به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۸:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۲۸۸۵۷۳

طلوع و آریانا را با مجریان زن كار خودرا آغاز کردند

طلوع و آریانا را با مجریان زن كار خودرا آغاز کردند
گروه بین الملل: دو روز بعد از اینکه نظامیان گروه طالبان کنترل شهر کابل را در دست گرفتند، شبکه خصوصی طلوع‌نیوز، و آریانا پخش اخبار خود را با حضور مجریان زن آغاز کردند.
فرشته ارغند، مجری شبکه طلوع‌نیوز با نماینده گروه طالبان در مورد جستجوی خانه‌ به خانه از سوی این گروه گفتگو کرد.آریانا نیز از مجریان زن برای بولتن‌های خبری فارسی و پشتوی خود استفاده کرده است.افراد گروه طالبان وارد ساختمان طلوع شدند و سلاح‌های بخش امنیتی طلوع را که از سوی دولت پیشین افغانستان توزیع شده بود، با خود بردند.
سعد محسنی، رئیس "موبی گروپ" که طلوع زیر مجموعه این شرکت است،  گفت که افراد گروه طالبان به ساختمان شبکه طلوع وارد شده و برخود "تقریبا حرفه‌ای" داشتند. به گفته محسنی، افراد گروه طالبان تنها اسلحه توزیع شده از سوی دولت را با خود بردند ولی اسلحه‌ای که طلوع به طور "خصوصی خریداری کرده بود" را با خود نبردند.بعد از آنچه پیروزی "دور از انتظار" از سوی ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان خوانده شد، هم مردم افغانستان و هم خارج افغانستان در شوک رویدادهای سریع بسر می‌برند.محمد اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان با حمدالله محب، مشاور شورای امنیت و فاضل فضلی، رئیس پر قدرت "ارگان‌های محل" به طور مخفی روز یکشنبه فرار کردند.با گذشت دو روز از تصرف کابل از سوی نظامیان طالبان تا هنوز رهبری این گروه در قطر است و روشن نیست چه زمانی وارد کابل خواهند شد.در روزهای اخیر و با تصرف بیشتر خاک افغانستان از سوی گروه طالبان، زنان فعال در جامعه از آنچه اینده مبهم و خطرناک می‌نامند، نگران اند.
در زمان حکومت گروه طالبان بر افغانستان، زنان حق فعالیت در جامعه مانند، اشتغال، تحصیل و آموزش را نداشتند. همچین زنان بدون محرم اجازه بیرون شدن از منزل را نداشتند.


 
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها