به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۶۹۵۷۶

حقایقی درباره نظافت هتل که هیچ‌کس به شما نمی‌گوید!

گروه کسب و کار: قصد دارید به مسافرت بروید؟ برای اینکه لحظات خوشی را تجربه کنید قرار است به رزرو هتل بپردازید؟ شما هم اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که زیاد به سفر می‌رود. باید به شما بگویم وقتی به هتل وارد شدید نکاتی که شاید تاکنون کسی به شما نگفته است را ما قرار است آن را با شما بازگو کنیم. پس با ما همراه باشید زیرا ما می‌خواهیم نکات خانه‌داری که شاید در بدو ورود عالی به نظر برسد اما نکات بهداشتی آن رعایت نشده است را با شما در میان بگذاریم.
نظافت هتل
نظافت هتل
 اگر می‌خواهید بلیط اهواز به اصفهان تهیه کنید و هتل در اصفهان رزرو کنید به وب‌سایت ما سری بزنید. یکی از هتل‌های تمیز و پیشنهادی ما در شهر اصفهان هتل کوثر می‌باشد که اصول نظافتی را هم به خوبی رعایت می‌کند.
راز کثیف بخش خانه‌داری هتل
فرقی نمی‌کند که شما وارد هتل‌های پنج ستاره لوکس می‌شوید یا قرار است در یک اقامتگاه تفریحی بمانید. درهرصورت نکات بهداشتی که در ادامه با شما در میان گذاشته می‌شود را در زمان اقامت مدنظر داشته باشید.

ریموت کنترل و دستگیره‌ها
اگر قرار است درب اتاق خود را با دستگیره و ریموت کنترل باز و بسته کنید. باید بدانید که آلوده‌ترین وسیله‌ای که در دست دارید همان کلید درب اتاق، دستگیره و ریموت کنترلی است که برای تنظیم روشنایی و یا باز و بسته کردن پنجره‌های اتاق به شما داده‌شده است. ازآنجایی‌که این وسایل به‌هیچ‌عنوان ضدعفونی نمی‌شود چون آلودگی آن در معرض دید نیست. حتماً با استفاده از دستکش از این وسایل استفاده کنید.

فرش
هیچ‌وقت به‌محض ورود به اتاق هتل پای‌برهنه راه نروید. این را به یاد داشته باشید که تنها کاری که برای نظافت اتاق‌های هتل می‌شود این است که با جاروبرقی گردوخاک روی آن گرفته می‌شود. ازآنجایی‌که هزینه شستن فرش و موکت هتل‌ها بسیار زیاد است این کار عموماً هرچند سال یک‌بار انجام می‌شود. پس با کفش یا دمپایی مخصوصی که با خود به سفر برده‌اید در اتاقتان قدم بزنید. این آلودگی به‌سرعت از پای شما به تخت خواب می‌رسد و تمام بدنتان را فرا می‌گیرد.

نظافت حوله های هتل

 دستمال توالت
 اگر قرار است از سرویس بهداشتی استفاده کنید. حتماً خودتان پیش از استفاده با آب به شستشوی این بخش بپردازید؛ زیرا استفاده از مواد شوینده خوش‌بو فقط ظاهر این بخش را تمیز و مرتب نشان می‌دهد. پس‌نیاز است شیر آب و محیط سرویس بهداشتی شسته شود. به‌عنوان‌مثال هیچ‌وقت دستمال‌کاغذی نصفه تعویض نمی‌شود بلکه با تا زدن به آن جلوه بهتری می‌دهند.

لیوان
 برای اکثر هتل‌های لوکس روی میز شما چند لیوان شیشه‌ای یا فنجان چینی قرار می‌دهند. عموماً این لیوان‌ها همراه با یک پارچ آب یا یک فلاکس برای دم‌نوش و چای در نظر گرفته می‌شود. به‌هیچ‌عنوان از این لیوان‌های شیشه‌ای استفاده نکنید. برخلاف محیط منزل شما که این لیوان‌ها با مواد شوینده شسته می‌شود. در هتل تنها با آب به نظافت آن می‌پردازند. حتی در برخی مواقع با مواد ضدعفونی‌کننده یا شیشه پاک به نظافت آن پرداخت می‌شود.

ملافه
 همان‌طور که شستن پرده و فرش هتل هزینه‌بر است. بر همین اساس شستن ملافه‌های مربوط به تخت خواب شما نیز هزینه‌بر است. پس به‌محض ورود به هتل و اتاق شخصیتان روی تخت لم ندهید. نه‌تنها ملافه روی تخت که ملافه زیر تخت نیز مدت‌ها است که شسته نشده است. هزینه خشک‌شویی هتل بسیار سرسام‌آور می‌شود اگر قرار باشد هر بار که مسافر اتاق را خالی می‌کند ملافه‌ها شسته شود. به همین خاطر توصیه می‌شود حتماً با خود چند ملافه تمیز در سفر همراه داشته باشید. ظاهر ملافه‌های تخت خواب شما اگر خوب است تنها به دلیل صاف کردن آن توسط خدمه ماهر هتل است.

حوله بدن و دست و صورت
 استفاده از حوله دست و صورت و حوله بدن هتل ممنوع است. به‌هیچ‌عنوان حوله‌های بخش سرویس بهداشتی شما شسته نمی‌شود. بلکه با استفاده از بخار خیلی زیاد و اتوکشی روند نظافت حوله شما دنبال می‌شود. پس ممکن است افرادی که قبل از شما از حوله استفاده کرده اند. با استفاده مجدد همان حوله توسط شما بیماری‌های پوستی خود را به شما انتقال دهند. در کنار دمپایی رو فرش، ملافه تمیز حتماً حوله کوچک مسافرتی نیز با خود ببرید.

تمیزی هتل ها

کلام آخر پیرامون راز کثیف هتل
همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید رازهای کثیفی در بخش خانه‌داری هتل‌ها همیشه وجود دارد. پس بایدونبایدهای که در طی مقاله پیش رو به آن‌ها اشاره شد در نظر داشته باشید. استفاده از ملافه، حوله و دمپایی شخصی مشکلاتی که در سر راه شما قرار دارد را از میان بردارید.
در همین راستا باید بگویم بهتر است از لیوان‌های یک‌بارمصرف برای نوشیدن آب و دم‌نوش استفاده کنید. همچنین استفاده از دستمال مرطوب برای نظافت دستگیره، ریموت کنترل، کنترل تلویزیون و پریز برق نیز از موارد لازم و ضروری است. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای آشنایی شما با راز و رمزهای بخش خانه‌داری هتل موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد. برای خرید بلیط اهواز به اصفهان آسان‌ترین راه استفاده از اپلیکیشن خرید بلیط علی‌بابا است. همچنین برای رزرو هتل در اصفهان هم می‌توانید از وب‌سایت معتبر علی‌بابا مشاوره‌های رایگان کسب کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها