به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۸ - ۲۲:۱۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۹۵۲۶۶

چگونگی ثبت نام بدون آزمون رشته‌های پیراپزشکی

چگونگی ثبت نام بدون آزمون رشته‌های پیراپزشکی
گروه جامعه: پیرو اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص پذیرش رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور در برخی دانشگاه‌های کشور در مقطع کاردانی، پیش ثبت نام برای این رشته‌ها در حال آماده سازی است تا در مرحله انتخاب رشته سراسری سال 99 انجام گیرد.
 
ثبت نام بدون آزمون رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه‌هایی در اکثر مناطق کشور بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان با تعهد به خدمت انجام خواهد گرفت همانند سنوات گذشته از جمله رشته‌های پرطرفدار در انتخاب رشته همانند ثبت نام پرستاری بدون کنکور - مامایی بدون کنکور و‌... در این مرحله نیز پذیرش خواهند داشت.
 
داوطلبان شرکت کننده در دانشگاه را می‌توان به دودسته تقسیم نمود. در دسته اول داوطلبانی هستند که مایل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسری رشته‌های پرستاری و مامایی می‌باشند و دسته دوم شامل داوطلبانی می‌شود که در دانشگاه‌هایی که شهریه اخذ می‌نمایند تحصیل خواهند نمود. خوشبختانه در هر دو دانشگاه امکان ادامه تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور وجود خواهد داشت.
 
جهت ثبت نام رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور، اطلاع از رشته محل‌های ارائه شده و شرایط پذیرش در این رشته‌ها از سراسر کشور با شماره‌های مرکز مشاوره و ثبت نام تماس حاصل نمایید
9099072952 - تماس از سراسر کشور
9092305587 - (تماس از استان تهران)
تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ساعات 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
 
 
 رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور سراسری
همانطور که ذکر گردید، ورود به رشته‌های پیراپزشکی به صورت بدون آزمون در دانشگاه‌های سراسری نیز امکان پذیر است. شرایط خاص برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های سراسری موجب می‌شود تا امکان ادامه تحصیل برای داوطلبان با تعداد 10 تا 20 نفر پذیرش را فراهم نماید.  پذیرش این داوطلبان با توجه به سوابق تحصیلی آنان تعیین خواهد گردید.
•    کاردانی بهداشت عمومی – بهداشت خانواده
•    کاردانی بهداشت عمومی – مبارزه با بیماری‌ها
•    کاردانی بهداشت محیط
•    کاردانی علوم آزمایشگاهی
•    کاردانی هوشبری

لیست ارائه شده در بالا برای دانشگاه‌های سراسری در سال‌های گذشته می‌باشد که پذیرش دانشجوبدون کنکور سراسری  در دانشگاه‌های : علوم پزشکی بم، علوم پزشکی میناب، علوم پزشکی بندرعباس، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و دانشگاه علوم پزشکی کرمان پذیرش دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان تنها در صورت برخورداری از معدل لازم می‌توانند در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوند.
 
جهت اطلاع از شرایط رشته مامایی بدون کنکور در سال 99 روی لینک مربوطه کلیک کنید
 
رشته‌های  پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد
خوشبختانه لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد متنوع تر از سایر دانشگاه‌های دیگر می‌باشد. به عنوان مثال پذیرش در رشته مامایی بدون کنکور دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبانی که واجد شرایط تعیین شده باشند امکان پذیر است. امکان ثبت نام برای داوطلبان دانشگاه آزاد در دو ترم مهر و بهمن امکان پذیر است.
پذیرش در رشته پرستاری بدون کنکور دانشگاه آزاد در برخی از واحدهای این دانشگاه امکان پذیر است. امکان ورود داطلبان به رشته پرستاری بدن کنکور دانشگاه آزاد تنها به برخی از واحدهای این دانشگاه محدود می‌باشد و همچنین لازم به ذکر است که ظرفیت هر یک از این دانشگاه‌ها محدود بوده  و داوطلبان دارای سوابق تحصیلی بهتر، در اولویت می‌باشند.
پذیرش در رشته‌های اتاق عمل، هوشبری و همچنین فیزیوتراپی و دیگر رشته‌های تجربی بدون کنکور که هر ساله تعداد آنان درحال افزایش می‌باشد، به این لیست اضافه خواهد شد و داوطلبان می‌توانند در هر یک از رشته‌های مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. مقاطع تحصیلی برای هر یک از رشته‌ها متفاوت خواهد بود.
 
شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور سال 99
برای انتخاب رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور لازم است ابتدا دفترچه انتخاب رشته را به صورت دقیق مطالعه نمایید. رشته‌های بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی به صورت جداگانه و در انتهای دفترچه وجود خواهد داشت که داوطلبان در صورتی که واجد شرایط تعیین شده زیر باشند می‌تتوانند اقدام به انتخا رشته نمایند.

  •    دارا بودن مدرک دیپلم سه ساله برای داوطلبان نظام قدیم و دارا بودن گواهی پیش دانشگاهی برای داوطلبان دوره پیش دانشگاهی
•    حداقل معدل کتبی مورد نیاز برای پذیرش داوطلبان 15 می‌باشد.
•    برخورداری از سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته تحصیلی داوطلب
•    برخورداری از شرایط سنی همانند دارا بودن حداقل سن 18 سال و حداکثر سن مورد نیاز برای داوطلبان 25 سال می‌باشد. برای آثایان در صورتی که خدمت سربازی را گذرانده باشند، می‌توانند تا سن 27 سال تمام در رشته هیا بدون کنکور پیراپزشکی ثبت نام نمایند.
•    فارغ التحصیلان رشته‌های غیر مرتبط امکان ثبت نام در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور را نخواهند داشت.
•    داوطلبان آفا از نظر وضعیت ادامه تحصیل و همچنین خدمت سربازی نباید مشکالی داشته باشند.
•    برخی از رشته‌های پیزاپزشکی بدون کنکور تنها در مقطغ کاردانی ارائه می‌شوند.
•    برخی از رشته‌های موجود در دانشگاه به ازای پذیرش داوطلبان تعهد خدمت 3 سال طول خدمت در نظر می‌گیرند. فارغ التحصیلان لازم است در یکی از خدمات پزشکی معرفی شده خدمت خود را بگذارنند.
•    فارغ التحصیلان رشته‌های فوق در صورتی می‌توانند ادامه تحصیل دهند که دوره تعهد خدمت خود را گذرانده باشند. پذیرش این داوطلبان بر اساس این مورد می‌باشد.
•    داوطلبانی که متاهل می‌باشند در صورت رضایت همسر می‌توانند ادامه تحصیل دهند.
•    برای رشته‌های دانشگاه‌های سراسری ادامه تحصیل به صورت رایگان می‌باشد و برای دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و‌... در صورت چرداخت شهریه امکان پذیراست.

شرایط عمومی ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور
شرایط عمومی تعیین شده برای تمامی متقاضیان ورود به رشته‌های مختلف یکسان می‌باشد و به همین دلیل در واقع می‌توان گفت یکی از ضرورت‌های اولیه ورو دبه هر رشته ای با توجه به همین شرایط تعیین خواهد شد.
•    معتفد بودن به دین اسلام و یا هر یک از ادیان مورد تائید در قانون جمهوری اسلامی ایران
•    موافق بودن با نظام جمهوری اسلامی ایران
•    عئم دارا بودن سو سابقه
•    موافقت با قوانین جمهوری اسلامی ایران
•    عدم اعتیاد به مواد مخدر و همچنین نداشتن فساداخلاقی
•    عدم همکاری با گروهک‌های ضد نظام و همچنین مخالف با جمهوری اسلامی ایران
•    برای رشته‌هایی که دارای آزمون عملی می‌باشند، قبولی در آزمون و مصاحبه ضروری می‌باشد

 شرایط اختصاصی ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور
•    از نظر شرایط سنی هر یک از داوظلبان باید دارای شرایط سنی تعیین شده باشند. دار بودن حداقل سن 25 سال تمام برای داوطلبان خانم و برای داوطلبان پسر حداکثر سن 27 سال تمام می‌باشد. شرایط سنی با توجه به گذراندن خدمت سربازی دو سال خدمت اضافه خواهد شد.
 •    دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های پیراپزشکی و همچنین مقاطع تحصیلی دانشگاهی در صورتی می‌توانند برای انتخاب شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور اقدام نمایند که محدودیتی از نظر ادامه تحصیل نداشته باشند.
 •    با توجه به اینکه برخی از واحدهای دانشگاهی در حوزه جغرافیایی خاص داوطلبان را پذیرش می‌نمایند، لذا باید در مناطق تحت پوشش می‌توانند ادامه تحصیل دهند
جهت اطلاع از شرایط ثبت نام رشته هوشبری بدون کنکور روی لینک مربوطه کلیک کنید
 
 نحوه انتخاب رشته پیراپزشکی بدون کنکور
انتخاب رشته‌های مربوط به پزشکی و پیراپزشکی پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما امکان پذیر است. در صورتی که مایل به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های سرسرای می‌باشید، می‌توانید پس از دانلود دغترچه راهنمای انتخاب رشته تمامی رشته‌ها را ملاحظه نموده و بر اساس اولویت بندی خود اقدام به انتخاب رشته نمایید.
داوطلبان دانشگاه آزاد برای رشته‌های مختلف می‌توانند پس از مراجعه به سایت دانشگاه آزاد و دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی نسبت به انتخاب رشته‌های مورد نظر بر اساس اولویت بندی خود اقدام به انتخاب رشته نمایید.
تعداد رشته‌های مجاز برای انتخاب در بین رشته‌های مختلف این دانشگاه محدود می‌باشد و به همین دلیل تنها در تعداد مشخص شده می‌توانید انتخاب رشته نمایید. با توجه به ظرفیت محدود این رشته‌ها توصیه می‌نماییم که حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید تا بتوانید به درستی رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
 
 شهریه رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور
همانطور که ذکر گردید، رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه‌های سراسری و ازاد ارائه می‌شود. به همین دلیل در صورتی که انتخاب شما دانشگاه‌های روزانه می‌باشد، همانند سایر دانشگاه‌های دیگر نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت و به صورت رایگان می‌توانید ادامه تحصیل دهید.
شرط تعیین شده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روزانه، تعهد خدمت پس از فارغ التحصیلی می‌باشد. بدین معنا که داوطلبان پس از پذیرش در دانشگاه و فارغ التحصیلی لازم است 3 سال در محا تعیین شده این دانشگاه خدمت نمایند. در صورتی که به تعهد خود عمل نکنند، می‌توانند لازم است به ازای هر ترم هزینه دو میلیون و پانصد هزار تومان را پرداخت نماییند.
متقاضیان دانشگاه آزاد برای ثبت نام در رشته‌های پیراپزشکی با آزمون و بدون آزمون نیازمند پرداخت شهریه خواهند بود. به همین دلیل شهریه تعیین شده برای هر دانشجو معادل با شهریه نعیین شده و مصوب دانشگاه می‌باشد و به همین دلیل هیچ گونه تفاوتی بین دانشجویان از نظر پرداخت شهریه وجود نخواهد داشت.
 
شرایط ادامه تحصیل فارغ التحصیلان رشته پیراپزشکی
ادامه تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی برای تمامی فارغ التحصیلان واجد شرایط تعیین شده وجود خواهد داشت. فارغ التحصیلان می‌توانند در رشته‌های مربوطه در آزمون کاردانی به کارشناسی شرکت نمایند و به دوره بعدی راه یابند.
در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری و آزاد مطالبی را به شما عزیزان اراده نماییم. با توجه به اینکه در برخی از سال‌های شاهد پذیرش در رشته‌های مامایی، پرستاری و‌... می‌باشیم، لذا برای دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان انتخاب رشته ما در ارتباط باشید.