به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ - ۱۶:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۷۱۴۲۵
سه امتیاز تا تاریخ‌سازی سیتی

امشب در لیگ انگلیس خون به پا می‌شود!

امشب در لیگ انگلیس خون به پا می‌شود!
گروه ورزشی: شاگردان پپ گواردیولا که امشب میزبان وستهم هستند، دو امتیاز بالاتر از تیم آرتتا دارند که در خانه به مصاف اورتون می‌رود و تفاضل گل کلی نیز به سود توپچی‌هاست.
2021909
منچسترسیتی و آرسنال به آخر خط لیگ برتر رسیده‌اند و هنوز مشخص نیست کدام یک زودتر از خط عبور خواهد کرد. مسابقه‌ای بی پایان که تا همین چند هفته پیش سه ماشین داشت تا اینکه لیورپول کلوپ از کورس جدا شد و نبرد قهرمانی ماند برای سیتی و آرسنال.
نبرد تاریخی بین سه تیم در 10 بازی مانده به پایان به اوج رسیده بود، زمانی که لیورپول و آرسنال با یک امتیاز بیشتر از سیتی داشتند ولی حالا یک بازی به اتمام فصل، سیتی دو امتیاز بیشتر از آرسنال دارد و مدعی اول قهرمانی است.
جام قهرمانی در اتحاد و امارات در انتظار کایل واکر یا اودگارد است. با این حال، اعداد و ارقام جام را به منچستر نزدیک‌تر از لندن می‌کند. پس از غلبه سیتی بر تاتنهام (0-2) و رسیدن به رتبه اول در روز سه‌شنبه، سیتی جام را در مشت خودش دارد.
سیتی دو امتیاز جلوتر است و برای قهرمانی به خودشان وابسته‌اند. اگر آنها وستهم (بازی برایش تشریفاتی است) را در اتحاد شکست دهند، چهارمین قهرمانی متوالی خود را کسب خواهند کرد و رکوردی بی‌سابقه در تاریخ فوتبال انگلیس به جای خواهند گذاشت.
2019057
پپ در نشست قبل از بازی گفت: «اگر چهارمین لیگ متوالی را ببریم یا آرسنال قهرمان شود، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. من می‌دانم که چقدر خوب بوده‌ایم. اگر با شانس قهرمانی به هفته آخر وارد شوید، به این معنی است که شما فوق‌العاده بوده‌اید. ما می‌خواهیم دوباره با این احساس زندگی کنیم. ما عاشق بازی تحت فشار هستیم. ما به آن عادت کرده‌ایم.»
با این حال، 300 کیلومتر دورتر، آرسنال هنوز حرف آخرش را نزده است. آرتتا جمعه گفت: «ما باید یک بار دیگر نشان دهیم که می‌توانیم بهتر از رقیب باشیم و سپس امیدوار باشیم که وستهم روز خوبی داشته باشد و به ما کمک کند. این رویا هنوز زنده است.»
توپچی‌ها باید اورتون (از سقوط نجات پیدا کرده) را شکست دهند و سیتی این کار را در برابر چکش‌ها انجام ندهد تا آرسنال اولین لیگ خود را پس از شکست‌ناپذیری‌های 04-2003 به دست بیاورد. از نظر تفاضل گل (61+ در 60+) در صورت تساوی امتیازات، همه چیز به نفع لندنی‌هاست.
2023593
آرسنال پس از نزدیک‌تر شدن به سیتی در فصل گذشته (آنها در 30 هفته از 38 هفته پیشتاز بودند و در ژانویه 8 امتیاز نیز بیشتر داشتند)، یک بار دیگر در کورس قهرمانی عقب افتاد. امسال آنها برای مدت بیشتر (12) نسبت به سیتی (9) صدرنشین بوده‌اند. شاگردان گواردیولا در دوئل‌های مستقیم خود (1-0 و 0-0) به توپچی‌ها گل نزدند.
2023594
هیچ کدام قصد تسلیم شدن ندارند. سیتی 8 برد متوالی و 22 بازی بدون باخت داشته است و توپچی‌ها 5 برد متوالی داشته‌اند. با این حال، شکست (0-2) مقابل ویلا در هفت دقیقه مانده به پایان، عملاً آنها را از قهرمانی دور کرد. کافی بود آرسنال آن بازی را در خانه ببرد تا امشب برای قهرمانی به خودش وابسته باشد.
2023595
یک بازگشت بزرگ دیگر
سیتیزن‌ها تقریباً همیشه حس بازگشت‌های بزرگ را منتقل می‌کنند حتی اگر امتیازات زیادی عقب باشند.
زمانی گواردیولا به شوخی گفت: «حضور در هر بازی با این احساس که اگر شکست بخورید، قهرمانی از دست خواهد رفت، حس خوبی دارد.»
سیتی پس از شکست 1-0 در ویلا پارک در 6 دسامبر، که باعث شد با شش امتیاز کمتر از آرسنال در رده چهارم قرار بگیرند، دیگر نباخته است. 
پپ بعد از آن بازی گفت: «ما باید صبور باشیم و اشتباه نکنیم. این یک لیگ بسیار طولانی است.»
آنها قبلاً این کار را در فصل 19-2018 انجام دادند، زمانی که هفت امتیاز را برای قهرمانی جبران کردند. و البته هشت امتیاز در فصل 21-2020 و 5 امتیاز در 22-2021.
2022026
در سال 2012 گل آگوئرو در دقیقه 93 برای پیروزی (3-2) مقابل کوئنیز پارک رنجرز و قهرمانی کافی بود. در سال 2022 آنها مقابل ویلا دو گل عقب افتادند ولی در نیمه دوم برگشتند و با برتری 2-3 قهرمان شدند.
به روز قضاوت رسیده‌ایم و سرنوشت قهرمانی در دستان پپ گواردیولاست اما همانطور که آرتتا می‌گوید، انسان به امید زنده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها