به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۲۲:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۴۶۹۴۶۹
پسران ترزیچ، مسافران لندن

زنبورها با فتح پاریس به فینال لیگ قهرمانان رسیدند

زنبورها با فتح پاریس به فینال لیگ قهرمانان رسیدند
گروه ورزشی: یک پای فینال چمپیونزلیگ مشخص شد. امشب در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دورتموند در استادیوم پارک دو پرنس موفق شد با تک‌گل متس هوملز میزبان را شکست دهد و فینالیست چمپیونزلیگ شود.
بازی با مالکیت بالای پاریسی‌ها آغاز شد. آنها توپ و زمین را در اختیار داشتند اما دفاع خوب بازیکنان دورتموند مانع خلق موقعیت از سوی آنها شده بود.
پس از چند موقعیت نصفه و نیمه برای پاری سن ژرمن، اولین فرصت جدی بازی متعلق به دورتموند بود. در دقیقه ۱۹ والی فولکروگ از زاویه بسته به تور کنار دروازه برخورد کرد.
در دقیقه ۲۶ شوت از راه دور دمبله با اختلاف زیادی به بیرون رفت.
حدود ۱۰ دقیقه بعد روی یک ضدحمله فوق‌العاده‌ کریم آدیمی به محوطه جریمه پی‌اس‌جی رسید اما ضربه‌اش را دوناروما به زیبایی گرفت.
در ادامه نیمه اول اتفاق جدیدی رخ نداد و دو تیم بدون گل به رختکن رفتند.
با آغاز نیمه دوم دورتموند توانست دروازه پاری سن ژرمن را باز کند. در دقیقه ۵۰ ارسال فوق‌العاده یولیان برانت از روی نقطه کرنر با ضربه سر هوملز به تور دروازه دوناروما چسبید.
2019553
۱۰ دقیقه بعد راموس می‌توانست اختلاف را کم کند اما ضربه‌اش از نزدیکی نقطه پنالتی با اختلاف زیادی به بیرون رفت.
در دقیقه ۶۱ تیر دروازه مانع پاری سن ژرمن شد. جایی که ضربه از راه دور و خطرناک مندز با برخورد به تیر عمودی دفع شد.
در ادامه دورتموند به خوبی دفاع کرد و شاهد موقعیت جدی‌ای نبودیم. در دقیقه ۷۷ زردپوشان یک بار دیگر به گل رسیدند اما داور به دلیل آفساید گل هوملز را رد کرد.
در دقیقه ۸۶ امباپه در شلوغی محوطه جریمه به توپ رسید اما ضربه او با بدشانسی به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
دو دقیقه بعد تیر یک بار دیگر هم مانع پی‌اس‌جی شد. این بار شوت از راه دور و محکم ویتینیا به تیر افقی خورد و برگشت.
2019554
در دقایق پایانی پاری سن ژرمن همچنان حملاتش را ادامه داد، اما دورتموندی‌ها به خوبی مقاومت کردند و بازی با نتیجه ۱-۰ به سود دورتموند به پایان رسید. شاگردان ترزیچ با پیروزی امشب با برد ۲-۰ در مجموع دو بازی رفت و برگشت به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.
خبری از پایان خوش نبود. ناکامی‌های کیلیان امباپه با لباس پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا امشب با یک ناکامی دیگر به پایان رسید تا پرونده این فوق ستاره فرانسوی و پی‌اس‌جی بسته شود.
حتی در غم‌انگیزترین فیلم‌های سینما هم ممکن است چنین تراژدی‌ای وجود نداشته باشد.
بازگشت از شکست ۱-۰ در سیگنال ایدونا پارک، موفقیت در پارک دو پرنس ماموریت امشب امباپه و تیمش بود.
آنها بازی را بهتر شروع کردند اما خبری از موقعیت نبود. اگر موقعیتی هم خلق نمی‌شد پایانی تکراری به همراه داشت. یا دستان کوبل و یا تیر دروازه.
2019565
در بازی رفت تیر دروازه چند بار مانع گلزنی پاریسی‌ها شد و امشب هم سه بار دیگر توپ به تیر کوبیده شد و به تور نچسبید. یک بار سهم امباپه و دو بار از سمت مندز و ویتینیا.
ابتدا شوت از راه دور و محکم مندز به تیر عمودی خورد، سپس امباپه در محوطه جریمه ضربه‌اش را به تیر افقی زد و سپس یک شوت از راه دور دیگر، این بار از ویتینیا به تیرک افقی برخورد کرد.
امشب خلاصه چند سال حضور امباپه در لیگ قهرمانان بود، پر از بدشانسی و ناکامی. طلسم موفقیت ستاره فرانسوی در بازی آخر هم شکسته نشد و این بار دورتموند که در ابتدای مرحله حذفی قرعه دوست‌داشتنی تیم‌های بزرگ بود، فینالیست لیگ قهرمانان شد.
2019568
حالا نوبت صحبت‌ها درباره جدایی امباپه و پیوستن او به رئال مادرید است. جایی که شاید او بتواند بالاخره جام لیگ قهرمانان اروپا را لمس کند و آن را بالای سر ببرد.
یکی از انگیزه‌های امباپه برای رفتن به رئال همین چمپیونزلیگ است و او می‌داند که در رئال شانس بیشتری برای رسیدن به این آرزو وجود دارد. با نتیجه امشب هر لحظه ممکن است خبر پیوستن این بازیکن به رئال مادرید تأیید و سفر جدید او در دوران فوتبالش آغاز شود.
رئیس قطری باشگاه پاری سن ژرمن که در نقل و انتقالات تابستانی بازیکنانی مانند گونچالو راموس، رندال کولو موآنی و دیگر ستاره‌های قابل توجه را جذب کرده بود، امید داشت تا تیمش به فینال برسد.
2019569
الخلیفی بعد از بازی کانال پلاس گفت:"من ناراحتم چون فرصت ارزشمندی را برای رسیدن به فینال از دست دادیم. امشب مستحق حذف نبودیم، توپ نمی‌خواست از خط عبور کند و وارد دروازه شود."
او با تبریک به دورتموند گفت:"باخت در این مرحله خیلی سخت است، به دورتموند تبریک می‌گویم. ما برای هوادارانمان ناراحت هستیم. به هر حال باید آن را بپذیریم. گاهی اوقات همه چیز منصفانه نیست، اما باید آن را بپذیریم."
تیم آلمانی اکنون منتظر نتیجه بازی امشب (چهارشنبه) بین تیم‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ در با سانتیاگو برنابئو خواهد بود تا تکلیف دیگر فینالیست مشخص شود. دورتموند مطمئنا از صعود به فینال از جنبه‌های مختلف هیجان زده است.
2019560
این باشگاه پس از مدت‌ها دوباره فینال چمپیونزلیگ را تجربه می‌کند. آخرین تجربه دورتموند به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد که در یک فینال تمام آلمانی بازی کرد و حریف بایرن مونیخ بود.
دورتموند در آن بازی به میزبانی ورزشگاه ومبلی با نتیجه 2-1 مقابل بایرن شکست خورد و به جام نرسید. از فینال مذکور که دورتموند بیش از 10 سال است آن را تجربه نکرده، در حال حاضر متس هوملس و مارکو رویس در ترکیب زنبورها حضور دارند.
این تیم آلمانی باید بعد از مدت‌ها فینال لیگ قهرمانان اروپا را دوباره در ورزشگاه ومبلی تجربه کند و منتظر نتیجه بازی رئال و بایرن که هفته گذشته به تساوی 2-2 رسیده بودند، می‌ماند.

...



 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها