به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ - ۲۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۲۳۰۶۳

پوتین پیروز نخواهد شد

پوتین پیروز نخواهد شد
گروه بین الملل: اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در نطق تلویزیونی خطاب به شهروندان کشورش، یک بار دیگر حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد: «هم‌اکنون آغاز جنگی را تجربه می‌کنیم که اروپا در طول ۷۵ سال گذشته بدین سو تجربه نکرده است.»
شولتس از "روزی دهشتناک برای اوکراین" و "روزی تاریک برای اروپا" سخن راند. او در آغاز نطق خود گفت: «این جنگ، جنگ پوتین است. به آن خاتمه دهید.»
صدراعظم آلمان گفت که لشکرکشی روسیه، تهاجم به حاکمیت یک کشور مستقل است و این امر به هیچ وجه و برای هیچ کس توجیه‌پذیر نیست: «این تلاشی است در راستای جابه‌جایی خشونت‌آمیز مرزها در سطح اروپا، و ای بسا محو کردن تمامی یک کشور از نقشه جهانی.»
 اوکراین قربانی تخیل قدرقدرتی پوتین شد
 رئیس حزب سبزهای آلمان، حمله روسیه به اوکراین را شدیدا محکوم کرد و گفت: «اوکراین و شهروندان این کشور به قربانیان تخیلات قدرقدرتی پرزیدنت پوتین بدل شده‌اند.»
امید نوری‌پور اظهار داشت: «ما به عنوان زنان و مردان و دموکرات از کنار این بازگشت به "حق زورمندان" بی‌تفاوت نخواهیم گذشت و آماده‌ایم محدودیت‌هایی را بر خود هموار کنیم.»
بریتا هاسلمان، رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان در بیانیه‌ای در برلین نوشت: «پوتین باید تهاجم نظامی را به فوریت متوقف کند. در گام مشترک به شرکایمان بسته سنگین تحریم علیه روسیه را تصویب خواهیم کرد.»
 

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها