار را خرابتر میکند چرا که مجلس فعلی نتیجه قهر کلانشهرهاست .پس بایک وحدت همه جانبه باید کشور را از نو بسازیم و نااهلان را برای همیشه کنار بزنیم. (264333)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۹
شهرستانها رو تاحدی موافقم ولی فعلا مشهد و تهران به عنوان 2 کلان شهراول کشور بیشترین نماینده ی پایداری را دارند.مشهدهر5نماینده اش پایداری چی هستند، تهران هم که نزدیک به20 نماینده اش یا پایداری چی هستند ویا نزدیک به آن و باتوجه به تاثیرگذاری بیشترنمایندگان کلان شهرها باید به این 2 شهرکه روی هم35 نماینده به مجلس میفرستند توجه ویژه ای داشت!!!!!!!!! تاشهرستانها... (264310)
حسن
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۷
اكثر نماينده هاي پايداري از تهران بالا اومدن، چطور ميگيد شهرستان ها بايد بيدار بشن!!! (264321)
موافق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۴:۰۸
متوجه نیستی ؟ نوشته انتخابات سیاسی نگفته بهترین انتخاب سیاسی که همش اصلاحطلب نیست زاکانی و رسایی بخاطر قوم گرایی رای آوردند؟؟؟؟ (264327)
موافق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۴:۱۰
دوستان چرا متوجه نیستند ؟ بحث سر انتخاب خوب یا بد نیست نویسنده گفته در تهران آراء سیاسیه پس با روی کار اومدن دولت اعتدال خیلها کمی راحته که شرکت اونا همراه با دولت باشه .نوشته انتخابات سیاسی نگفته بهترین انتخاب سیاسی که همش اصلاحطلب نیست زاکانی و رسایی بخاطر قوم گرایی رای آوردند؟؟؟؟ (264329)
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۴:۴۳
بنده هم کاملا موافقم که باید رویه انتخابات در شهرستان ها تغییر کنه، ولی چیزی که هست بیشتر پایداری ها نماینده تهران هستند. (264337)
ايرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۴:۵۹
دوستان عزيزدر اكثر كشورها ي مشابه كشور ما مجلس ونمايندگان منتخب مردم بيشتر از اينكه درگير مسائل قانون گذاري باشند درگير كشمكشها و چالشهاي مادي باديگر عوامل تاثير گذار در تجارت و مال اندوزي خارج از عرف مي باشند لذا در چنين فضايي مردم هر چند يك فرد كاملا متعارفي راهم كه انتخاب كنند ( كانديداي مستقل ) پس از استشمام هواي بسيار مطبوع سالن بهارستان ودر پي آن چشيدن طعم شيرين هداياي متعارف وغير متعارف از سوي رانتخواران دستو دلباز در يك چرخش قهرمانانه از مستقل به غير مستقل تغير هويت مي دهند (264340)
اب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۵:۳۱
هنر اين پايداري ها اختلاف است همين كامنت ها را ببينيد بين عزيزان كه داراي يك گرايش هستند اختلاف ايجاد كردند، شبيه انگليسها اختلاف بنداز وحكومت كن (264344)
ناشناس
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۱۸:۵۱
مردم دراسفند94به کاندیداهای جبهه پایداری قطعا نه خواهندگفت!. (264369)
شهرستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۰۰:۱۴
بنظر من آقای درست نوشته . ببینید دوستان بیاییم حایشه نرویم و به متن نوشته برگردیم اولا : انتخابات مجلس منظور بود نه ریاست جمهوری دوما درسته کا در تهران مجلس نهم بیشتر دست کاندیدهای پایداریهای تهران بود اما همونم از این حاصل شده بود که مجلس وفق دولت سابق و همسو با پایداریها سرکار بود در مجلسهاس دوره اصلاحات اما نماینده های تهران اکثریت اصلاحطلب بودند اما این هنر تهرانی ها نیست اصلا الان تهران که هشتاد درصدش ماهجر شهرستانیه این چه تعصبیه ؟ نهران چون مرکزیت رجال سیاسیه و تبلیغات و اثر اونها بیشتر ... (264428)