به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۲۲:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۳۵۶۸۲۳

فیلیپین پایگاه‌های نظامی‌به آمریکا می‌دهد

فیلیپین پایگاه‌های نظامی‌به آمریکا می‌دهد
گروه بین الملل: سفیر فیلیپین در آمریکا گفت، درصورتی که تنش بین چین و تایوان شدت گیرد، دولت مانیل به آمریکا اجازه می‌دهد تا از پایگاه‌های نظامی‌اش در این کشور آسیایی استفاده کند.
 خوزه مانوئل روموآلدز،  گفت: به آمریکا دسترسی به پایگاه‌های نظامی در فیلیپین اگر برای ما و امنیت خودمان مهم باشد، داده می‌شود.
وی ادامه داد: هیچکس نمی‌خواهد هیچ نوع جنگی یا تقابلی را شاهد باشد. ما از چین و تایوان می‌خواهیم تا تنش‌ها را با گفت‌وگوهای بیشتر کم کرده و تلاش کنند تا تمامی این موارد را حل و فصل کنند چون این بخشی از جهان ماست.در این میان، یکی از سخنگوهای پنتاگون نیز گفته که آمریکا و فیلیپین به طور منظم گفت‌وگوهایی را برای تعمیق ائتلاف دامنه دار امنیتی بر اساس معاهده دفاع مشترک و سایر توافق‌ها از جمله توافق همکاری دفاعی گسترش یافته ۲۰۱۴ انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: ما با چشم انداز رو به جلو به دنبال پیشبرد موضع ائتلاف دفاعی و رسیدگی به چالش‌های در حال ظهور و جدید هستیم. ما می‌خواهیم پروژه‌های زیرساختی خود را بر اساس این توافق ادامه دهیم.بر اساس این توافق، نیروهای آمریکایی فقط مجاز به حضور نظامی چرخشی و موقت در چندین پایگاه در فیلیپین هستند. تعداد پرسنل بازدید کننده ایالات متحده به میزان و تعداد فعالیت‌هایی که باید توسط دو کشور تایید شوند، بستگی دارد.
سفیر فیلیپین در آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد که مانیل به زودی شاهد پیشرفت باشد و افزود: تا سه سال آتی می‌توانیم به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برسیم. در حال حاضر مانیل و واشنگتن برای افزایش تعداد پایگاه‌های نظامی در فیلیپین که پرسنل آمریکایی نیز بتوانند از آنها استفاده کنند و احتمالا شامل یک پایگاه دریایی نیز می‌شود، در حال گفت‌وگو هستند.
تنش‌ها در منطقه پس از آن شدت گرفت که چین مانور نظامی گسترده‌ای را در نزدیکی آب‌های تایوان و در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره انجام داد.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها