به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۳۲۳۷۴۶
بازگشت تیم مجیدی به سیستم سه دفاعه

ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی

گروه ورزشی: فرهاد مجیدی امروز با یک چالش دیگر بر سر انتخاب سیستم تیم و چینش خط دفاعی استقلال مواجه است.
ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی
 در یکی از دیدارهای هفته بیستم رقابت های لیگ برتر، استقلال در مشهد به مصاف نساجی می رود. این بازی همچون دیدارهای گذشته مازندرانی ها، به دلیل آماده نشدن استادیوم شهید وطنی قائمشهر در مشهد برگزار می شود. آبی پوشان برای حفظ صدرنشینی و اختلاف خود با پرسپولیس چاره ای جز پیروزی برابر حریف خود ندارند.
در این دیدار و پس از قطعی شدن غیبت حسین مرادمند و سیاوش یزدانی، حالا فرهاد مجیدی با چالش بزرگی بر سر انتخاب نوع سیستم و چینش خط دفاعی تیمش مواجه است. استقلال در دیدار قبلی برابر فجرسپاسی با تغییر آرایش تیم به سیستم 4231، از سیستم سه دفاعه خود دست کشید ولی ممکن است که امروز یک بار دیگر به سیستم 352 بازگردد.

* حسینی همچنان انتخاب اول فرهاد
سیدحسین حسینی سنگربان باتجربه آبی ها که در دیدارهای گذشته استقلال عملکرد خوبی را از خود نشان داده است، امروز نیز همچون دیدارهای قبلی در ترکیب اصلی تیم حضور دارد. او که در غیاب وریا غفوری بازوبند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست، امیدوار به ثبت یک کلین شیت دیگر است تا تیمش را به سمت قهرمانی هدایت کند.

* بازگشت عارف غلامی به ترکیب اصلی؟
با وجود اینکه استقلال برابر فجرسپاسی با 4 مدافع به میدان رفت، اما خط دفاعی آبی ها برابر تیم شیرازی چند باری اذیت شد و حتی دروازه این تیم تا آستانه فروپاشی نیز پیش رفت. حالا فرهاد مجیدی قصد دارد تا یک بار دیگر تیمش را به سیستم سه دفاعه برگرداند و عارف غلامی پس از مدت ها یک بار دیگر از ابتدا برای تیمش به میدان می رود.
 

 
روزبه چشمی که احتمالا تا پایان فصل باید در پست غیرتخصصی خود بازی کند، امروز نیز رهبری خط دفاعی استقلال را در دست خواهد داشت. محمد دانشگر مدافع در خدمت تیم آبی ها نیز امروز به میدان می رود و این سه نفر امیدوار به بسته نگه داشتن دروازه استقلال برابر تیم خوب نساجی هستند.

* خط میانی، نقطه اتکای بی تغییر استقلال
آبی ها در خط میانی همچنان بدون تغییر کار خواهند کرد. مهدی مهدی پور امسال یکی از بازیکنان خوب و موثر استقلال بوده که در خط میانی با ثبات و بدون افت عمل کرده است. بازیکنی که به لطف حضور زبیر نیک نفس در کنار خودش، توانسته است عملکرد خوبی داشته باشد. نیک نفس نیز برخلاف ابتدای فصل، اکنون به مهره ثابت در مرکز زمین تیم تبدیل شده و او  نیز به دنبال ادامه روند خوب خودش است.

* سلمانی و حردانی؛ بازگشت به پست های اصلی
پس از اینکه دو بازیکن کناری استقلال برابر فجرسپاسی در پست های متفاوتی نسبت به قبل بازی کردند، حالا این دو مجددا در سمت راست و چپ انجام وظیفه خواهند کرد. حردانی از بدو پیوستن به استقلال، توانسته است جای خود را در ترکیب اصلی به دست بیاورد. سلمانی نیز پس از به ثمر رساندن یک گل سه امتیازی مقابل فجر، امروز با انگیزه بالایی پای به زمین مسابقه خواهد گذاشت.
 

 
* دو عنصر تهاجمی پشت سر ژستد
امیرحسین حسین زاده و کوین یامگا در دیدار برابر فجرسپاسی عملکرد شایسته و قابل تقدیری داشتند. حسین زاده بارها و بارها دروازه فجرسپاسی را تهدید کرد و با پاس های خوبی که برای آمانوف و یامگا ارسال کرد، از خوب های تیمش بود. او به همراه کوین یامگا دو عنصر تهاجمی استقلال پشت سر مهاجم تیم یعنی رودی ژستد بازی خواهند کرد.

* ژستد در پی تکرار خاطرات خوب مشهد
رودی ژستد که در دیدار برابر شهرخودرو و در مشهد توانست نخستین گل خودش را برای استقلال به ثمر برساند، حالا یکبار دیگر در استادیوم امام رضا (ع) این شهر و برابر نساجی بازی خواهد کرد. او امیدوار است که سومین گل خود را در لیگ برتر برای استقلال به ثمر برساند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی:
حسین حسینی – روزبه چشمی – عارف غلامی – محمد دانشگر – مهدی مهدی پور – زبیر نیک نفس – جعفر سلمانی – صالح حردانی – کوین یامگا – امیرحسین حسین زاده – رودی ژستد
برچسب ها: باشگاه استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها