به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۴۴۰۶۴۴

سفر غیرمنتظره وزیر دفاع آمریکا به اوکراین

سفر غیرمنتظره وزیر دفاع آمریکا به اوکراین
گروه بین الملل: وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا  به‌صورت غیرمنتظره به کی‌یف سفر کرد تا به اوکراین در مورد ادامهٔ حمایت مالی و تسلیحاتی واشینگتن اطمینان دهد.
لوید آستین که با قطار از لهستان به پایتخت اوکراین سفر کرده بود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد و قرار است با همتای اوکراینی خود، رستم عمراف هم ملاقات کند.
او اظهار داشت که تلاش اوکراین برای شکست روسیه «برای بقیه جهان مهم است» و حمایت ایالات متحده «برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت».
این دومین سفر وزیر دفاع آمریکا به کی‌یف است اما او در شرایط بسیار متفاوت از دفعه قبل این سفر را انجام می‌دهد، زیرا توجه بسیاری از کشورهای جهان به خاورمیانه جلب شده و نشانه‌هایی از فرسودگی در جنگ تقریبا ۲۱ ماهه روسیه و اوکراین به چشم می‌خورد.
اولین دیدار لوید آستین در ابتدای سال ۱۴۰۱، درست دو ماه پس از شروع جنگ انجام شد. در آن زمان، اوکراین بر موجی از خشم جهانی علیه روسیه سوار بود و وزیر دفاع آمریکا کارزاری بین‌المللی را آغاز کرد که نتیجه باعث شد اکنون اوکراین حمایت حدود ۵۰ کشور را با خود داشته باشد.ولودیمیر زلنسکی  در این مورد گفت که سفر آستین «یک سیگنال بسیار مهم برای اوکراین» است.رئیس‌جمهور اوکراین با قدردانی از کنگره و همچنین مردم آمریکا به خاطر حمایت‌شان، گفت: «ما روی حمایت شما حساب باز می‌کنیم.»
سفر وزیر دفاع آمریکا به کی‌یف در حالی صورت می‌گیرد که دولت بایدن به‌دنبال ترغیب نمایندگان کنگره برای تأمین بودجه بیشتر در حمایت از اوکراین است اما تعداد زیادی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در برابر این حمایت، خواهان پشتیبانی دولت بایدن و دموکرات‌ها از مقرراتی مانند تعیین قوانین سختگیرانه‌تر در زمینه مهاجرت و بودجه اضافی برای کنترل مرزها هستند.همچنین لایحه‌ای که هفته گذشته برای جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب شد، هیچ پولی را برای حمایت از اوکراین در نظر نگرفته است.از سوی دیگر جنگ در غزه می‌تواند توجه و منابع را از جنگ اوکراین به سوی خود منحرف کند.اوکراین تاکنون بیش از ۴۴ میلیارد دلار از ایالات متحده و بیش از ۳۵ میلیارد دلار از سایر متحدانش برای مقابله با تهاجم نظامی روسیه دریافت کرده است.
اوکراین با وجود این هنوز به تجهیزات بیشتری نیاز دارد، در حالی که برخی کشورها مانند لهستان با اعلام این‌که خود نیز نیاز به تجهیزات نظامی بیشتری دارند، کمک‌های خود را به این کشور کاهش داده‌اند.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها