به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۴۳۸۲۳۱

پایگاه‌های آمریکا ۳۸ بار هدف حمله قرار گرفت

پایگاه‌های آمریکا ۳۸ بار هدف حمله قرار گرفت
گروه بین الملل: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ساعاتی پیش گفت از زمان آغاز موج حملات در ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه)، پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه ۳۸ بار هدف قرار گرفته است.
سرتیپ ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون گفت که در بیشتر حملات از راکت و پهپاد استفاده شده و گمان می‌رود حملات را گروه‌های مرتبط با ایران پیش برده‌اند. ایران به طور علنی از حماس و حزب الله لبنان حمایت می‌کند اما بارها هرگونه دخالتی در حملات به پایگاه‌ها و اهداف آمریکایی در منطقه را رد کرده است.
سخنگوی پنتاگون می‌گوید دستکم ۴۵ پرسنل آمریکایی در اثر این حملات مجروح شده‌اند که از این میان ۲۴ نفرشان به آسیب‌های مغزی دچار شده‌اند.
پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم گفته بود در نتیجه حملات به نیروهای این کشور «یک پیمانکار آمریکایی درحالی که  پناه گرفته بود در اثر یک حادثه قلبی درگذشت.
سخنگوی پنتاگون می‌گوید آمریکا اکنون چهار دستورکار فوری در خاورمیانه دارد: حفاظت از نیروهای آمریکایی و شهروندان در منطقه؛ ارائه «بسته‌های مساعدت امنیتی حیاتی» برای دفاع از اسرائیل در برابر گروه حماس؛ همکاری با اسرائیل برای  آزادی گروگان‌ها؛ «آرایش نیروهایش» به منظور جلوگیری از تشدید بحران .
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا سوم آبان ماه در سازمان ملل گفته بود که کشورش خواهان مناقشه با ایران نیست اما اگر ایران یا گروه‌های تحت امر آن به پرسنل نظامی آمریکا در هر کجا حمله کنند، به آن پاسخ خواهد داد.
یک روز پس از این اظهارات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ارتش این کشور در واکنش به حملات به نیروهایش دو پایگاه نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به سپاه در شرق سوریه را هدف حملات هوایی قرار داده است.
در همان زمان کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با ارسال پیامی مستقیم به ایران درباره هدف گرفتن نیروها و پرسنل آمریکا در خاورمیانه هشدار داده است.
ایران تا کنون واکنش مستقیمی پیام هشدار‌آمیز رئیس جمهوری آمریکا نشان نداد.
بنابر اعلام پنتاگون، آمریکا با استقرار سامانه دفاعی تاد (THAAD) و همچنین سامانه موشکی دفاع هوایی پاتریوت (Patriot) و ارسال ناو‌های جنگی و نیروهای بیشتر به خاورمیانه تلاش برای «قدرت بازدارندگی» این کشور را تقویت کند.
به گفته دولت آمریکا، از روز ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه)، شبه‌نظامیان و گروه‌های نیابتی مرتبط با ایران به یک رشته حملات عمدتا ناموفق علیه پرسنل نظامی آمریکا در عراق و سوریه دست زده‌اند.
مقام‌های ارشد ایران از جمله وزیر خارجه، وزیر کشور و همچنین سفیر ایران اظهارات مقام‌های آمریکایی را رد کرده‌ و گفته‌اند ایران در حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه دست ندارد.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها