گروه فناوری: مدیرعامل تسلا دیروز از کارمندان خود خواست به جای تسریع در تحویل خودرو به مشتریان بر به حداقل رساندن هزینه تحویل تمرکز کنند. تسلا معمولاً تعداد خودروهای تحویل داده شده به مشتریان را در پایان هر دوره سه ماهه افزایش داده و این امر از هدفهای همیشگی آن بوده است. اما کنون تسلا و سایر خودروسازان با کمبود قطعات، محدودیتهای بندری و هزینههای حملونقل بالاتر مواجه هستند. لذا چارهای جز تغییر هدف گذاریهای خود ندارند.
ایلان ماسک در ایمیلی که برای همه کارکنان این شرکت ارسال کرده از کارمندانش خواسته تا راههایی برای کاهش هزینه تحویل محصولات الکترونیک به مشتریان بیابند. مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارخانههای تولید تراشه باعث شده تا تسلا بسیاری از تولیداتش را با تأخیر چند ماهه به مشتریان تحویل دهد و همین امر موجب شده تا افرادی که بدون خودرو ماندهاند مجبور به اجاره طولانی مدت اتومبیل، اخذ وامهای تازه برای بازپرداخت هزینههای خرید خودرو و غیره شوند.
تسلا تنها شرکت سازنده خودروهای برقی نیست که با چنین مشکلی دست به گریبان است و رقیب تازه آن ریویان نیز هفته قبل از تأخیر در تحویل خودروی برقی اسپرت آر وان اس خبر داد. البته علیرغم همه این مشکلات میزان فروش خودروهای برقی تسلا افزایش یافته است. تسلا در سال ۲۰۲۰ در مجموع حدود نیم میلیون خودروی برقی فروخت که این رقم در نه ماهه اول سال ۲۰۲۱ از مرز ۶۲۷۳۵۰ خودرو گذشته است.