به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۸:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۶۹۴۰۷
هجوم خارجی به جمع برترین‌های هفته

تیم منتخب هفته بیست و ششم لیگ برتر

تیم منتخب هفته بیست و ششم لیگ برتر
گروه ورزشی: در هفته پیروزی پرسپولیس و استقلال و تراکتور، دیگر مدعی لیگ برتر تساوی ناباورانه‌ای در مقابل استقلال خوزستان داشت اما حتی این توقف هم باعث شد سپاهان در تیم هفته نماینده نداشته باشد.
تیم هفته بیست و ششم لیگ برتر، با بازیکنانی از  تیم‌های استقلال خوزستان، آلومینیوم اراک،  تراکتور،  پرسپولیس و استقلال تشکیل می‌شود که سرخپوشان تبریزی به دلیل کسب پرگل‌ترین برد هفته، بیشترین نماینده را هم دارند.
همچنین نکته جالب اینکه در بخش تهاجمی، چهار بازیکن خارجی دیده می‌شود. ریکاردو الوز که روی هر دو گل تیمش موثر بود، اوستون اورونوف که دو گل برای پرسپولیس زد و بلانکو و ماشاریپوف که امضای خود را پای پیروزی تیم نکونام زدند.  
تیم منتخب هفته را در ادامه ببینید:
دروازه‌بان: 
حسن پورحمیدی (استقلال خوزستان):
برادران پورحمیدی دیروز جمعاً چهار امتیاز به جیب زدند: سه امتیاز در اهواز و یک امتیاز در اصفهان. یک شب خوب برای دوقلوهای دروازه‌بانی ایران به خصوص حسن که در دیدار مقابل سپاهان با زیر فشار شدید حملات طلایی پوشان یک واکنش استثنایی داشت. البته او روی گل خورده تیمش مقصر بود و در محل تخمین فرود ارسال تند و تیز میلاد زکی پور در دقیقه 45+1 دچار اشتباه شد اما در نیمه دوم با مهار تک به تک کاوه رضایی تیمش را در بازی نگه داشت. این مهم‌ترین سیو  این مسابقه و شاید هفته بود. البته اسم پیام نیازمند را هم باید در بین خوب‌های هفته بنویسیم و شاید اگر او کلین شیت می‌کرد حالا او جای حسن را گرفته بود.
2019184
مدافعان: 
سیاوش یزدانی (سپاهان): 
سیاوش خیلی تلاش می‌کند تبدیل به همان بازیکنی بشود که همه استقلالی‌ها حضور ثابتش در تیم ملی را حق مسلم وی می‌دانستند. مدافع سپاهانی‌ها ریتم بازی خود را پیدا کرده و مهره مطمئن خط دفاعی در مسابقاتی است که سپاهان مقابل حریفان به میدان می‌رود و با سبک هجومی همیشه موقعیت می‌دهد! یزدانی در بازی روز گذشته یک اکشن دفاعی عالی داشت و در زمانی که پیمان رنجبری با عبور از هادی محمدی توپ را از پیام نیازمند گذراند با بازی‌خوانی عالی روی خط توپ را مانع از گل شدن توپ و ورود آن به دروازه سپاهان شد که همین حرکت می‌تواند او را بدل به یک چهره شایسته برای تیم هفته ورزش سه کند.
1914572
شجاع خلیل‌زاده (تراکتور):
مدافع و کاپیتان تراکتور یکی از بهترین نمایش‌های این فصل خود را ارائه کرد اما آنچه که باعث شد تا به تیم هفته برسد، گل قیچی برگردان بود که تراکتور را پیش انداخت و شجاع را به بهترین گلزن هفته تبدیل کرد. خلیل‌زاده در دفاع نیز موثر و بی نقص بود و حملات تیم فولاد را به خوبی دفع کرد تا یک کلین‌شیت دیگر را هم برای تیمش به ارمغان بیاورد. نکته جالب در مورد شجاع سرعت بالای او در نبردهای یک در مقابل یک است که باعث می‌شود تا دوئل‌ها را از حریف ببرد. شجاع همچنین در بخش دفاعی به خوبی پشت دفاع را پوشش می‌داد و در هماهنگی کامل با عارف آقاسی کار را پیش می‌برد.  
2019169
محمد نادری (تراکتور):
در تقابل با بازیکنان تکنیکی تیم فولاد، نادری وظایف دفاعی خود را به خوبی انجام داد و در چند صحنه به خوبی فضای پشت دفاع تراکتور را پر کرد. نادری در حمله نیز موثر و فعال عمل کرد و اگر بدشانس نبود، میتوانست نامش را به عنوان پاسور ثبت کند. این بازیکن در یک صحنه سانتری خوب برای گوستاوو ارسال کرد که تبدیل به گل نشد و یک بار هم پاس کات بک این بازیکن پیش از زدن ضربه نهایی با دفع مدافع فولاد همراه شد. در مجموع او نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه کرد و نشان داد که این فصل با تراکتور به دوران اوج خود بازگشته و به همان مدافع چپ پرسپولیس و استقلال تبدیل شده است.
2019175
هافبک‌ها:
عارف حاجی‌عیدی (آلومینیوم اراک)
دیدار مقابل تیم سابق و شناخت از مهره‌های حریف کاری کرد تا سید مجتبی حسینی تصمیم بگیرد حاجی‌عیدی را دوباره در پست هافبک دفاعی استفاده کند و بتوانند با استفاده از  قدرت بدنی و شکل بازیِ این بازیکن، در نبردهای میانه زمین به برتری برسند که همین اتفاق هم افتاد. عارف در جدال‌های میانه میدان برتری داشت و بارها با توپ‌گیری و قطع پاس هافبک‌های خلاق حریف نگذاشت موقعیت‌سازی کنند و در انتقال توپ از دفاع به حمله نیز موثر کار کرد، اما بازی خوب او با یک پرواز بلند و ضربه سر مطمئن روی ارسال امین جهان‌کهن تکمیل شد تا سه امتیاز را برای تیمش به همراه بیاورد.
2019177
سینا اسدبیگی (پرسپولیس):
هافبک دفاعی پرسپولیس در نیمه دوم به زمین آمد و جانشین مهدی ترابی شد تا تعویضش میان هواداران پرسپولیس انتقادبرانگیز شود اما او نشان داد که یک مهره موثر است. اسدبیگی در صحنه گل دوم با پاس در عمق دفاع، خط دفاعی نساجی را شکافت و تیمش را به گل رساند. علاوه بر این پاس طلایی، او در ادامه بازی به حفظ نتیجه برای پرسپولیس یاری رساند و در حالی که این تیم یک بازیکن هم کمتر داشت، او با دوندگی و تلاش نقش خود را به عنوان یک هافبک تدافعی ایفا کرد و تنها بازیکن تعویضی شد که به تیم منتخب راه پیدا می‌کند.
2019081
ریکاردو الوز (تراکتور):
هافبک پرتغالی تیم تراکتور با نمایشی درخشان در دیدار با فولاد نام خود را به عنوان یکی از برترین بازیکنان هفته به تیم منتخب رساند. ریکاردو آلوز در نیمه اول با یک سانتر از روی نقطه کرنر زمینه‌ساز گل زیبای شجاع خلیل‌زاده شد و در نیمه دوم نیز روی پاس سجاد اشوری گل دوم را به ثمر رساند. نکته جالب اینکه ریکاردو در صحنه گل دوم حضوری به موقع در محوطه جریمه داشت و ارزش‌های خود را به عنوان یک ستاره نمایان کرد؛ بازیکنی که تا آخرین دقیقه برای اثرگذاری روی نمایش تیمش پیش رفت. الوز در سایر دقایق بازی هم نبض مسابقه را در اختیار داشت و به خوبی بازیسازی کرد و حالا به تنهایی در صدر جدول گلسازان حضور دارد و به سمت دومین آقای پاس گلی حرکت می‌کند.
2019176
وینگرها:
جلال الدین ماشاریپوف (استقلال):
ریتم بازی استقلال در دست ستاره ازبکستانی این تیم قرار گرفته و در بازی با ذوب آهن یکی از بازی‌هایش با پیراهن استقلال را به نمایش گذاشت و با حضور در کانال‌های کناری میلاد فخرالدینی و ابولفضل جلالی را تغذیه می‌کرد و موقعیت ارسال‌های متعددی را برای آنها ایجاد کرد و پس از انتقال توپ به جناحین با حضور نزدیک محوطه جریمه خودش را در موقعیتی قرار می‌داد تا از توپ‌های برگشتی درون محوطه استفاده کند و از همین روش موفق شد گل‌اول استقلال را با زیرکی تمام به ثمر برساند، چرخش فوق‌العاده و اکت بدن فوق‌‌العاده‌ای که روی گل‌اول استقلال داشت او را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و او با انتخاب هوشمندانه نقطه‌ای از دروازه را هدف قرار داد که محسن فروزان فرصت واکنش پیدا نکرد، ستاره استقلال نبض‌بازی این تیم را در دست گرفته و کیفیت بازی هجومی استقلال را در سطح بالاتری قرار داده است!
2019183
اوستون اورونوف (پرسپولیس):
ستاره ازبکستانی پرسپولیس به دلیل سرماخوردگی تا آستانه غیبت در دیدار حساس با نساجی هم پیش رفت اما به هر شکلی که بود خود را به این بازی حساس رساند و در ترکیب اصلی هم قرار گرفت و ستاره شماره یک تیمش هم بود.  او گل اول را با یک شوت از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند که البته ضعف گلر نساجی هم روی این صحنه کاملا مشهود بود. با این حال گل دوم با فراری دیدنی از سمت چپ رقم خورد و این بازیکن به سرعت خود را به محوطه شش قدم رساند و با زدن ضربه به زاویه مخالف، گل را به ثمر رساند.
2018994
مهاجمین
جواد آقایی پور (استقلال خوزستان): 
اگر گل جواد به سپاهان را تماشا کنید از تیزهوشی و سرعت عمل و موقعیت سنجی او حیرت می‌کنید، اما این مهاجم شمالی که امسال بی‌وقفه درخشیده در نهایت کارش را به بهترین شکل انجام داد و با یک پشتک در جا یکی از زیباترین گل‌های هفته را مقابل چشمان گرد شده مدافعان سپاهان وارد دروازه این تیم کرد تا یک امتیاز برای آبی‌ها به ارمغان بیاورد. گلی که باعث امیدواری در خوزستان برای بقا شد او در طول مسابقه خطری دائمی برای مدافعان سپاهان بود و در نهایت هم از یک اشتباه کوچک استفاده کرد و کار خود را به پایان رساند، گلی به مثابه پیغامی برای جوان‌ترهای فوتبال ایران که از پیشرفت ناامیدند.
2019128
گوستاوو بلانکو (استقلال):
مهاجم آرژانتینی استقلال در بازی با ذوب آهن فراتر از آنچه که در توان داشت ارائه کرد، دوندگی بالا در طول نود دقیقه، اقدام به سرزنی در تمام ارسال‌های روی دروازه، تلاش‌ برای تصاحب توپ‌های که به صورت مستقیم از زمین استقلال برای خط حمله ارسال می‌شد و نود دقیقه فوتبال درگیرانه او با مدافعان ذوب‌آهن یکی از دلایل بازگشت استقلال به مسابقه بود، تحت فشار قرار دادن مدافعان ذوب آهن روی روند هجومی استقلال تاثیرداشت و اجازه نداد تا ذوبی‌ها در زمین پیشروی کنند و صرفا چشم به ضدحملات داشته باشند، بلانکو در دقایق پایانی مسابقه با جسارت و پافشاری که داشت گل برتری استقلال را به ثمر رساند، زمان‌بندی مناسب و دقت بالا در زدن ضربه آخر 3 امتیاز شیرین را برای استقلال رقم زد، بلانکو در نیم فصل دوم آمادگی بدنی بالاتری دارد و تحت تاثیر همین موضوع و همچنین حضور ماشاریپوف کیفیت بالاتری از خودش نشان داده است.
2019182
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها