به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۲۸۷۵۵۳

برکناری رئیس ستاد ارتش افغانستان

برکناری رئیس ستاد ارتش افغانستان
گروه بین الملل: رئیس ستاد ارتش افغانستان برکنار شد و هبت‌الله علی‌زی، به عنوان رئیس جدید ستاد ارتش تعیین شده است.
ولی محمد احمدزی پیش از این فرمانده نیروهای خاص بود. سمیع سادات، فرمانده سپاه ۲۱۵ ارتش، به عنوان فرمانده سپاه نیروهای خاص تعیین شده است.ولی محمد احمدزی، تنها نزدیک به دو ماه پیش از سوی رئیس جمهوری به این سمت گماشته شده بود.
با اوج‌گیری حملات گروه تروریستی طالبان و تصرف آنها به شهرها به ویژه در شمال افغانستان، انتقادهای زیادی از شیوه مدیریت جنگ از سوی  احمدزی می‌شد. با وصف شدت جنگ،  احمدزی در خطوط اول جبهه‌ها دیده نشد.چند روز پیش شماری از اعضای مجلس نمایندگان او را به عقده‌گشایی با فرماندهان سپاه‌ها متهم کردند و خواستار برکناری او شدند.
تروریست‌های طالبان تنها در یک هفته گذشته توانستند مرکز بیشتر از ۶ ولایت در شمال افغانستان را در تصرف خود بیاورند. جنگ شدید در بیشتر از ۲۵ ولایت در سراسر افغانستان جریان دارد.
سه روز پیش، فرمانده سپاه ۲۰۹، شاهین در مزارشریف از سمتش برکنار شد.وزارت دفاع افغانستان در ۷ سال گذشته همواره شاهد تغییرات زیادی در سطح رهبری بود و  همین خود سبب ضعف در مدیریت جنگ شده است.
نزدیک به دو ماه پیش، بعد از رایزنی‌های زیاد میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی، بسم‌الله محمدی، از فرماندهان پیشین مقاومت علیه طالبان و وزیر سابق دفاع، به پیشنهاد  عبدالله، به عنوان سرپرست وزارت دفاع تعیین شد.

 
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها