به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۲۱:۱۸
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۱۶۹۱۱
متن روحاني براي رضايت تندروها تنظيم شده بود؟

آيا روحانی، حاميانش را سرخورده و ناامید كرد؟

گروه سياسي: واكنش‌ها به سخنراني و حضور حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل و محتوای سخنرانی او، ادامه دارد و برخي تحليل‌گران معتقدند كه سخنراني رييس‌جمهور جديد ايران نه تنها انتظارات رای دهندگان به وی را برآورده نکرد بلكه باعث سرخوردگی شدید و ناامیدی آنان شد.
آيا روحانی، حاميانش را سرخورده و ناامید كرد؟
دکتر مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز در مجلس در ارزیابی از سخنان رییس جمهور کشورمان و رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: باید طرفین قاعده بازی را رعایت کنند و از قاعده بین‌المللی تبعیت کنند. وزیر دولت اصلاحات در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: فکر می‌کنم آقای روحانی می‌توانست دیپلماتیک‌تر صحبت کند. وی با اشاره به اینکه باید بر روی نقاط مشترک و مورد تفاهم تمرکز کرد گفت: در عین حال باید تلاش کنیم بر روی نقاط مشترک تمرکز کنیم، باید توجه داشته باشیم که نقاط اختلاف در همه سلایق وجود دارد لذا باید تلاش‌مان در این راستا باشد در مواردی که اشتراکات داریم سعی در تمرکز و اصلاح داشته باشیم.

درهمين رابطه، رادیو آلمان در گزارشی نوشت: تا پیش از آغاز اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، آنچه ذهن بسیاری از ایرانیان را مشغول کرده بود و با علاقه آن را دنبال می‌کردند، احتمال ملاقات روسای جمهور آمریکا و ایران در حاشیه مجمع عمومی و شکستن تابوی ملاقات مسئولان عالی‌رتبه‌ی ایران و آمریکا بود. اما چنین اتفاقی نیافتاد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقام‌های کاخ سفید به هیئت ایرانی پیشنهاد کرده بودند که آماده برگزاری دیدار میان اوباما و روحانی هستند اما هئیت ایرانی گفته است: این اقدام بسیار پیچیده است.

روحانی و همراهانش در ضیافت ناهار بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد که در نخستین روز آغاز اجلاس مجمع عمومی برگزار شد شرکت نکردند. علت این کار سرو مشروبات الکلی در این ضیافت بود. به این ترتیب امکان ملاقات و احوال‌پرسی که ممکن بود در این مهمانی بین روحانی و اوباما دست دهد، از بین رفت. به این ترتیب نخستین انتظار بسیاری از ایرانی‌هایی که می‌‌توان گفت به‌طور عمده در شمار رای‌دهندگان او بودند برآورده نشد.

وبسیات خبری "جماران" که عموما دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان را پوشش می‌دهد، چند ساعت پیش از حضور روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: «تابوی ۳۴ ساله ملاقات مسئولان عالی رتبه ایران و آمریکا شکسته خواهد شد یا خیر؟ این سوالی است که از فروشندگان ارز و طلای خیابان استانبول گرفته تا مردمی که درد معیشت دارند و روشنفکران و فعالان سیاسی که به اوباما نامه می‌نویسند، همگی در ذهن دارند و بی‌صبرانه پیگیر اخبار نیویورک هستند.»

بسیاری از ایرانیان و کسانی که در انتخابات خرداد ۱۳۹۲ به روحانی رای داده بودند، انتظار داشتند که دیدار وی یا اوباما حتما صورت گیرد. خود روحانی با اظهاراتش، به ویژه در مصاحبه‌اش با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا، بیش از هر کس دیگری در به وجود آمدن این انتظار نقش داشت. خودداری روحانی از ملاقات با اوباما اگر بر اساس ملاحظات داخلی و نگرانی او از واکنش منفی حاکمیت بوده باشد، تاثیری منفی در مناسبات او با اصول‌گرایانی خواهد گذاشت که بخش‌های مهمی از قدرت و حاکمیت در دست دارند.

عدم دیدار روحانی با اوباما بر قضاوت ایرانیان درباره محتوای سخنرانی روحانی نیز تاثیر داشت. شمار قابل توجهی از ایرانیان عضو شبکه‌ی اجتماعی، محتوای سخنرانی روحانی در مجمع عمومی را بسیار پایین‌تر از حد انتظار خود دانستند. برخی نوشته بودند مخاطب سخنرانی او گروه‌های تندرو بودند تا او در بازگشت به ایران با اعتراض مواجه نشود. کسانی دیگر نوشته بودند که سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل هرچند همانند سخنرانی احمدی‌نژاد نبود، اما از چارچوب گفتمان و ادبیات رایج جمهوری اسلامی که اساس آن ضدیت با غرب و "طلبکاری" از دیگران و نسبت دادن مشکلات داخلی به خارجی‌ها و "دشمن" موهوم است، فراتر نرفت.

مش غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۸:۲۰
هر کسی ازظن خود شدیارمن یاداستان فیل مولانا که هرکسی درتاریکی فیل رابه چیزی که خودش دوست داشت ،درک می کردیامی شناخت تعبیرمی کرددرصورتیکه بااین تعبیرها فیل عوض نمی شودفیل فیل است شماهرچه می خواهیدبگویید باید چشمهاراشست جوردیگربایددید (134836)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۸
هر موقعه مسائل داخل كشور مثل اعتياد رانت خواري و اقازاده ها حل شد مسائل ديگر هم حل ميشود هشت سال نه هشتاد سال ديگه صبر كنيد (135035)
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۰۹
وقتی خطابه های رئیس جمهوری را حجه الاسلام آشنا ،دانش آموخته و استاد دانشگاه امام صادق ٠٠٠٠٠و داماد دری نجف إبادى می نویسد ، بیهوده است انتظار زیادی داشتن (135048)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۲۹
فقط ميخواي يه چيزي بپروني ؟!
اون آشنا رو ميشناسي اصلاً (135220)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۹
یادمون نره مشکل اصلی سر راه خاتمی افراطیون داخلی بودن که البته قدرت زیادی هم دارن. به نظرم روحانی برای اینکه تمامیت طلبا همون سنگایی که جلوی پای خاتمی انداختنو نتونن جلوی پاش بندازن چاره ای جز این طوری حرف زدن نداشت. با این حال آخرش یه چراغ سبزایی نشون داد. باید بیشتر بش وقت داد. (135058)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۲۲
اگر نظر آقای روحانی حل سریعتر مشکلات بین ایران و آمریکا بود باید حداقل یک دیدار ساده انجام میشد.خیلی از مردم منتظر ملاقات آقای روحانی با اوباما بودند.متن سخنرانی هم تکراری بود.انتظار بیشتری از ایشون داشتیم. (135060)
امیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۳۰
اینایی که میگن روحانی خوب حرف نزد ، همشون احمدی نژادی هستند دوستان.کاملا مشخصه.
دارن میسوزن از سخنرانی زیبای دکتر حسن روحانی. (135114)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۱۷
سلام به همه ی دوستان..یه صحبت داشتم.
به نظر من الان یکم زوده در مورد اثرات مثبت یا منفی این سخنرانی صحبت کرد...و باید منتظر موند این همه دیدار ونشست و صحبت و مذاکره به نتیجه ای میرسه یا نه........مثلا تا اردیبهشت سال بعد صبر کنیم ... (135337)
قارتال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۸:۲۴
مشکل مردم و حتی سیاسیون کشور ما این است که می خواهند همه چیز را یک شبه حل کنند. هر تغییری در کشور حتی اگر به سوی بهبودی اوضاع باشد، اگر با شتاب انجام گیرد باعث بروز مشکلات و نا آرامی خواهد بود. بایستی منتظر ماند و اجازه داد تا تغییرات مورد نظر به آرامی انجام گیرد.
این را هم بایستی قبول کنیم که مسیری که الان در آن قدم برمی داریم فراتر از تصور همه مردم و سیاسیون کشور ماست.
ما نباید هشت سال گذشته را فراموش کنیم. دنیا هنوز احمدی نژاد را فراموش نکرده است. (134837)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۴۱
با توجه به قوی بودن و حرفه ای بودن سیاستمداران اطراف اوباما اگه آنها متوجه اشتیاقی در روحانی برای ایجاد روابط میشدند کاملا از این موضوع سو استفاده کرده و مواضع محکمتری در جهت امتیازگیری بیشتر اتخاذ میکردند که می توانست درنهایت روابط را خرابتر و این موضع روحانی مقابل اصولگرایان افراطی در داخل را ضعیفتر می کرد، پس شاید محافظه کاری روحانی در بهبود روابط در نهایت نتیجه بهتری دهد. (134974)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۸:۲۸
کروکر (سفیر سابق آمریکا در عراق) در خصوص گمانه زنی ها در مورد دیدار روحانی و اوباما در حاشیه سازمان ملل گفت: مقامات ایرانی به من گفتند که دو طرف بر روی برگزاری چنین دیداری توافق کرده بودند اما پس از مدتی دو طرف تصمیم گرفتند که بهتر است آن را به تاخیر بیاندازند چراکه زمان کافی برای اینکه اتفاق مهمی در این دیدار بیافتد وجود نداشته است. (135197)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۴۹
کسی انتظار ندارد مسائل یک شبه حل شود، اگر اقای روحانی سخنرانی متفاوت تر انجام میداد و حتی با اوباما هم دیدار می کرد مسائل ماهها طول می کشد تا کمی کند. ولی حالا که این اتفاق نیفتاده روند تغییرات از آنچه که بود بسیار کندتر خواهد بود ویا تغییر آنچنانی حاصل نخواهد شد. دوست عزیز دنیا سیاست مسائل دودوتا 4 تا نیست زمانی مسائل را باید با حوصله و زمان و دیپلماسی طولانی حل کرد و زمانی فرصت های ایجاد می شود که اگر استفاده نشوند مسائل را پیچیده تر می کنند. در تاریخ نمونه های اینچنینی کم نیستند. (134977)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۰۱
می گویید :

دنیا هنوز احمدی نژاد را فراموش نکرده است.

برای اینکه دنیا احمدی نژاد را فراموش کند

راهش این نیست که دوباره توسط رئیس جمهور حرفهای شبیه احمدی نژاد در سازمان ملل تکرار شود راهش این است که رئیس جمهور حرفهای کاملا متفاوت با احمدی نژاد بزنند. که نزدنددددددددددددددددددددددددددد. (134984)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۴۰
راهش اين است كه بگيم هر چي شما بگيد ؟ ؟! (135018)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۲۷
نه برادر من راهش همان راهی است که امثال شماها درپی گرفته اند:

آقای روحانی و دولت هر کاری کرد اول به به و چه چه کنیم. بعد خودمان یا دیگران را فریب بدهیم که سیاست بوده یا اینگونه بهتر است و یا خودشان در دولت بهتر از همه می دانند چکار کنند پس چشم وگوش بسته همه بگیم درست می شود.

مثلا آقای سیف بگوید دلار 3000 تومان خوب است همه بگیم به به ایشان بهتر ار همه می دانند! بعد آقای نوبخت هم بیایند حرفهای آقای سیف را تایید کنند بازهم بگوییم به به ایشان بهتر از همه می دانند و 100 درصد هم به ایشان اعتماد کنیم که مصلحت مردم را در اولویت قرار داده اند، چرا فکر می کنید مردم عقلشان یا سوادشان نمی رسد؟

چرا امثال شما ها فکر می کنند یا می خواهید تعمیم دهید مردم بی سواد کم سواد هستند و از مسائل سر در نمی آوردند چطور به خودتون اجازه می دهید کاربرانی را که نمی شناسید نمی دانید میزان و سطح و سواد تحصیلاتشات چقدر است را تخطئه کنید دوست عزیز شما اگر سواد سیاسی ندارید دلیل نمی شود بقیه کاربران هم مانند شما باشند بسیاری از کاربران به مراتب از لحاظ علمی در سطوح بالاتری هستند از بسیاری از مسئولین که در این 30 ساله پست و مقام داشته اند این ادبیان زشت را کنار بگذارید.

بنده و اطرافیانم به آقای روحانی رای داده ایم و همه تقریبا در خانواده تحصیلات بالایی داریم. و از ان مهم تر انتظاراتی داریم تنها راه بیان نظراتمان هم کامنت دادن در همین سایت هاست از این حق خود نمی گذریم و سعی می کنیم با همین کامنت ها اجازه ندهیم دولت هر کاری دوست داشت انجام دهد و کورکورانه ما هم تایید کنیم. (135113)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۴۲
بدجوري توهم زدي
من به كسي نگفتم بيسواد
خواستم جواب مفصلي بهت بدم ولي حوصله پيگيري كامنتمو ندارم
خوش باشي (135362)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۳۶
اینایی که روحانی رو با احمدی نژاد مقایسه میکنن واقعا خجالت نمیکشن؟؟

روحانی هنوز سه ماه نگذشته از دولتش که تابوی رابطه با آمریکا رو شکسته، طوری که همه ازش انتظار دارن بره با اوباما دیدار کنه! اونوقت با احمدی نژاد مقایسه اش میکنین؟؟ (135124)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۴۰
دقیقا چون کسی ایشان را با احمدی نژاد یکی نمی داند همه انتظارات دیگری داشتند.

کسی ایشان را با احمدی نژاد مقایسه نمی کند متن سخنان ایشان در سازمان ملل در بخش اول تفاوت زیادی با سحنان احمدی نژاد نداشت کسی نگفته آقای روحانی مانند احمدی نژاد است اگر هم گفته اشتباه کرده. (135173)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۰۶
نزد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انصافتو عشق است!!!!

پس چرا نتانیاهو داره سکته میکنه؟ (135092)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۳۵
دمت گرم
همين كه اسرائيل بدش اومده يعني سخنراني روحاني خوب و در جهت منافع ملي بوده (135170)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۴۹
این هم شد منطق؟! با این منطق شما پس احمدی نژاد 1000 برابر بهتر از روحانی بوده چون هر بار که سخنرانی می کرده اسرائیل ها به مراتب بیشتر ناراحت می شدند. (135180)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۴۷
احمدی نژاد برای اسرائیلیا بهترین نعمت بود، تو این چند وقت بارها گفتند! (135287)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۴۶
نخیر! شما نگرفتی مطلبو!!!

ا ح م د ی ن ژ ا د هربار حرف میزد نتانیاهو از ته دل خوشحال میشد چون هر کلمه محمود ایرانو در جهان منزوی تر میکرد و دست اسراییلو برای فشار بیشتر بر ایران باز میکرد. اینو دیگه همه دنیا میدونن!

اما الان سکته نتانیاهو واسه اینه که حرفای روحانی داره وجهه ایرانو تو دنیا خوب میکنه و بهانه های اسراییل برای فشار بر ایرانو از بین میبره. شما برو ببین رسانه های دنیا دارن راجع به حرفای روحانی و حتی همین سخنرانی که شما ازش خوشت نیومد چیا میگن. البته اگه اهل رسانه و تجزیه تحلیل بودی که الان نمیگفتی محمود اسراییلی ها رو بیشتر عصبانی میکرد!!!!!!!!! منو بگو واسه کی دارم توضیح میدم!!!!!! (135314)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۴۶
اتفاقاً اشتباهت همين جاست آقاي تحليل گر !
من تعجب مي كنم چرا اين همه لايك خوردي . بعد از هر سخنراني محمود اسرائيل عروسي مي گرفت . چون مي تونست با انزواي ما خودش را در جهان عزيز كنه . شما رو به خدا اول كامنت رو بخونيد بعد نظر بديد (135369)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۰:۴۵
همین که امثال تو میگن خوبه اثبات بد بودنشه
جنگ طلب (135257)
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۴۸
فارتال اگر سال تولدت بالا باشد سی سال است نه یک شب (135072)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۸:۳۱
البته که اثر دیپلماسی نیازمند گذشت زمانه ولی آقای روحانی میتونست حرفهای جدیدتری هم بزنه (134838)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۸
به نظرتون گول نخوردیم به ایشون رای دادیم ؟
حرفاش شبیه احمدی نژاد بود فقط توی نحوه بیان فرق داشت (135008)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۰۹
اون موقع گول نخوردی, الان داره گول میخوری!!!!

اگه رای نمیدادی الان جلیلی اونجا بود و دلار در همین لحظه 7000 تومن.......... (135097)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۵۰
نه دوست عزیز..من ندیدم در مورد محو کشورها از نقشه..فروپاشی بقیه کشورها و تغییر مدیریت جهان حرفی بزنه...مسایل و مذاکرات پشت پرده همیشه مهمتر از این تریبونها هستن...ایشالا که همه چیز درست بشه (135135)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۸:۳۲
با درود
من فکر نمیکنم خوب باشد تمام انتظارات از دولت روحانی را در یک سخرانی خلاصه کرد. ولی با این حال صحبتهای آقای روحانی قابل قبول و رضایت بخش بود. (134839)
ثریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۰۴
ایا می ارزد که ما انرژی هسته ای داشته باشیم ولی بانک ما نفت ماو.................تحریم باشد پول ما ارزش نداشته باشدمردم در بدبختی زندگی کنند .این کدام منافع مردم است که اقایان از ان دم می زنند در هر کاری منافع ومزایای ان کار باید از مضرات ان بیشتر باشد (135087)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۸:۳۹
واقعامتاسفم روحانی خراب کردامیدهایمان راتقدیم تنروهای داخلی کردچون اوباماانرژی هسته ای ایران رابه رسمیت شناخت و.... ولی روحانی فقط روی کلی گویی چندسال پیش متمرکزبود. (134841)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۸:۴۰
خوب بود ولی می تونست بهتر باشه (134842)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۸:۴۵
به جناب آقای خاتمی باید گفت که شما مردم خصوصا جوانان راتشویق به شرکت درانتخابات کردیدآیاتابه حال بعدازهشت سال نقدی برعملکردخوددردوران ریا ست جمهوری اصلاحات داشته ایدیافقط به تندروهای اصلاحات پرداخته ایدازنظرشما
بزرگترین اشتباه ونقدی که میتوان به شماوارددانست چیست تابدانیم که رفتارروحانی بامقایسه باشماچه تفاوتی داردمثلا ازنظرشمابین سخنرانی اول شمادرسازمان ملل باسخنرانی آقای روحانی چه تفاوت ومشترکاتی داردکه مارا امیدوار می کند (134843)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۳۵
الان این خبر چه ربطی به خاتمی داشت ؟
خود درگیری داری ؟
دلت از جای دیگه پره سر خاتمی خالی میکنی ؟
فقط اینو بدون خاتمی عزیز مردم ایران و پدر اصلاحاته و مردیه که میشه برای همیشه به هموطن بودن با اون افتخار کرد . اگه تو خودتو از این افتخار بی بهره میکنی حرفی نیست اما به قهرمان یک ملت توهین نکن (135013)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۸
رفيق من شما رانميشناسم ولي قلمت خيلي شبيه اونايي كه اسفند ٩٠ تو انتخابات مجلس حيثيت خاتمي رو بردن
لطفاً به بهانه تجليل از خاتمي روحاني را تضعيف نكنيد (135034)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۸:۴۹
بهار جان عالی بود. (134846)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۸:۵۵
کاری که انجام شد فرصت سوزی بود، روزی حسرت آن را خواهیم خورد
متاسفانه در آن روز مردم فشار اصلی را بر گرده خود حس خواهند کرد (134849)
محسن خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۰۵
بند آخر این مقاله را قبول دارم متاسفانه در این چند روز امید ها بیش از حد افزایش یافته بود و همه منتظر ملاقات آقای روحانی و اوباما بودند اما باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد واصولا ما ایرانی ها در این 35 سال اخیر فقط نا امید شده ایم و دیگر باید به این ناامیدشدن عادت کنیم حتی اگر آقای خاتمی هم رئیس جمهور شده بود هیچ اتفاقی نمی افتاد بهرحال همه ما می دانیم . . . (134852)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۱۰
وقتی اوباما دعوت کرد اقای روحانی باید می رفت اگر ولقعا انطور که خودشان گفتند اختیار تام داشتند و یا مهمانی شام دلیل غیر منطقی اوردنند چه فکر میکردیم و چه شد (134853)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۱۴
بله بله بله (134855)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۲۲
قانون جنگل ميگويد وقتي قوي سير است، کار به ضعيف ندارد. بعبارت ديگر ضعيف هنگامي مورد حمله قوي قرار ميگيرد که قوي گرسنه باشد، يعني تا زماني که قوي سير باشد به ضعيف حمله نخواهد کرد. اما قانون ما انسان ها اين را نميگويد! قانون انسانها ميگويد در زمان گرسنگي بکش، در زمان سيري بيشتر بکش تا روزي گرسنه نماني! متاسفانه دنيا دنياي جنگ است و هيچ طرفي هم حاضر به کوتاه آمدن نيست. من بشخصه ترجيح ميدهم در جنگل زندگي کنم چون حداقل خاطرم جمع است که حيوانات زبان بسته در زمان سيري کار بکارم ندارند! (134856)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۲۲
بله روحانی در حال اشتباه وحشتناک است! مردم به روش های نخ نما و فرصت طلبها رای ندادند. رای به هوشمندی و حذف کامل فرصت طلبی دادند. اینکه همه توجه کردند به مفهوم مهم بودن اصل قضیه بوده نه به دلیل سخنرانی ایشان.
متاسفانه با این روش هایی که در پیش گرفتند وزرای ایشان، سیاسی کاری، دروغ و نفاق همچنان به حیات خوش ادامه می دهد واین مایه تاسف و اامید کننده است. (134857)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۳۳
خيلي بد سخنراني كرد ... انتظار كساني رو كه بهش راي دادن رو براورد نكرد (134859)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۴۱
ما هم بهش رای دادیم و به رایمون افتخار میکنیم (135175)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۳۵
من که واقعاً از بعد از سخنرانی آقای روحانی حس امیدم از بین رفته و تقریباً باز حس تشویش اومده (134860)
parasto
Canada
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۴۴
من هم دقیقا این احساس را پیدا کردم متاسفانه (135130)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۳۶
من به شخصه منتظر حرف هایی ملایم تر از روحانی بودم اما توجه داشته باشیم هیچوقت سیاست رو به این سادگی تفسیر نکنیم. سیاست زوایای مخفی زیادی دارد. مطمئن هستم بر روی متن خوانده شده فکر شده بوده چون روحانی نشون داده آدم زیرک و با هوشی است. (134861)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۴۲
من رو که نه با این سخنرانی بلکه با اولین مصاحبه مطبوعاتیش بعد از پیروزیش ناامید کرد (134862)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۷
شما همون نااميد بشي خيلي بهتره (135004)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۴۵
روحانی تکرار مکررات کرد یعنی چی بری از صلح و دوستی حرف بزنی ولی بهش عمل نکنی.خودشون ماهی خدا تومن حقوق می گیرن و زندگیشون خوب میچرخه به فکر ما نیستن که با ماهی 700 تومن باید یه خانواده 6 نفری رو بچرخونیم و در آخر هشتمون گرو نهمونه. من خودم به روحانی رای دادم به امید بیرون امدن از این وضع ولی اگه قرار باشه اینجوری جلو بره واقعا از کارم پشیمون میشم حالا باید منتظر بمونیم تا سال دیگه ببینیم چی میشه حیف از این یه سال که باید به سختی برای ما مردم طی بشه. به امید روزهای بهتر (134864)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۵۳
به نظر میاد مردم و زندگی مردم و از ان مهمتر عمر مردم اهمیتی ندارد یک عده می گویند صبور باشید چیزی نشده یه 10 سال دیگه بهتره میشه. (134978)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۰۹
ما تجربه ی 8 سال اصلاحات رو داریم . از اون باید استفاده کنیم .
خاتمی خاتمیه بیشتر از اون نمیشه ازش انتظار داشت .
رو حانی هم به همین ترتیب .
باید فشار بیاریم که اونها به ما نزدیک بشن .
صبر اینجا معنایی نداره دوستان (135327)
یزدانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۵۴
. . . فکر کردم متن سخنرانیش را احمدی نژاد نوشته و روحانی زیرکی کرده و فقط هولوکاست را حذف کرده است (134866)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۰۰
حتی اگه آمریکا نیم قرن پیش بمب اتمی هم روی شهرهای ما انداخته بود بهونه ای برای این طرز برخورد وجود نداشت....موضع آمریکا با اسلام رو هم باید از رفتاری که با شهروندای مسلمونش داره فهمید درست برخلاف روسیه و چین آزاری بهشون نمی رسونه. (134868)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۵۰
احسنت. (135134)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۰۶
اگه روحانی با اوباما ملاقات کنه فکر کنم مردم برای سومین بار توی خیابونا جشن بگیرن. (134870)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۶
پس ٠٠٠ بر سر ما (135003)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۰۶
متاسفانه ، بله (134871)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۰۷
متن سخنرانی باید جوری می بود که خودمان هم آنرا بفهمیم نه اینقدر پیچیده و نیز باید راجع به حل مشکلات کشور خودمان نه اینقدر آرمان گرایانه .چشم ما به بازار است و وقتی میبینیم قیمت ها با سخنرانی بالا میرود ما یوس میشویم. (134873)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۰۷
سخنان روحانی سرشار از پیام صلح و دوستی بود. قبول دارم که میتونست بهتر از این باشه اما در حد خوب ارزیابی میشه و این که بگیم حامیانش رو سرخورده کرد انصافا غرض ورزانه است. جز یه عده آدم جوگیر کس دیگه ای سرخورده نشد. البته با این جو دادنای شما بعید نیست به زودی همه سرخورده بشن!!!!

خود کاخ سفید اعلام کرد که عدم برگزاری ملاقات هیچ خللی به روند جدیدی که بین ایران و آمریکا آغاز شده وارد نکرد. پس لطفا کاسه داغتر از آش نشید و بیاید با حمایت همه جانبه از روحانی و ظریف اونها رو با قدرت به پشت میز مذاکره بفرستیم.

بهار جان خواهش میکنم وظیفه خودتو تو این شرایط درست انجام بده. اگه میخوای از روحانی عبور کنی لااقل این کارو به بعد از مذاکرات مهم پیش رو موکول کن. الان همه باید یکپارچه باشیم تا بتونیم از منافع ملی دفاع کنیم. (134874)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۴
فکر کنم شما کامنت ها را نمی بینی بسیاری از کاربران اعتقاد دارند عملکرد روحانی ضعیف دور از انتظار و ناامید کننده بوده بعد شما ایراد می گیری چرا بهار چنین مطلبی را تکرار می کند؟

احتمالا دوست داری بهار هم مانند سایت های اصولگرا کامنت های مخالف را سانسور کند یا بر خلاف نظر اکثر مردم بخاطر مصلحت های خاص یک عده ای جور دیگری حرف بزند و مقاله بنویسد دوست من شما اینجا را با مشرق و فارس اشتباه گرفتی، اصلاح طلبی یعنی اگر اصلاح طلبی هم اشتباه کرد نقدش کنیم. (134998)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۶
سرخوردگي هم يك جور جو و تب كاذبه كه شايع ميشه . كافي است چند نفر سرخورده بشن يا اداي سرخوردگي دربيارن مثل ويروس به بقيه هم سرايت مي كنه . شب پيروزي روحاني خيلي از تحريمي ها و طرفداراي قاليباف و ضدنظام ها و دختر پسرايي هم كه دنبال دوست يابي بودن اومده بودن بزن و بكوب و برقص . اصلاً هم به روحاني راي نداده بودن يه جور جو بود . مد بود كه بقيه هم سعي ميكردن شبيه هم بشن . حتي ا ح مد ي ن ژ اد ي ها هم اون شب تو خيابون بودن . تبعيت و طرفداري از جو غالب يه جور بيماريه .حتي جنبش سبز هم همين بود ما يه همكلاسي داشتيم عشق اح م د ي ن ژاد كشته بودش به رفسنجاني و ميرحسين فحش ميداد ولي مچ بند سبز مي بست !
خاتمي هم كه در انتخابات مجلس راي داد از در و ديوار فحش خورد . فحش دادن به خاتمي تبديل شده بود به مد . حالا ميگن : سيد ! كجايي كه روحاني اينطور و آنطوره
بابا جمع كنيد بساط مسخره تونو آقايان نااميد و افسرده !
زنده باد خاتمي و روحاني (135031)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۲۶
شما هنوز متوجه نشدی که رفتار روحانی و دولتمردان روی سرنوشت زندگی و جان مردم تاثیر مستقیم داره؟ رفتار دولتمردان نوعی بازی با زندگی 70 میلیون نفره.

زمانی که یکی از نزدیکان شما کارش به بیمارستان رسید و احتیاج فوری به تجهیزات و یا درمانی خاصی داشت که به خاطر عملکرد مسئولین در دسترس نبود انوقت دیگر اینجوری کامنت نمی دهی. (البته امیدواریم که این اتفاق برای هیچ کس نیفته). (135159)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۸:۱۰
عوامفريبي و مظلوم نمايي نكن جواب كامنتو بده
هيچكس نگفته اوضاع مملكت گل و بلبله . چه ربطي به روحاني داره بعد از سه ماه ؟ (135190)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۳۶
مرد حسابی

به جای توهین کامنت را بادقت بخوان یعنی مسئله به این سادگی را نمی فهمی؟

اگر رابطه ایران با غرب اصلاح نشود یعنی تحریم بیشتر، تحریم بیشتر یعنی دارو و درمان کمتر، فشار بیشتر بر مردم ، تورم بیشتر، بیکاری بیشتر، بدبختی بیشتر برای مردم و...

به روحانی چه ربطی داره؟ روحانی با شعار حل مشکلات و رفع تحریم ها آمده و رای گرفته، همه بخاطر شعارهای ایشان رای داده اند، اگر می خواستیم به کسی رای دهیم که تحریم ها را بیشتر کند و یا کار اساسی در مورد آنها نکند همان مسیر قبل را برود به جلیلی رای میدادیم.

مظلوم نمایی و عوام فریبی چیه؟ ٠٠٠٠ (135355)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۴۸
واقعا در چه خانواده هایی شما ها بزرگ می شوید؟ که چنین رفتاری دارید و هردو کامنتت حاوی توهین به دیگرانه:

اولی:
بابا جمع كنيد بساط مسخره تونو آقايان نااميد و افسرده

دومی:
عوامفريبي و مظلوم نمايي نكن جواب كامنتو بده

دوست گرامی به عنوان یک هم وطن از شما تقاضا می کنم به دنبال درمانی باشید. (135373)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۰۳
"اصلاح طلبی یعنی اگر اصلاح طلبی هم اشتباه کرد نقدش کنیم"

احسنت! منم بعنوان یه اصلاح طلب سیاست بهار در این زمینه رو اشتباه دیدم و نقدش کردم. پس چرا شما آشفته شدی؟!!

من برای نظر شما و همه کسانی که اینجا کامنت گذاشتن احترام قائلم و اگه بهار اهل سانسور کردن بود هرگز پامو تو این سایت نمیذاشتم.

ولی عمیقا معتقدم این جو منفی که راه افتاده و نارضایتی بخشی از مردم ناشی از جو دادنای BBC و VOA و امثال اوناست. سایت بهار هم میتونه سخنرانی روحانی یا هر عمل دیگه اونو نقد کنه اما جوری که حمایت مردمی از روحانی از بین نره چون الان واقعا یکپارچه بودن و حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده حیاتیه.

درسته سخنرانی روحانی عالی نبود ولی قطعا بالاتر از متوسط بود. پس دلیلی نداره بیخود و بیجهت ناامید بشیم و با پیش داوری و زود قضاوت کردن پشت روحانی رو خالی کنیم.

در مورد ملاقات روحانی و اوباما من فکر میکنم تصمیم روحانی هوشمندانه بود. چون اگه به این ملاقات میرفت مصداق ذوق زدگی و قش و ضعف کردن برای دست دادن با آمریکا تعبیر میشد. مطمئن باشید آمریکایی ها اونقدر زیرک و حرفه ای هستن که از این موضوع برای گرفتن امتیاز بیشتر در زمان مذاکره سواستفاده کنن. در کل فکر میکنم مضرات این دست دادن از منافعش بیشتر بود.

در نهایت از همه عزیزان و سایت بهار تقاضا دارم اینقدر جو زده نباشن و خیال نکنن هرچی که BBC و VOA القا میکنن عین حقیقته. منم اونا رو میبینم و خیلی از حرفاشونم قبول دارم ولی عقل خودمم تعطیل نمیکنم.

شرایط برای مذاکره و مصالحه کاملا مهیاست. هیچ اتفاق بدی نیفتاده. (135085)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۲۲
"""منم بعنوان یه اصلاح طلب سیاست بهار در این زمینه رو اشتباه دیدم و نقدش کردم. پس چرا شما آشفته شدی؟""""

بنده آشفته نشدم بلکه نقد ارائه دادم به کامنت شما.

دوست عزیز و گرامی من

آقای روحانی اگر می خواهند حمایت افرادی که به ایشان رای داده اند را از دست ندهد باید در مسیر حواست انها با شجاعت حرکت کنند تا مردم هم حمایت کنند نمی شود که ایشان تندرو ها و اصولگرا ها را با اعمال و حرفهایش راضی کنند بعد انتظار داشته باشند رای دهنده ها به ایشان حمایت را ادامه دهند. (135158)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۴۴
شما و امثال شما علم غيب يا عقل جن داريد كه هي ميگيد روحاني براي رضايت تندروها اين حرفا رو زد ؟ كي ميگه ؟ شما روحاني رو نشناختي تا حالا ؟ روحاني آدمي نيست كه بگه : امريكا ما را ببخش كه صورت خودمون را كوبيديم به مشت تو .
روحاني كه از بستني خوري هاي شانزه ليزه نيومد رئيس جمهور ايران بشه . از روز اول تعريفش از ديپلماسي همين بوده كه نبايد جوگير شد . شما اين را نمي دانستي ؟ به هرحال من اصلاح طلب ازش راضي ام (135176)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۴۲
یعنی شما فکر می کنی مردم برای فهمیدن واضحات احتیاج به علم غیب دارند؟ سخنرانی ایشان را اگر یکبار گوش می کردی یا می خواندی متوجه می شدی احتیاجی به علم غیب نیست. خودمان را به نفهمیدن نزنیم چون واقعیت تغییر نمی کند. (135310)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۸:۱۷
دوست خوبم

ایشون داره تو همین مسیر حرکت میکنه. ولی قرار نیست قدم به قدم برای "روش انجام کار" رفراندوم بذاره ببینه طرفداران چی میگن. چون تشخیص "روشها و تاکتیکها" به عهده اهل فن و متخصصین امر یعنی همون دیپلماتهای مجرب از جمله ظریفه. ما "مسیر حرکت" رو رصد کنیم و هر موقع انحراف دیدیم و نتونستیم به مسیر اصلی برگردونیم دست از حمایت میکشیم. اما بخاطر اختلاف سلیقه در "روشها" منطقی نیست که دست از حمایت بکشیم. در این موارد نظر خودمون رو میگیم و روش به کار رفته رو نقد میکنیم اما در عین حفظ حمایت نه با بزرگنمایی و پاشیدن بذر نا امیدی! عبور کردن و دست کشیدن از حمایت مربوط به زمانیه که ایشون از مسیری که وعده داده بود خارج بشه.

در مورد راضی نگه داشتن اصولگرایان و تندروها باید عرض کنم که شما خیلی خیلی دارید بزرگنمایی میکنید! خواهش میکنم یک بار دیگه سخنرانی ایشون رو از اول تا آخر بدون پیش داوری و توجه به جوسازی ها بخونید. به واکنش غربی ها و بازتابش در رسانه های خارجی هم توجه کنید. (135193)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۲۶
کسی از آقای روحانی رفراندوم برای انجام هر کاری نخواسته. این حرفها را از کجا می سازید؟، دوست من خواسته های مردم بطور کلی کاملا مشخص است اگر آقای روحانی اطلاع ندارند که وا مصیبتا و اگر اطلاع دارند پس چرا در ان مسیر نیستند؟

من سخنرانی ایشان را زنده نگاه می کردم در همان 5 تا 10 دقیقه اول اولین نکته ای که به ذهنم متبادر شد این بود که واقعا چرا تفاوتی بین حرفهای ایشان و احمدی نژاد نیست و همان حرفها دارد به شکلی دیگر تکرار می شود، بعد واکنش ها را سایت ها ببینید اکثرا هم همین نظر را داشته اند و گلایه دارند و انتظارشان چیزی دیگری بوده، هیچ کس یا گروهی نیامده هماهنگی کند که بیاید و همه یک صدا بگویید ناامید شدیم هر کسی که سخنرانی را خوانده یا شنیده مانند من آمده کامنت داده می دانید چرا این اتفاق افتاده چون خواسته و انتظارات در بین مردم یا کسانی که به روحانی رای داده اند یکجور و یک شکل است بعد اکثرا دیده اند آقای روحانی جور دیگری عمل کرده واکنشی یکسان نشان داده اند. برای چه این مطالب را بیان می کنم برای اینکه شما را متوجه کنم هیچ کس ار آقای روحانی نخواسته بیاید نظر تک تک مردم را بپرسد، مردم (رای دهندگان به روحانی) در شکل کلی هم نظر هستند و خواسته های مشترک و یک شکل دارند و همه می دانند چیست.

در مورد تندرو ها و اصولگرایان بزرگنمایی در کار نیست قضیه کاملا مشخص است حرفهای ایشان بشدت مورد تمجید تندرو ها و اصولگرایان قرار گرفته در حالی که آنطرف ها ناراضی هستند، (مگر اینکه شک داشته باشیم و یا خودمان را به ان راه بزنیم که اینطور نیست) دو حالت بیشتر ندارند یا بصورت کاملا اتفاقی مطالب ایشان در سخنرانی همسو با نظرات تندرو ها و اصولگرایان بوده و به خواست آنها نزدیک بوده که کاملا با حرف شما تضاد دارد که بیان داشته اید دور بر ایشان افراد اهل فن و متخصص هستند چطور می شود آقای روحانی که خودش سالها پست های کلیدی داشته و تیم ایشان هم افراد مجرب هستند اشتباه به این بزرگی در نوشتن متن مرتکب شوند؟ می ماند حالت دوم که آقای روحانی و تیم ایشان دقیقا می دانستند که این متن سخنرانی چگونه واکنشی را ایجاد می کند و با دقت متن را تهیه کرده اند که البته حتما هم همین طور بوده است و متن با شناخت کامل نسبت به پیامدهای آن تهیه شده و در نتیجه متن در جهت راضی کردن تندرو ها و اصولگرایان بوده است.

آقای روحانی و تیم ایشان اشتباه کرده اند، و این واکنش ها پیامد آن است و هزینه آن ایجاد شکلی از نا امیدی در مردم است و احتمالا ریزش بخشی از آرا ایشان، با توجیه نمی شود واقعیت ها را جور دیگری جلوه داد.

در ضمن من معتقد نیستم باید پشت روحانی را خالی کرد و هنوز هم بسیار خوشحالم که روحانی پیروز انتخابات بود با توجه به اینکه اگر روحانی پیروز نمی شد امروز با فردی مانند قالبیاف یا جلیلی سروکار داشتیم، ولی عملکرد روحانی تا به امروز و سیاست ابهامی که ایشان در پاسخ به بسیاری از خواسته های رای دهندگان مورد استفاده قرار گرفته (می توانم موارد متعدد را مثال بزنم) و این فرصت سوزی بزرگی که اتفاق افتاد بیشتر مجابم می کند که در دوره بعدی به دنبال اصلاح طلبی واقعی به عنوان رئیس جمهور باشیم. البته امیدوارم که آقای روحانی با عملکردشان در آینده نظر من و انهایی که مثل من فکر می کنند را عوض کنند و دوره بعد با افتخار همه را دعوت کنیم به رای مجدد دادن به ایشان ولی متاسفانه اینگونه به نظر می آید که: سالی که نکوست از بهارش پیداست‎.

(135344)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۱۴
احسنت
عالی بود کامنتت (135269)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۴۵
bbc , voa؟!

مردم مگر خودشان عقل ندارند که تحت تاثیر رسانه ها باشند؟ این چه برداشتی است؟ این ادبیات اصولگرا هاست که می گویند مردم تحت تاثیر رسانه ها گول خورده اند و .... شما انووقت با ادبیات افراطیون اصولگرا می گوی اصلاح طلبی؟ (135177)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۲۲
همه مردم دنیا چه بخوان چه نخوان به شدت تحت تاثیر رسانه ها قرار دارن. (135303)
مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۰۸
بدبختی ما ایرانیا اینه که فکر میکنیم حلال مشکلات ما رئیس جمهور امریکاست !
خدا را کاملا فراموش کرده ایم.
اگه چشممون دنبال امریکا باشه مشکلات هیچوقت حل نمیشه. (134876)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۲
باشه
شما بشین دعا کن تا خدا مشکلات مردمو حل کنه
و ازش بخواه که رابطمون با آمریکا درست بشه و روحانی از خر شیطون بیاد پایین و با اوباما گفت گو کنه و به رایی که بهش دادیم خیانت نکنه (134996)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۰۶
تو داري خيانت ميكني كه هنوز دوماه نشده بريدي ... كم آوردي (135144)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۱۷
من بهش قولی دادم که خیانت کنم ؟
اون اینهمه قول داده
با رای امثال من اومده روی کار (135270)
narges
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۴۱
دوست من فقط با یاد خدا که مشکلات حل نمیشه خدا هم گفته از تو حرکت از من برکت .درسته که همه ی کارای آمریکا رو تصدیق نمی کنیم اما باید به خاطر خودمون ام که شده رابطمون رو با آمریکا تغیر داده ,مشترکات رو داشته باشیم (135225)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۱۱
من که در انتخابات شرکت نکردم و الان هم نه تنها پشیمان نیستم بلکه خوشحالم که شرکت نکردم، روحانی نشان داد مملکت مال من و امثال من و مردمی که رای دادن نیست بلکه متعلق به آقایانی است که تفکرات احمدی نژادی دارند و به چیزی جز جنگ و درگیری و بهم ریختن دنیا و مملکت فکر نمی کنند. خود را مصلح دنیا و بقیه را که همفکرشان نباشند کافر می دانند و مستحق مجازات. (134877)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۳
آقاي محترم
امثال تو پدر اين مملكت را در آوردن . اح م د ي ن ژ ا د را امثال تو رئيس جمهور كرديد . . . اگر نسبت به اين مملكت غيرت داشتي مي فهميدي راي ندادن يعني سقوط آزاد اقتصاد و فرهنگ . مملكت را شما ارث پدر محموت كرديد . حالا دو قورت و نيمت هم باقيه . هر كس انتقاد ميكنه شما لطفاً ساكت باشيد. غيرت داشته باش يه چند سالي ساكت باش بذار اعصابمون راحت باشه . ميدونم بهارنيوز درج نميكنه و گرنه . . . . (134997)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۶
میدونم بهار چاپ نمیکنه
اما راستشو بگو ! با زنت دعوات شده ؟
نه به اون آقای محترم گفتنت نه به این ٠٠٠ (135032)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۰۷
جناب آقاي دفاع از حقوق مخالفان !
هر كي به شما اعتراض كرد بازنش دعواش شده؟ (135210)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۸
شما ها هنوز تو این 34 سال نفهمیدید که اصلاح طلب و اصولگرا ها هیچ فرقی از نظر عملکرد باهم ندارند فقط طرز حرف زدنشان فرق می کند (135033)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۱۰
تو خيلي فهميده اي
كجا عملكردشون يكي بوده . خاتمي كجا محموت كجا ؟ تازه روحاني هم خوب بوده تا حالا ... طرفداراش دمدمي مزاج و هرهري مذهبن
من كه ازش رازي ام (135146)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۹
بهار چرا سانسور كردي ؟ من به اون كامنت بالايي فحش داده بودم (135037)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۱
عزيزم اوني كه سانسور مي كنه انتخابه نه بهار! (135051)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۱۸
برای همین از بهاز انتظار نداشتیم (135154)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۵
آفرین
حرف دل منو زدی
اما افسوس که من گول این آدم به ظاهر معتدلو خوردم (135001)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۰
من اشتباه کردم منفی دادم، متأسفانه هنوز خیلی ها نفهمیدمند اصولگرایان و اصلاح طلبان سر و ته یه کرباسند از حرف حق هم ناراحت می شوند. آنهایی غیرت ندارند که .... (135049)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۸:۵۱
اگر فرق روحانی، احمدی نژاد، خاتمی و جلیلی یا قالیباف رو هنوز نفهمیدید واقعا جای تاسفه!
اتفاقا یک دست آورد مهم دولت احمدی نژاد داشت و اون هم این بود که من و شما بفهمیم فرقها رو!
پارسال همین موقع احمدی نژاد 11 سپتامبر رو انداخت گردن خود آمریکاییها اونوقت شما ناراحتی چرا روحانی با اوباما دست نداده! (135204)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۰۵
بابا دمت گرم که شرکت نکردی! آی کیو! شعور مجسم! تافته جدا بافته! فیلسوف! عقل کل! شناسنامه سفید! گول نخور! خفن! (135044)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۴۷
هزاران مثبت براي تو
خوب زدي تو برجكش . فكر كرده شاهكار كرده راي نداده (135179)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۰:۲۴
خوشم اومد!

رای ندادن فقط یه ژسته و بس...... (135244)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۱۲
جداً پیچیدگی رابطه با آمریکا به ضعف تدبیر این طرف برمی گرده...ما که بیش تر از ژاپن قربانی جنایت های آمریکا نشدیم....اون مغزهای پاک به چه سادگی این مسئله (پیچیده!)رو حل و عملاً آمریکا رو (با پیشرفت های خیره کننده)تحقیر کردن.اون هم توی چه مدت کوتاهی...ما 35سال آزگار چیکار کردیم؟!مرگ افشانی صوتی! (134878)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۸:۰۲
دلیل پیشرفت ژاپن ارتباط با آمریکاس؟؟؟؟ بدون ارتباط با آمریکا نمیشه پیشرفت کرد؟؟؟؟ (135185)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۲۹
نوچ! (135305)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۲۰
فکر کنم انتظار همه مردم ایران با هر ادیشه و تفکری یکی است. و آن اینکه، رفاه اقتصادی باید در کشورحاکم شود و این امر بدون تعامل سازنده و سازش با کشورهای قدرتمند جهان امکانپذیر نخواهد بود.
این نسل از انقلاب ب جای جنگ و خونریزی به دنبال صلح است و فکر می کنم این پیغام مهم را تمامی عناصر داخلی درک کرده اند. بنابراین به جای کارشکنی در ایجاد تصویری صلح جویانه از ایران بهتر است در تغییر فضای حاکم قام بردارند. چرا که انتخاب روحانی یک روزنه امید است که اگر این روزنه نیز بسته شود امیذی به نجات نخواهد بود و این امر در 8 سال ریاست جمهوری دوره قبل به وظوح دیده شد. (134883)
tadhami@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۲۸
این بابا هم اختیارش دست خودش نیست انگار (134884)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۳۴
اگر اتفاقی در روابط ایران و غرب نیفته، هیچ فرقی بین ایشون و احمدی‌نژاد نیست.مردم توقع یه تغییر اساسی رو داشتن.
امیدوارم با اقدامات عملی از سوی ایران غرب مجاب به لغو تحریم ها بشه. (134885)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۵
آفرین. (135000)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۳۷
سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل هرچند همانند سخنرانی احمدی‌نژاد نبود، اما از چارچوب گفتمان و ادبیات رایج جمهوری اسلامی که اساس آن ضدیت با غرب و "طلبکاری" از دیگران و نسبت دادن مشکلات داخلی به خارجی‌ها و "دشمن" موهوم است، فراتر نرفت. (134888)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۵
مزخرف ترين جمله اي كه توي دوسه روز اخير شنيدم .
يعني چي ؟ يعني ما به دنيا بدهكاريم ؟ (134999)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۵۸
نه خیر، شما طلبکاری، هم از دنیا و هم مردم . (135082)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۱۳
معلومه كه طلبكاريم
من چه بلايي سر دنيا آوردم ؟ هولوكاست كار من بوده ؟ جنگ هاي جهاني كار من بوده؟ بمباران هيروشيما و جنگ ويتنام زكودتاهاي امريكاي لاتين كودتا عليه مصدق و ترور هاي دولتي و ... كار من بوده ؟ من چرا بايد از دنيا معذرت خواهي كنم ؟ يك مسلمان پيدا بشه به من بگه من چرا بايد چوب بخورم تحريم بشم چون رئيس دولت قبلي ام گفته يهودي سوزي دروغ بوده . خوب اون كه تموم شد رفت . ديگه ام نمياد ( البته نيومدنش بستگي به شعور مردم و حافظه بلندمدتشون داره ) ديگه چي ميگيد ؟ (135214)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۴۹
مرغ از قفس پرید ،بهترین فرصت تاریخی سوخت،دیدار حداقل انتطار من رای دهنده به آقای روحانی بود وقتی درخواست این دیدار از سوی اوباما بود روحانی میتوانست عزتمندانه به وی پاسخ مثبت دهد (134892)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۳۷
19 میلیون به روحانی رای دادن و طبیعتا روحانی نمیتونه از تک تکشون بپرسه که چی میل دارید (135171)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۵۵
کاش آقای هاشمی یا خاتمی ریس جمهور می شدند
روحانی که دارد همان کارهای احمدی نژاد را ادامه می دهد روحانی می گوید مسکن مهر ادامه دارد، یارانه ها ادامه دارد ،نهاد های نظامی باید اقتصاد رو به دست بگیرند ،روسای دانشگاهها که احمدی نژاد نزدیک به 120نفر آنها را تغییر داد نباید عوض شود. این فرهاد دانشجو هم که عوض شد از صدقه سری هاشمی بود.مواضع روحانی درباره سوریه مثل احمدی نژاد است . . . . .استانداران نیز خیلی هاشون هنوز هستند و جدید ها نیز همه اصولگرا هستند. مواضع شان در سازمان ملل نیز همانند احمدی نژاد بود و با حالت طلبکارانه از غرب صحبت می کرد همان کاری که احمدی نژاد می کرد. . . موسوی و کروبی هم که در حصر هستند. زندانی ها ی دیگر را که مدت حبسشان رو به پایان بود با منت آزاد کردند انگار واقعا آنها مجرم بودند.
اگه قرار بود همه ی اینکار ها ادامه داشته باشد پس چرا به ایشون رای دادیم .باید به جلیلی رای می دادیم حداقل تکلیفمان روشن بود. این انتخابات شد به نام اصلاح طلبان و به کام اصولگرا ها شد. (134896)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۲۸
به زودي شرمنده ميشي (135064)
قلم آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۵۶
اگر آقایان هاشمی و خاتمی هم رئیس جمهور می شدند معجزه ای رخ نمی داد هیچ کس نباید انتظار داشته باشد مشکلات بین آمریکا و ایران یک شبه حل شود حتی به نظر من سال ها زمان می برد تا مشکلات حل شود تازه اگر دو طرف بخواهند (135138)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۰:۵۷
واقعا" همینطور بود. آخه هم در داخل به تندروهای اقتدارگرا باج بدیم هم در خارج مطابق میل اونا حرف بزنیم که نشد ! جناب روحانی و مشاوران !! چرا هی ناامیدمون میکنید ! (134897)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۰۴
من نظری را چند دقیقه قبل فرستادم از بهار می خواهم هیچکدام را سانسور نکند تا مخاطبان با همه ی دیدگاه ها آشنا شوند. اگه قرار با آمدن روحانی همچنان بترسید و سخنان را سانسور کنید پس روحانی چه فرقی با احمدی نژاد می کنه (134901)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۰۶
به قول سید محمد خاتمی نباید هو وجنجال این روزها به راه می افتاد....
حل مسائل و مشکلات و توافق با بسیاری کشورها و هم چنین روابط پشت پرده و نامه نگاری ها کار خود را خواهد کرد....
یک دیدار یا دست دادن ساده مشکلی را حل نخواهد کرد.... (134902)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۰۶
سخنرانی از آنجایی ضعیف به نظر میرسید که از روی نوشته بود! و الا ضعیف نبود!
به قول شاعر گفتی: از رو نوشته حرف نزن! (134903)
یک شهروند ساده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۱۸
کاش میشد رایمو پس بگیرم. (134904)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۱
حیف از دکتر عارف که به نفع ایشون کنار رفت
ای کاش برعکس میبود (135029)
قلم آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۰۰
مطمئن باشید اگر دکتر عارف می بود همین حرف ها زده می شد البته شاید با انعطاف بیشتر بهتر است اینقدر ساده نگر نباشیم و همه مسائل را در نظر داشته باشیم. ولی بنده بر خلاف دوستان که سریع نا امید می شوند و بدون آنکه توجه درستی به 8سال گذشته کنند هنوز امیدوارم که شرایط بهتر شود آرام آرام (135142)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۳۳
اگه عارف بود قطعا تا اینجا پیش نمیرفت که ظرف سه ماه همه ازش انتظار دیدار با اوباما رو داشته باشن! یکم واقع بین باشین! (135118)
m
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۲۳
به نظر من همه ما از احساساتی شدن باید پرهیز کنیم و منطق را بر احساسات غالب کنیم و گرنه همان مشکلات قبلی ولی به صورت دیگر تکرار می شود. باید طبق علم دیپلماسی آرام آرام حرکت کردبه هر حال هرگونه ((افراط)) ((تفریطی)) نیز به همراه دارد. مسئله در مورد مشکلات بین دوکشور با جمعیت بسیار بالا است ونه دو فرد ((روحانی)) و ((اوباما)) که با دست دادن همه موارد حل شود. بالاخره در هر دوکشور افراطیونی وجود دارند که باید با مدارا مساله را حل کرد. (134909)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۷
هیچ کس انتظار ندارد با دست دادن همه مشکلات حل شود ولی آیا با دست ندادن در مسیر حل مشکلات حرکت می کنیم.؟ (135006)
علیرضاا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۲۷
رییس جمهور باید در سازمان ملل موضوعات واضح و غیر فلسفی را مطرح کند . نظر ایران را درباره تحولات سوریه , رابطه با آمریکا , تحولات مصر و بحرین و ...

اوباما وقتی حرف می زنه مثلا چنین می گوید : ( بدون قلم و کاغذ )
ما نیروهایمان را عراق تا بهار آینده خارج می کنیم . حرکت های تروریستی در این کشور محکوم است ... افغانستان را از بدبختی و توحش شان دور تر کردیم یک کم پول هم هست ماه آینده به حسابشان می ریزیم ... سوریه هم فعلا به اونهاحمله نمی کنیم این برج و برج آینده سرمان شلوغ است ولی علی الحساب مواد کشتارجمعی شان را به ما بدهند .... مصر هم که باز انقلاب شده حمایت خودمان را از دولت موقت اعلام می کنیم ... کشور محترم عربستان هم اون چند میلیاردی که قول داده به روسیه بده زودتر تحویل دهد تا دهنشان بسته شود ... اما در ایران رییس جمهوری سر کار آمده که ظاهرا ملایم تر است ما منتظر اقدامات عملی این کشور هستیم ...

حال بخشی از سخنان آقای روحانی ( تازه باز ترجمه آن را در نظر بگیرید )
در گفتمان متعارف سیاسی بینالمللی، یک مرکز متمدّن با حاشیههای غیرمتمدن به تصویر در آمده است. در این تصویر نسبتِ کانون قدرت جهانی و حاشیهها، نسبتی آمرانه قلمداد شده است. گفتمان مرکزگرایی شمال و حاشیهگرایی جنوب سبب استقرار نوعی نظم تکگویی و مونولوگ در سطح روابط بینالمللی شده است. ایجاد مرزهای نادرست هویتی و بیگانه ستیزیهای خشن رایج نتیجة قهرمانی این گفتمان است.گفتمان های تبلیغاتی و بی اساس دین ستیزانه، اسلام هراسانه، شیعه هراسانه و ایران هراسانه به واقع تهدیدی جدی علیه ثبات جهانی و امنیت انسانی است. (134912)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۳۰
فقط ميتونم بگم براي سطح فكرت متاسفم آقاي عليرضا ! (135010)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۴۵
آقای علیرضا هم برای سطح تفکرات تو متاسفه . منم همینطور
کجای حرفش غلط بود ؟ (135023)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۳۱
آفرین. (135011)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۴
علي رضا من اول هاش رو نديدم، يعني تركيدم از خنده! اينطوري بود متنش واقعا؟ (135053)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۳۹
به نظر من بهتره که تندرویهای دوران خاتمی عزیزو که بعضی دانسته یا نادانسته به کمک این تندرویها به اصلاحات ضربه زدن رو یک مدتی کنار بگذاریم و ببینیم که چه اتفاقی می افتد. هرچند که سخنرانی آقای روحانی رو دیپلمات های غربی مثل وزرای خارجه آلمان و انگلیس مثبت ارزیابی کردند. پس کمی صبر سحر نزدیک است (134915)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۴۰
هواداري كه بخواهد بعد از ٥٠ روز سرخورده و نااميد شود همان بهتر كه نااميد شود . اصلاً نباشد بهتر است . روحاني يارشاطر مي خواهد نه بار خاطر .
روحاني اگر مي خواست برپايه رضايت تندروها عمل كند . توفيقي وزير علوم نمي شد و ربيعي نظريه پرداز موسوي وزير كار .
روحاني اگر ميخواست برپايه دلبري از اقتدارگراها كار كند امروز همچنان شريعتي رئيس دانشگاه علامه بود و گلشن رئيس دانشگاه اصفهان
من معتقدم خيلي از اين جوان هاي نسل چهارمي و نسل سومي كه كامنت در مي كنند خوشون دست كمي از تندروهاي وطني ندارن . فقط آب نديدن وگرنه شناگرهاي ماهري هستند و همه چيز را بر پايه اميال لحظه اي و هوسي خودشون ميخوان دور انديشي و تجزيه و تحليل در كار نيست. طرفدار بايد شعور و تحليل داشته باشه نه اينكه با يك غوره سردي كنه با يك كشمش گرمي (134916)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۶
اين بحث غوره و كشمش رو تموم كنيد خواهشا! (135054)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۸:۳۳
شما زدن روحاني را سر هيچ و پوچ تموم كنيد تا ما هم افشاي خصوصيات رواني شما را تمام كنيم (135201)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۴۱
واقعأ سخنرانی می توانست خیلی بهتر از این باشد بخصوص ابتدای سخنرانی که نوعی خطابه منبری یا یک مقاله دانشگاهی بود. (134917)
م.الف.عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۴۲
انتظار ملاقات با اوباما واقعا زیاد است. چطور توقع دارید رابطه ای که دا دیروز تا این حد خصمانه بوده است یک روزه برطرف شود؟! باید صبر کنیم. ملاقات رئیس جمهور با رئیس جمهور فرانسه و وزیر امور خارجه با وزیر امور خارجه ی انگلیس را به فال نیک می گیریم. (134918)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۴۲
باید توجه کرد که همونطور که روحانی گفت ایران انتظار داره یک صدا از آمریکا بشنوه اونا هم همین انتظار رو از ما دارن بنابراین روحانی باید طوری عمل کنه که حمایت رهبری و مجلس و سایر قوا رو داشته باشه، وگرنه اگر مثبت ترین مواضع رو در مورد آمریکا بگیره ولی در داخل با مخالفت های گسترده مواجه بشه در عمل هیچی چیز به دست نخواهد آمد چون طرف غربی به ما اعتماد نمیکنه! بنابراین آینده نگری و منافع بلند مدت نباید فدای حرکات ظاهری ناشی از هیجانات زودگذار بشه

به روحانی اعتماد داشته باشیم چون دقیقا میدونه داره چیکار میکنه! (134919)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۴۸
البته گزینه دیدار که به نظر توهم بود . ولی ایشون به عنوان یک سیاستمدار با تجربه که ادعا می کنه صاحب اختیار است بهتر از این تو مجمع میتوانست صحبت کنه. به نظرم در رابطه با مسئله ایران رییس جمهور آمریکا بهتر از آقای رو حانی عمل کرد (134921)
علی
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۵۵
کاملا درست میگه من که نا امید و سر خورده شدم!!رای رو از ما میگیرن و برای رضایت دیگران حرف میزنند. (134925)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۰۷
یک عده ساده هم مسئله به این روشنی را نمی بینند و می خواهند توجیهش کنند. (135094)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۵۶
داره این کار رو میکنه , نمیدونم چرا ولی من احساس کردم متن سخنرانی ایشون از تهران تنظیم شده بود .
جنگ به نفع سرمایه داری و به ضرر انسانیت است اینو همه حاکمان بشنوند همه ی حاکمان . (134926)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۰۰
تندرو ها یا از ما بهترون (134927)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۰۱
آقای روحانی ، کار درستی کردی که با اوباما دیدار نکردی. مسایلی که یک شبه حل بشن ف یک شبه دوباره به وجود میان و عمیق تر میشن. ممنون که نشون دادی گرچه طرفدار صلح هستیم ( این جمله ی "صلح در دسترس است" روحانی خیلی قشنگ بود ) برای رابطه با آمریکا له له هم نمیزنیم. (134929)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۰۱
من نمی دانم تا کی باید این 95درصد از جمعیت ایران چوب تند روی و کوته بینی عده محدودی را بخورند و الله تا زود است باید فضا را باز کنیم و با جهان همراه بشویم دور نیست زمانی که اگر بخواهیم هم دیگه کسی به ما توجه نکنه و هرچه فریاد هم بزنیم کسی صدامون را نشنوه، وای بر آن روز....... (134930)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۰۱
من به تدبیرت ایمان دارم... (134931)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۰۳
خدا را شکر که ما اصلا رای ندادیم.متاسفانه باز هم بوی ناامیدی میاد. (134932)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۱۱
چقدر رو داری احمدی؟ رای نداده امیدوار هم بودی؟ (135147)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۸:۴۲
احسنت! اینها که رأی ندادند مطالباتشان از ماها بیشتره! (135203)
احمدی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۲۲
امیدوار!!دارم میگم بوی ناامیدی میاد!دلت زیاد خوش کردی!!! (135274)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۰۳
روحاني را به ترس متهم مي كنيد . ها ؟!
با اين تخريب هايي كه عليه رئيس جمهور دو ماهه مملكت ميشه بوي احمدي نژاد را حس مي كنم
صداي پاي فاشيسم مياد . دوباره عوامفريب ها ميان
اين نتيجه رفتار قومي است كه از تاريخ عبرت نمي گيره .
تخريب خاتمي = ٨سال سلطنت مطلق كوتوله ها
تخريب روحاني = همون نتيجه بالا
خوش باشيد مردمي كه اون شب ريختيد تو خيابونا رقصيديد . اين بود حمايتتون از شيخ ؟! (134933)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۰۴
والا چی بگم... (134934)
yashar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۱۶
انتظار خیلی بیشتر از این حرفها بود ولی این واقعیت رو باید قبول کرد که همه ی قدرت دست آقای رو حانی نیست (134935)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۲۷
پس چرا میگه من اختیار کامل دارم ؟ ٠٠٠ (135279)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۴۸
روحانی ٠٠٠٠که میگه من اختیار کامل دارم روحانی با اون سخنرانی و کالبدشکافی تاریخ رابطه ایران و غرب نشون داد که چندان تمایلی به بهبود رابطه با غرب نداره ! روحانی از صلح و دوستی حرف میزنه ولی حاظر به دست دادن با رئیس جمهور آمریکا نیست ، (135290)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۱۷
ای کاش بهت رای نداده بودم آقای روحانی
داری دلسرد میکنی مردمو
این از سخنرانیت که تعدیل شده ی حرفای دکتر! محمود بود
اینم از رئیس بانک مرکزیت که با یه سخنرانی دلارو 200 تومن کشوند بالا
نه تو خاتمی نیستی . حتی قابل قیاس با اون نیستی .
متاسفم (134936)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۳۵
خاتمي هم رئيس جمهور ميشد يه چيز ديگه ميگفتي . طرفداري ات از خاتمي به شدت رياكارانه و ... (135012)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۰۵
نه . خاتمی هیچ وقت به رای مردمش پشت نکرد که بخوام چیزی بهش بگم (135045)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۱۱
داداش
ميخوام جوابتو بدم بهار سانسور ميكنه (135148)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۰۴
فکر کنم هممون اصلاح طلبیم
چرا باید یه چیزی بهم بگیم که بهار سانسور کنه ؟
در ضمن اشتباه روحانی کاملا فاحش بود
یکی میتونه به من بگه اگه سخنرانیش بهتر بود یا اگه با اوباما دیدار میکرد چه خطری متوجه منافع ملی میشد که این کارو نکرد ؟
عوض اینکه انقد با تعصب از یکی حمایت کنید بهتره اشتباهاتشو بهش بگید و وادارش کنید تا پاسخگو باشه (135263)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۳۷
دير نشده .. چطوره بريزيم تو خيابون از سپاه بخوايم روحاني رو واسمون سرنگون كنه . دوست داري ؟ تعارف نكني ها ! (135015)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۰۴
نه عزیزم
من به عنوان کسی که به روحانی رای داده ازش انتظار دارم که نظرات همون مردمی رو بیان کنه که بهش رای دادن
این حرفاش بیشتر مورد پسند افراطی ها بود
در ضمن حمایت تا کجا ؟ (135042)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۱۷
از كجا ميگي نظرش نظر مردم نيست .مگه اون ١٩ ميليون فقط تو مملكت بهارنيوز و فيسبوق حرف ميزنن
افراطي تويي كه بعد از ٥٠ روز نفس كم آوردي . از قديم گفتن ... تند زود بند مياد . نه به بزن و برقص اون شب نه به افسرده نمايي حالا.
مگه چقدر از روحاني حمايت كردي كه ميگي حمايت تا كجا؟
چشم نداشتي ببيني روحاني چه مملكتي رو از احمدينژاد تحويل گرفت. طرفدار مثل شما از صد تا كفن پوش بدتره (135153)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۱۰
اینکه احمدی نژاد خیلی بد بود درسته اما این دلیل نمیشه که متوسط بودن روحانی ما رو راضی کنه
چرا بهم میگی افراطی ؟ مگه من چی گفتم ؟
هدف اصلاحات بت ساختن نیست . وگرنه فرقشون با اصولگرا ها در چیه ؟
چرا قبول این موضوع براتون سخته که روحانی در سازمان ملل عملکرد مثبتی نداشت
لطفا فضای بحثو توهین آمیز نکنید چون با همین بحثا میشه کشورو به سمتی پیش برد که مسئولین احساس پاسخگویی داشته باشن (135266)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۴
روحانی بد نیست خدایی! بی انصافی نکنید (135052)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۳۴
روحانی فقط بد نیست؟ روحانی عالیه! (135168)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۱۷
با اين تخريب هايي كه عليه روحاني راه افتاده بوي بازگشت ا ح م د ي ن ژ ا د. را حس مي كنم . صداي پاي فاشيسم مياد . عوامفريب ها برمي گردن . قومي كه از تاريخ عبرت نگيره سرنوشتش همينه .
تخريب خاتمي = ٨ سال سلطنت مطلق محمودي ها
تخريب روحاني = همون نتيجه بالا و ظهور يك عوامفريب زرنگ ديگه
به نظر من روحاني خيلي بيشتر از اوني كه بايد نگران مخالفانش باشه بايد نگران طرفداراش باشه . اونا خطرناك ترن و بيشتر تضعيفش مي كنن
شيخ ! مارادونا رو ول كن غضنفر را بچسب . (134937)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۲۴
کار روحانی عالی بود. یک کم واقع بین باشیم. در این سفر بسیاری از تابو های سال های اخیر شکست؛ دیدار با ریس جمهور فرانسه، وزیر امور خارجه انگلیس، صحبت از صلح، عدم تهدید جهان و ...
شما دیگه چر؟ نباید سیاه نمایی کرد! حاصل کار روحانی رو با احمدی نژاد مقایسه کنید ببینید چقدر تفاوت است! انتظار یک شبه حل شدن مسائل غیر واقع بینانه است. (134939)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۸
ديدار با رئيس جمهور فرانسه تابو بود؟! (135057)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۸:۳۰
احمدينژاد همه چيز را به تابو تبديل كرد . طول ميكشه تا برگرده به حالت اول (135198)
افسون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۲۸
بهار دکتر روحانی با زحمات فراوان اقای هاشمی- اقای خاتمی و مردممان روی کار امد...نگذار مثل خاتمی برود و بعد بدانیم چه کسی را از دست دادیم! همیشه باید احمدی نژاد هایی باشند تا قدر خاتمی ها دانسته شود...بگذار امروز قبل از امدن جلیلی ها قدر روحانی را بدانیم... (134940)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۳۰
نه خیر اگر روحانی برود به یک اصلاح طلب واقعی رای می دهیم. (135009)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۴۳
همين تفكرات يعني نبود شعور سياسي (135020)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۸
همین کامنت تو یعنی نبود ادب اجتماعی (135056)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۰۲
شعور سیاسی را شما داری؟! (135084)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۰۶
مگر مردم پیمان ابدی با کسی بستند که هر کاری کرد مانند شما جوگیرها که دنبال قهرمان سازی از فردی که رئیس جمهور شده هستید فقط به به و چه چه کنند؟ آقای روحانی اگر در مسیر خواست مردم حرکت کنند که آفرین و جای ستایش هم دارد و اگر نه که 4 سال دیگر یک اصلاح طلب واقعی را رئیس جمهور می کنیم.

این افکار بت سازانه نشانه شعور سیاسی شماست. (135091)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۸:۲۴
بت ساز شمايي كه نطق اوباما رنگت كرده رئيس جمهور امريكا رو مي كوبي تو ملاج رئيس جمهور كشورت . من كاري به جمهوري اسلامي و امريكا ندارم ولي اينقدر شعور دارم كه ببينم رئيس جمهور يك كشور لات قلدر كه اقتصاد و دارو و ورزش كشور منو بسته به رگبار تحريم با يك جايزه صلح نوبل و يك نطق نمي تونه گولم بزنه . گور پدر همشون . تحريم دارو جنايت هست يا نيست ؟ دارو چه ربطي داري به هسته اي ؟ دارو چه ربطي داره به دعواي سياسي امريكا با نظام ايران ؟ بت ساز شمايي كه فكرمي كني اوباما يك الهه بي عيب و نقصه ، مادر ترزا ، پرنسس دايانا ، و خير مدرسه سازه و اين روحاني بنده خداست كه بدمن ماجراست
بت ساز شمايي كه خاتمي و عارف رو چماق كرديد تو سر روحاني . من اصلاح طلبم ولي اينقدر شعور دارم كه هي منت اصلاحات را نذارم سر روحاني و هنوز سه ماه نشده ازش برائت بگيرم . پيمان ابدي نبستن يعني بعد از سه ماه بيفتي به تته پته ؟. بيفتي به روغن سوزي چون پيمان ابدي نبستي ؟ روحاني احتياج به حامي پاي كار داره نه حامي كه هر روز صدبار عوض بشه (135194)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۰
کم لطفی نکنید! روحانی بد هم نبوده! داره کارش رو میکنه دیپلماسیش هم فعاله! برای دست دادن با اوباما هم وقت هست. انشاءالله زندانیان سیاسی بیشتری آزاد شوند. البته ما هم باید فشار بیاوریم تا روحانی اعتدالش به سمت ما کج شود! خدا قوت (135050)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۳۰
بابا دیگه خودمون رو گول نزنیم
زمانی بحث آشتی با آمریکا در جامعه پیچید که آمریکا توانسته بود اقتصاد ایران و انزوای ایران رو در بدترین جایگاه قرار بده
پس دیگه این ژست ها چیه ؟؟؟ (134941)
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۳۱
اقدامات و کارهای صورت گرفته در نیویورک خوب و مناسب است. نباید انتظار زیادی داشته باشیم. فرصت برای مذاکره و گفتگو در سطح روسای جمهوری دو کشور در آینده هست مشروط بر این که مذاکرات وزارای خارجه ایران و امریکا نتیجه بخش باشد. (134943)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۳۵
بهار نيوز //// تيتر هات خيلي . . . يواش يواش دارم ميشناسمت (134946)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۰۴
بهار جان به اينا گوش نكن و هيچ وقت بله قربان گوي دولت ها نشو، اين روحانيه كه به اصلاحات بدهي داره نه ما (135041)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۲۹
بله قربان گو يعني چي مرد مومن !؟
اين رفتارها اسمش خود زنيه نه نقد . اگه به روحاني راي نميدادي ميخواستي به كي راي بدي ؟ عارف !؟ چقدر مطمئني كه عارف با اوباما ديدار مي كرد ؟ چقدر مطمئني ؟ به قرآن قسم مطمئن نيستي . همون تحليلي كه روحاني داره همون تحليل هم خاتمي و عارف دارن . تازه اگر موسوي و كروبي هم رئيس جمهور بودن همين تحليل را داشتن ( تا جايي كه من يادم مياد ميرحسين تضاد فلسفي و تاريخي هم با امريكا داشت )مطمئني عارف مي تونست روند آزادي زندانيا و شروع كنه ؟ مطمئني عارف ميتونست ظريف و زنگنه و ربيعي و ابتكار و نجفي و توفيقي و مجيد انصاري و شمخاني و... رو دوباره برگردونه به قدرت
بله ! اصلاحات در پيروزي روحاني سهم زيادي داشت ولي آبروي اين دوتا به هم گره خورده . كافيه روحاني شكست بخوره. اونهايي كه با دمشون گردو ميشكنن دشمنان اصلاحاتن
موفق باشي (135162)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۵۰
دقیقا. (135181)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۳۸
اینقدر ما اصلاحطلبان (مخصوصا سایت های اصلاحطلب) کوتاه آمدیم که اصولگراها قلدر شده اند.مثلا در قضیه وزیر علوم آنقدرکوتاه آمدیم که آنها به میلی منفرد که زیاد هم اصلاحطلب نیست رای ندادند. اگر بجای میلی منفرد کسی چون جواد اطاعت یا جاسبی معرفی می شد اصولگراها اینقدر به خود اجازه تعیین و تکلیف برای ما نمی دادند. یا در قضیه وزیر آموزش و پرورش آقای نجفی کار را تا جایی پیش برد که اعلام برائت از جنبش سبز کرد یا بقول خودشان فتنه.بعدا هم خود سایت بهار بجای انتقاد از نجفی بخاطر اعلام برائت تیتر می زند :نطق آتشین نجفی در مجلس.
ما حاضر نیستیم بخاطر وزارت هر حرفی بزنیم و اعلام برائت کنیم
اگر آن روز کوتاه نمی آمدید امروز اینچنین نمی شد.
پیشنهاد میکنم سایت های اصلاحطلب شروع کنند به انتقاد از روحانی .تا اصولگراها دست پیش را نگیرند که پس بیفتند (134948)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۴۸
روحاني توي اين دو ماه به اندازه ٨ سال از طرفداراش فحش خورد .يه بار سر كابينه ، يه بار سر نيويورك ... ( اح م د ي ن ژ ا د تو هشت سال اينقدر از هواداراش فحش نخورد )با اين تخريب ها من بوي بازگشت پوپوليسم را حس مي كنم . صداي پاي فاشيسم مياد . عوامفريب ها دوباره بر ميگردن . اين سرنوشت قومي است كه از تاريخ عبرت نگيره
تخريب خاتمي '
تخريب روحاني '
شيخ ! نگران مخالفان افراطي نباش . طرفدارات خطرناك ترن .
مسي و رونالدو رو ول كن غضنفرها پا به كامنت شدن . چه مي كنن تو فيسبوك و بهار نيوز و زهرمار نيوز و كوفت نيوز (134951)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۴۸
مردم از آقای روحانی بیشتر از این ها انتظار داشتند و دارند متاسفانه در هر مسئله ای که رای دهندگان به آقای روحانی نوعی حساسیت وجود دارند آقای روحانی تا به امروز با ابهام و با سیاست یکی به نعل یکی به میخ جلو رفته اند. به جز سخنرانی ایشان مواردی مانند صحبت های ایشان پیرامون گشت ارشاد را می توان مثال زد که فرموذند نیروی انتظامی بدون افراط و تفریط عمل کند این با انتظارات مردم خیلی هماهنگ نبوده یعنی گشت ارشاد فعالیت کند و در خیابان به مردم گیر دهد ولی افراط و تفریط نکند؟! چند نمونه دیگر هم اتفاق افتاده.....

آقای روحانی با شجاعت انتظارات را برآورده کنید. (134952)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۰۲
عزيزم اعتدال يعني همين ديگه! يكي به نعل و يكي به ميخ! به اين واژه آلرژي دارم ، انسان بايد رك و پوست كنده باشه (135040)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۵۱
البته نیمه اول سخنان ایشان بسیار شبیه احمدی نژاد بود در بخش پایانی بهتر بود ای کاش همه سخنرانی ایشان مانند بخش پایانی آن بود. (134954)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۵۳
مهم اینه که رسانه های خارجی عموما استقبال کردن و اسراییل و در راسشون نتانیاهو رو به شدت عصبانی کرد. (134955)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۲:۵۶
فکر می کنم همه به خوبی می بینند که افراطی ها/تندروها/اصولگرایان همه خوشحالند و تعریف و تمجید می کنند و امثال منی که بخاطر تغییرات رای داده ایم ناامید و سرخورده هستیم. (134956)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۳۲
دقیقا استدلال تنروهای اصولگرا که همیشه میگن ببینین دشمن خوشحال میشه یا نه! (135167)
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۰۲
1. همیشه اخلاقتان همین است. خودتان را جای اکثریت می‌پندارید.
2. آیا درصد بسیار کم افراد حاضر در شبکه‌های اجتماعی، ملاک درستی برای مقایسه در ابعاد جامعه است؟!
3. به چه دلیل باید این دیدار صورت می‌گرفت؟ لااقل یک چراغ سبز آمریکا را اعلام کنید. هرچه بوده تحریم بوده و تهدید!
4. لازم به ذکر است سیل خروشان جمعیتی که 22 بهمن شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، جزو مردم ایران هستند. از دنیای دیگری نیامده‌اند!! (134958)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۵۴
شما از کجا می دانید نظر مردمی که اینترنت کار نمی کنند همین نیست؟! انتخابات ریاست جمهوری این دوره نشان داد اکثر مردم همانند کاربران اینترنتی فکر میکنند نظر سنجی های آنلاین قبل از انتخابات را با نتیجه انتخابات مقایسه کنید می فهمید. (135137)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۰۳
بدتر از سخنرانی ایشان خبر هایی است در مورد اینکه اوباما و امریکایی ها از اقای روحانی درخواست دیدار کرده اند و آقای روحانی رد کردند اگر دیداری حتی چند دقیقه ای بین روحانی و اوباما صورت می گرفت هم سخنرانی ضعیف ایشان کاملا فراموش می شد و هم نقطه عطفی در تغییرات اساسی حاصل می شد. (134959)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۰۳
دلتنگتم خاتمی.
امید ندارم دگ به هیچ چیز ،فکر کردم رایم پس گرفتم ولی دارم میبینم همش بازی بوده یه احمدی نژاد دگ فقط یکم با ادبیات متفاوت.
فقط خاتمی.
فقط ... (134960)
arash
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۱۴
نمیشه انتظار داشت یه شبه همه چی درستشه.همین سخنرانی هم به عقیده من از زمین تا آسمون با صحبتهای رئیس جمهور سابق فاصله داشت(بهتر بود) (134965)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۱۵
عملکرد آقای روحانی در بُعد داخلی باعث تقویت و جسارت اصولگرایان شده است. از امتیاز دادن های بسیار زیاد در مورد کابینه که آخرش هم باعث شد سه نفر با همه عقب نشینی ها،رأی اعتماد نگیرند تا دعوت از نیروهای نظامی برای دخالت در اقتصاد و امروز نطق در مجمع عمومی سازمان ملل برای رضايت تندروها.
در بُعد خارجی هم علیرغم گفته های مثبتی که غربی ها داشته اند اما عدم راهبرد مناسب توسط ایشان و تناقضات در گفته ها و عمل(که خود ایشان آن را اعتدال می نامد) می تواند در بلند مدت به ضرر کشور تمام شود.زیرا که باعث عدم اعتماد می شود.
احمدی نژاد با همه بدی هایی که داشت یک خوبی داشت و آن این بود که معلوم بود در آینده چه اتفاقی می افتد و اگر در زمان احمدی نژاد گفته می شد،تحریم ها را افزایش دهیم تا ایران عقب نشینی کند و جنگ در حد یک حرف بود با عملکرد متناقض آقای روحانی باعث ایجاد بی اعتمادی می شود و جنگ را از حد حرف،شاید به حقیقت نزدیک کند. (134966)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۴۲
احمدي نژاد خوبت بي اعتمادي به ايران را پايه گذاري كرد با رفتارهاي پيش بيني ناپذير
جداٍ واست متاسفم (135019)
فقط اصلاحات
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۲۶
به نظر من اوباما به دومحورجديداشاره کرد، 1_مابه دنبال تغييرحاکميت درايران نيستيم2_حقوق هسته اي مردم ايران رابه رسميت مي شناسيم.جناب روحاني حرف تازه اي نداشت.آقاي اوباما خواستارملاقات باروحاني بودنداين يعني يک صداي واحدازآمريکا،ولي رييس جمهورماازاين ديدارسرباززدنداين يعني نداشتن صداي واحدازايران .درست است که اين ديداربيشترجنبه نمايشي داشت درصورت انجام.ولي گامي بزرگ درمسيرحل اختلافات گذشته مى توانست باشد.که ازدست رفت.آقاي روحاني بايد بداندرييس جمهورمردم ايران است،نه رييس جمهورگروه تندروي داخل کشور.فرصتي که ازدست رفت.شايدوقتي ديگر (134969)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۳۹
اقا بپذیرید در کل خوب بود .شما به روحانی رای دادید نه خاتمی طبیعی که لحن بیان این دو متفاوت باشد آقای خاتمی فیلسوف اند دید فلسفی دارند آقای روحانی حقوق دان اند دید خقوقی .بی انصافی نکنید واکنش جهانی خوب بود .قدم های خوبی برداشته می شه شما تند رفتید انتظار داشتید تو صحن سازمان ملل دست بدند تو مهمانی ناهار گیلاساشون به هم بزنند .مشکلات ما با آمریکا یکی دو روزه حل نمی شه یه ذره صبر داشته باشید . برخی مسائلی که آقای روحانی مطرح کردند هر کسی بود مطرح می کرد چه آقای عارف چه خاتمی .مگر آقای خاتمی در سال 77 به خشونت های منطقه اشاره نکرد ؟ .همیشه که نمی شه برای حل مشکلات گفتمان ساخت . (134972)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۹
ابوذر اينكه گفتي روحاني خاتمي نيست رو دوست دارم (135036)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۲۷
من فکر میکنم اگر خاتمی هم بود، در این مدت 3 ماهه تا این حد پیش نمیرفت که همه ازش انتظار داشته باشند که در سطح رئیس جمهور!! با آمریکا رابطه برقرار کنه! عملکرد روحانی در سیاست خارجی فوق العاده بوده! (135111)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۳۱
همونطور که روحانی گفت ایران انتظار داره از آمریکا یک صدای واحد بشنوه، آمریکا هم همین انتظار رو از ما داره. تصور کنید که روحانی مثبت ترین مواضع رو در قبال آمریکا میگرفت ولی وقتی برمیگشت رهبری احیانا با این روشش محالفت میکردند. یا مثلا با سیل انتقادات نمایندگان مجلس روبرو میشد! در این صورت آیا غرب به ما اعتماد میکرد؟؟ در عمل هیچ چیز حاصل نمیشد! و حاصل تلاش های بعدی نیز به هدر میرفت چون دیگر به ما اعتماد نمیکردند.
ولی روحانی طوری عمل میکنه که اجماع و حمایت داخلی رو از رهبری گرفته تا مجلس و سایر قوا داشته باشه.
روحانی دقیقا میدونه داره چیکار میکنه، و تدبیرش تحسین برانگیزه! (135116)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۴۳
از این بابا دودی بلند نخواهد شد . . . (134976)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۳:۵۸
منکه امیدی به بهبود اوضاع ملت ایران ندارم.
شواهد هم اینو نشون میده ... (134979)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۰۵
من که شخصا مسائل داخلی برایم مهم تره
غربیها براشون مواضع اخیر مهمه که اونها هم ظاهرا میگن مثبت بوده (134987)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۲۶
قابل توجه دوستان كم صبر يا تندرو ! اگرچه اصلاح طلبي با تندروي منافات دارد . آقاي روحانی در گفتگو با شبکه آمریکایی پي بي اس تصریح کرد: من معتقدم که همه ما باید بدانیم که اصل ملاقات و دیدار اهمیت دارد اما شاید مهم‌‌تر از آن نتیجه چنین دیداری باشد، بنابراین ما باید تمامی تلاش خود را به کار گیریم که اولین دیدار رسمی در سطح عالی بین دو کشور ایران و آمریکا به طور قطع نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد. (135002)
وحيد
Netherlands
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۳۶
بيام صلح و دوستي!! مي توانست با يك دست دادن عادي در يك ديدار غير رسمي بيشتر به واقعيت نزديك بأشد . در عين حال موفق باشيد (135014)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۰۰
سلام بر روحانی. (135038)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۳۱
دمت گرم داداش
تو اين سيرك افسرده نمايي كامنتت خيلي چسبيد (135165)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۵۳
خواهش میکنم داداش. الصبر مفتاح الفرج. (135182)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۵۶
روحانی، سلطان قلبها. (135183)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۵۷
احترام خودتان را نگه دارید، حق ندارید به افرادی که مثل شما فکر نمی کنند بی احترامی کنید، شان خانواده ای که شما را تربیت کرده اند نشان می دهید. (135377)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۰۶
متاسفم همین
کاش عارف کناره گیری نکرده بود یا به این کار مجبور نمی شد
اگر قالیباف رئیس جمهور میشد بهتر میتوانست احمدی نژادیها را تسویه کند (135046)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۱۴
اگه قالیباف یا عارف بودن الان فکر مذاکره مستقیم با آمریکا یه خیال بود! (135150)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۳۹
متاسفانه بنظرمن اقاي روحاني همون خاتمي دومه با گفتار نرم وسازش با تندروهاي داخلي وديدن دم و خوشايند ....مشكلات مملكت هرگز حل نخواهد شد (135067)
بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۰۵
روحانی فقط رای میخواست با همینجور سخنرانیهاست که متاسفانه بازار کلیه فروشیها داغه یا جوانان ما جهت تهیه کار یا یه لقمه نان طعمه کوسه های اقیانوس میشن (135090)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۲۶
کی فکرش رو میکرد که هنوز 3 ماه از دولت روحانی نگذتشه شرایط بین المللی به نفع ما اینطور تغییر کنه که همه تا این حد انتظار داشته باشن اوباما و روحانی با هم ملاقات کنن؟ یکمی منطقی اگر فکر کنیم میبینیم که تا 2 ماه پیش اصلا فکر همچین چیزی هم نمیکردیم، ولی چه چیزی باعث این سطح ار پیشرفت و طبیعتا انتظار بالای مردم شده؟ قطعا عملکرد فوق العاده روحانی! پس بهش اعتماد کنیم، قطعا میدونه داره چیکار میکنه! (135109)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۳۴
مردم برای همین تغییرات و بر اساس شعار های روحانی به ایشان رای دادند. (135169)
پرویزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۳۵
به نظر میرسد سخنرانی محافظه کارانه آقای روحانی بخاطر ترس از عواقب آن و اتهام زنی تند روهای داخل کشور بوده است . این وضعیت درست نیست با توجه به آنکه ایشان رای اکثریت را دارند . بهر حال بازتاب آن در خارج از کشور نسبتا" خوب بوده است . (135121)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۱۶
٠٠٠٠ فردی که خود در مناظره های تلویزیونی از جلیلی انتقاد می کرد و سخنانش در مورد مذاکرات هسته ای را خطابه و فلسفه می نامید امروز همان خطابه ها و فلسفه بافی ها را از یک تریبون بین المللی بر زبان می راند،گویی انگار رأی مردمان در این کشور یک سمبل و یک چیز تزیینی است که همه رأی می گیرند و اما دست آخر همان خطابه ها و فلسفه بافی را به آنها می دهند تا روخوانی کنند. (135215)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۳۵
اقای روحانی وقتی شما صدای ملت را نشنیدی از دیگران چه انتظاری هست؟ (135122)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۲۹
ملت هم دقیقا شمایی؟
ما هم دوست داریم ایران با آمریکا روابطه برقرار کنه، ولی به کجا چنین شتابان؟ هنوز سه ماه هم از دولت روحانی نگذشته که این حرفا مطرح شده! (135163)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۴۲
سلام دوستان عزیز
من هم اعتقاد دارم که دکتر روحانی میتونست بهتر و روانتر مسائل را مطرح کته. اما خاتمی عزیز با پشتوانه 20 میلیون رای در فضایی که به این شدت امنیتی نبود در مدت 2 ماه چند درصد تونست توقع هوادارانش را پاسخ بده؟
واقعا فکر میکنید آقای دکتر عارف میتونست به این سرعت اعتماد مسولان عالی نظام را جلب کنه که برخی از زندانیان سیاسی آزاد بشن؟ آیا فکر میکنید میتونست به راحتی اسم آمریکا را در سازمان ملل بیاره؟ میتونست فضایی را ایجاد کنه که احزاب اصلاحات تا حدودی بتونن مسائل خود را بیان کنند و به فکر انتخابات مجلس باشن؟ آیا تا قبل از انتخابات بهار نیوز میتونست اینچنین کامنتهایی را پخش کنه؟ پس دوستان بیایید منصف باشیم و با مسائل به صورت مطلق برخورد نکنیم.
موفق باشید (135128)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۵۶
این 4 سال یا بهتره بگیم 8 سال رو هم با "عجله نکنید" و امثال اینها میگذرونن دیگه! تا دلتون بخواد بهونه برای "کش" دادن هست! (135139)
Tabasoom
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۰۷
دیدار اوباما با روحانی آن هم زمانی که چند روز قبل بعضی از اعضای کنگره از اوباما خواستار فشار بیشتر نسبت ایران شدند صحیح نبود.چون اگر بعد از این دیدار در کنگره طرحی علیه ایران به تصویب می رسید .ویا هرگونه فشار ویا اظهار نظر منفی از سوی امریکا نسبت به این ملاقات باعث تضعیف روحانی در مقابل تندروها در داخل کشور میشد.همانطور که ظرفیت گفته باید ابتدا کارشناسان در مورد مسائل دو جانبه مذاکره کنند.هرچند که روحانی می توانست نرم تر وواضح تر صحبت کند.اما باید کمی صبر کرد تا مشکلات حل شوند (135145)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۱۷
بایدصبوروواقع بین بود.اگردیداری صورت می گرفت رییس جمهورایران بیشترازهمتای امریکایی زیرفشارداخلی قرارمیگرفت ودرنتیجه اثرآن خیلی کم میشد.این راسیاستمداران وتحلیلگران امریکایی هم درک می کنند.نکات مثبت این سفروسخنرانی خیلی زیادبود.همینکه اسراییل درتحریم سخنرانی روحانی تنهاشد بسیاراهمیت دارد به علاوه دیدارباسیاستمداران اروپایی دراین8سال بعلت خرابکاریهای ا حمدی نژادهیچکدام ایران رامحترم نمی شمردند.این توقعات بیجا دردوران خاتمی هم بودومی گفتندرییس جمهوربایدجسورباشدونتیجه اش راهم دیدید.پس ازگذشته عبرت بگیریدوشکیباباشیدکه ان الله مع الصابرین. (135152)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۰۰
طرف مقابل خاتمی و روحانی و مردمی که به وی رأی داده اند، اصولگرایانی هستند که برای مردم و حق مردم و خواست مردم ارزشی قائل نیستند.
چه عقب نشینی بشود(مثل الان) و چه از حق مردم دفاع بشود(مثل زمان خاتمی)آنها به کمتر از بودن خودشان در قدرت رضایت نمی دهند و به سروصدا می پردازند.
حق گرفتنی است و حق دادنی نیست و باید حق را از اصولگرایان گرفت،وگرنه آنها که حق مردم را نمی دهند و با این کارها و نطق بد آقای روحانی فقط و فقط وقت تلف می شود.
صدسال هم بگذرد بازهم اصولگرایان دوست دارند وضع موجود حفظ شود،پس باید کاری کرد و وضع موجود را ادامه نداد. (135206)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۰۳
اتفاقا نه تنها بد نبود سخنرانی. بلکه بسیار هم مثبت بود. نمونش هم مصاحبه سران کشورهای اروپایی مثل بریتانیا و فرانسه که استقبال کردند. روحانی بهترین استراتژی رو انتخاب کرد. کاملا محکم. ضد جنگ و سلاح کشتار جمعی و طرفدار صلح. همونطور که گفت نشون داد که ایرانی ها واقعا دنبال چی هستند. برای تحریم ها و مشکلات برنامه هسته ای، این مذاکرات هستند که تنیجه بخش هستند. نه سخنرانی. بلکه باید از این فرصت ها استفاده کرد برای متوقف کردن ایران هراسی، که احمدی نژاد هست سال بهش دامن زد. (135208)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۱۰
هواستون باشه ، شما هم دارید یواش یواش پروژه عبور از خاتمی رو اینبار با عبور از روحانی کلید میزنید، یادتون نره که روحانی در 45 روزه اول دولتش برخی از قول های انتخاباتیش از جمله بازگشایی خانه سینما، بازگشت دانشجویان و اساتید ستاره دار، آزادی بخشی از زندانیان سیاسی رو انجام داده، انتقاد و تخریب روحانی توسط حامیانش فقط باعث خوشحالی افراطیون میشود (135267)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۱۹
روحانی، سلطان قلبها. (135273)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۳۰
کامنت های بالا رو خوندم،دوستان اصلاح طلب اصولا فکر می کنن،با وادادگی، آمریکا و اروپا با ما مهربان خواهند شد!!!

در حالی که روند طی شده توسط دکتر روحانی بسیار دیپلوماتیک و عزتمند بوده است. (135282)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۰۶
شکی نیست که متن سخنرانی روحانی بیشتر مصرف داخلی داشت .
ما از روحانی انتظار بیشتری داشتیم .
اشتباه کردیم...!!!
نه به خاطر اینکه انتظار بی جایی داریم .
به نظر پتانسیل روحانی بیشتر از این نیست .
خیلی از دوستان ممکنه بهشون بر بخوره اما توی 8 سال خاتمی که اون سخنرانی زیبا رو ایراد کرد . نهایتش چی شد؟؟؟؟!!!
روحانی شخصیه که با سیاست دو لبه ای که داشته تونسته خودشو توی این 35 سال در راس قدرت حفظ کنه .
آره برادر من انتظار بیشتری نیست از ایشون
خواهشا دوستان کور کورانه و با تعصب بی جا طرف ایشون رو نگیرن .
این انتقادات باااااااید بیان بشه .
با بیان این عقاید باید سعی بشه که مسئولین متوجه بشن ملت بیدار هستن و نقشه ی راهی رو برای کسی که بهش رای دادیم ترسیم کنیم . (135323)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۱۰
سخنان اقای روحانی آن طوری که از یک حقوقدان انتظار می رفت نبود ولی بازهم جای امیدواری دارد (135328)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۲۰
مشکلات کشور را نمی شود یک شبه حل کرد ولی مشکل 35 ساله را بعد از 35 سال باید حل کرد روحانی شجاعانه باید با اوباما مذاکره می کرد حال تا یکسال دیگر باید صبر کرد (135340)