به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۲۳:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۴۹۸۶۰

کناره گیری یکی دیگر از رقبای دونالد ترامپ

کناره گیری یکی دیگر از رقبای دونالد ترامپ
گروه بین الملل: کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی اعلام کرد که از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خارج می‌شود.
 کریستی که ماه ٰٰژوئن ۲۰۲۳ نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد، به عنوان سرسخت ترین منتقد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه شناخته می‌شود.
کریستی، کمپین خود را برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ،در تالار شهر نیوهمپشایر راه‌اندازی کرد و در سخنانی با انتقاد شدید از متحد سابق خود دونالد ترامپ، انتخاب بالقوه او برای دومین دوره ریاست جمهوری را تهدیدی برای دموکراسی آمریکایی خواند.
 کریستی باز هم ،در یکی از تالارهای شهر ویندهام، نیوهمپشایر گفت: «امشب برای من روشن است که راهی برای پیروزی من در این نامزدی وجود ندارد، به همین دلیل است که کمپین خود را امشب برای ریاست جمهوری ایالات متحده به حالت تعلیق در می‌آورم.»
او در این سخنرانی به شدت از دونالد ترامپ انتقاد کرد. کریس کریستی با این حال از هیچ یک از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه اعلام حمایت نکرد.
این دومین کمپین ناتمام ریاست جمهوری کریس کریستی بود. او در سال ۲۰۱۶ نیز در کمپینی ناموفق به نفع دونالد ترامپ، از صحنه رقابت‌های انتخاباتی کناره کشید.
خروج کریستی می‌تواند موقعیت نیکی هیلی در نیوهمپشایر و در میان رای‌دهندگان میانه‌رو تقویت کند.
تعداد پرشمار نامزدان حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا ناگهان به چند نفر که شانس واقعی دارند، کاهش یافته است.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، همچنان در این رقابت پیشتاز است.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها