به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۴۴۱۱۰۵

 انفجار خودرو روی پل مرزی آمریکا و کانادا

 انفجار خودرو روی پل مرزی آمریکا و کانادا
گروه بین الملل: یک وسیله نقلیه روی پلی در نزدیکی آبشار نیاگارا که آمریکا را به کانادا وصل می‌کند منفجر شده و دو سرنشین آن کشته شده‌اند. در پی این حادثه چهار گذرگاه در مرز دو کشور بسته شد.
این حادثه بر پل «رِین‌بو» یک روز پیش از تعطیلات شکرگزاری در آمریکا که یکی از شلوغ‌ترین روزها در تقویم سفر سالانه در آمریکاست روی می‌دهد.
به گزارش رسانه‌های آمریکایی این خودرو دو سرنشین داشت که کشته شده‌اند. ملیت سرنشینان خودرو – که تصور می‌شود مرد بوده باشند - معلوم نیست.
از زمان وقوع انفجار در مورد اینکه خودرو در چه جهتی در حرکت بود سردرگمی وجود داشت.
مقام‌های شهر «نیاگارا فالز» ابتدا گفتند که این خودرو «وارد آمریکا می‌شد»، اما بعدا یک مقام ارشد پلیس در آمریکا به شبکه سی‌بی‌اس گفت که اتومبیل از آمریکا می‌آمد و هنوز در خاک آمریکا بود که حادثه رخ داد.این مقام پلیس گفت که خودرو درحال حرکت به سوی کانادا بود که به ایست بازرسی گمرک آمریکا برخورد کرد.
کتی هوکِل، فرماندار نیویورک، گفت که پلیس این ایالت در همکاری با کارگروه مشترک ضدتروریستی اف‌بی‌آی کلیه نقاط ورودی به نیویورک را زیر نظر دارند.
 هوکل در کنفرانسی خبری انفجار را «هولناک» توصیف کرد و گفت تحقیقات درباره آن چند روز طول خواهد کشید.
با این حال او گفت که «در این زمان، نشانه‌ای.. از فعالیت تروریستی در دست نیست.»
فرماندار نیویورک گفت خودرو که «با سرعتی خیلی بالا» حرکت می‌کرد، به یک مانع برخورد کرد و از روی یک حصار به بلندی حدودا ۲.۴ متر پرواز کرد. او ویدئوی پرواز خودرو را سورئال توصیف کرد.او افزود که انگیزه راننده هنوز معلوم نیست و مشخص نیست که حادثه عمدی بوده یا تصادفی.او گفت که حداقل یکی از سرنشینان اتومبیل یک فرد «محلی» اهل غرب نیویورک بود و افزود که خودرو منفجر شده پلاک نداشت.جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در مجلس عوام گفت که دولت برای حفظ امنیت مسافران مشغول همکاری با دولت آمریکاست.
او گفت که تدابیر بیشتر امنیتی در گذرگاه‌های مرزی سراسر کشور به اجرا گذاشته شده است.او افزود: «ما این وضعیت را فوق‌العاده جدی می‌گیریم.»
به گفته کاخ سفید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، که برای تعطیلات شکرگزاری به خانه شخصی خود در ایالت دلوور رفته هم در جریان حادثه قرار گرفته است.حداقل یک نفر هم در این حادثه زخمی شده که به گفته مقام‌ها در شهر نیاگارا فالز به یک مرکز پزشکی منتقل شده است. گفته شد که جان این مرد در خطر نیست. فرد مجروح مامور گمرک و حفاظت مرزی آمریکاست.
پل محل حادثه استان آنتاریو را به ایالت نیویورک وصل می‌کند. شهرهای نیاگارا فالز در آمریکا و نیاگارا فالز در کانادا در دو سوی آن قرار دارند.
علاوه بر پل رین‌بو سه گذرگاه مرزی دیگر در منطقه شامل «پیس بریج»، «لوئستون-کوئینزتون بریج»، و «ویرپول بریج» هم بسته شده‌اند.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها