به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۲۶۰۷۱۱

حقیقت زندگی؛ درس بیست و سوم: رزی (قسمت دوم)

حقیقت زندگی؛ درس بیست و سوم: رزی (قسمت دوم)
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity
درس بیستو سوم:رزی (قسمت دوم)
همونطور که در مطلب قبلی گفته شد، در این قسمت به روشهای ارتباط با رزی یا همون کودک درون خواهیم پرداخت.
در اولین قدمهای ارتباط با رزی، چند تمرین ساده رو به صورت فهرست وار، معرفی خواهیم کرد:
تماشای بازی کودکان
اولین تمرینی که معرفی میشه به این صورت هست که به مدت حداقل 15 روز، روزانه به مدت یک ساعت در محلی باشین که اونجا بچه‌های کوچیک در حال بازی کردن هستن و بازی اونها رو تماشا کنین. نکته‌ای که در این تمرین هست، علاوه بر اینکه شما رو به یاد سنین طفولیت خودتون میندازه اینه که، متوجه روش شروع دوستی بسیار ساده بین کودکان میشین و این میتونه شروع ارتباط با نسخه ضعیف خودتون باشه.
  • نقاشی
در همون مدت 15 روز، روزانه زمانی رو به نقاشی کردن یا پر کردن کتابهای آماده نقاشی کودکان کنین و از ابزار مدادرنگی، مداد شمعی یا آبرنگ استفاده کنین. این کار باعث میشه که تفریح کودکانه شما، ارتباط شما و کودک درون خودتون رو شکل بده.
  • بازی با کودکان
اگه در فامیل و نزدیکان شما کودک یا خردسال باشه، این تمرین میتونه براتون فوق العاده باشه. به این صورت که هفته ای یک بار تلاش کنین یک روز کامل رو با کودک مورد نظر وقت بگذرونین و کنترل و مدیریت و فرماندهی همه چیز رو به اون وتگذار کنین. به این ترتیب شما کودکی خودتون رو شبیه سازی میکنین و بیشتر به کودک درون خودتون نزدیک میشین.
  • تغییر سبک استفاده از مدیا
در مدت تمرین، تلاش کنین از تلویزیون و اینترنت و سیستم صوتی در اوقات فراغت بع این صورت استفاده کنین که انیمیشن، موزیک و فیلمهای کودکانه قدیمی تماشا کنین و از ژانر اکشن و ترسناک و درام، فاصله بگیرین. دقیقا انگار که یه بچه کوچولو هستین و والدین شما اجازه تماشا کردن این موارد رو به شما نمیدن.
  • نوشتن خاطرات روزانه
در مدت تمرین، هر روز تمامم خاطرات روزانه رو مکتوب کنین البته با زبان کودکانه و تلاش کنین که راوی خاطره، نسخه کودک درون شما باشه به این ترتیب، اطراف و محیط رو از نگاه کودکانه تماشا میکنین و مرور این خاطرات نوشته شده، کمک بسیار زیادی برای ارتباط با کودک درون، به شما می‌رسونه.
  • طبیعت
در مدت 15 روزه تمرین، حداقل دوبار در محیط طبیعت قرار بگیرین و سعی کنین اطراف خودتون رو هیجان انگیز و جدید ببینین. به این منظور میتونین به پارک، کوه، دریا و یا جنگل اطراف خودتون که تا حالا نرفتین، سر بزنین و سعی کنین اون محیط رو مثل یه بچه کوچیک کشف کنین.
 
تمرینهایی که معرفی شدن، تمرین‌های اولیه برای ارتباط با رزی هستن و در مطالب بعدی، باز هم به اونها خواهیم پرداخت.
به خاطر داشته باشین، آشتی و برقراری ارتباط با کودک درون، میتونه از شما نسخه بسیار بسیار قدرتمند‌تری بسازه.
 
 
تا همیشه با حقیقت زندگی


http://www.instagram.com/rosi.group
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها