به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۶۹۶۹۶

کاندیدهای جراحی ماموپلاستی بخوانند: طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟

گروه سلامت: صحیح خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی یکی از مراقبت هایی است که در دوران نقاهت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. بعد از عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی مقدار درد و تورم ناحیه جراحی زیاد بوده و نحوه خوابیدن در مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی، در بهبودی و کاهش عوارض بعد از جراحی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه به نکات و نحوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی ماموپلاستی می پردازیم.
کاندیدهای جراحی ماموپلاستی بخوانند: طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟
طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی
صحیح خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی بسیار بر روی نتیجه جراحی تاثیر خواهد گذاشت. ماموپلاستی با هدف کوچک کردن و تغییر سایز سینه ها انجام شده و به منظور جلوگیری از لخته نشدن خون، باید مراقبت های گفته شده و توصیه شده توسط جراحان فلوشیپ و زیبایی را با دقت انجام دهید. یکی از این مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی، نحوه صحیح خوابیدن می باشد.
بعد از جراحی باید به گونه ای بخوابید که به سینه ها فشار وارد نشود و اصلا نباید به قسمت جراحی شده ضربه ای وارد شود چرا که ممکن است بخیه ها آسیب ببینند و فرم سینه ها تغییر کند. اگر صحیح خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی را جدی نگیرید، آسیب های شدیدی به سینه ها وارد می کنید که طول دوره نقاهت شما را افزایش خواهد داد و باعث بروز عوارض متعددی بعد از جراحی خواهد شد. پس به نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه داشته باشید:

طاق باز بخوابید.
بهترین پوزیشن و حالت برای خوابیدن بعد از عمل mammoplasty، خوابیدن روی کمر یا به پشت خوابیدن است. اصطلاحا به این حالت طاق باز خوابیدن هم می گویند که به مدت سه هفته در این دوران نباید به شکم و پهلو بخوابید؛ زیرا این کار به شدت برای سلامتی شما مضر است و عوارضی به دنبال دارد. اگر حالت سینه ها به دلیل خوابیدن نادرست تغییر کند، مجبور می شوید مجدد جراحی ترمیمی سینه انجام دهید که بسیار خطرناک و دردناک خواهد بود.

از چند بالش برای بالا بردن سر نسبت به بدن استفاده کنید.
برای احساس راحتی بیشتر در دوران مراقبت بعد از عمل ماموپلاستی، می‌توانید چند بالش زیر سر و کمر خود بگذارید تا سرتان از قفسه سینه بالاتر قرار بگیرد و بتوانید خواب راحت تری داشته باشید. همچنین وجود بالش این امکان را فراهم می کند که نتوانید در حین خواب غلت بزنید و یا جابجا شوید.
داروهای کاهش تورم و دردی که دکتر تجویز کرده است را مرتب استفاده کنید.
از داروهای ضد التهابی با دستور جراح برای کاهش درد و التهاب استفاده کنید تا در این دوران درد کمتری بکشید. مصرف به موقع داروها، پروسه و روند بهبودی شما را تسریع خواهد بخشید. همچنین ممکن است به بعضی داروها حساسیت داشته باشید که در این شرایط بهتر است از قبل نام این داروها را به پزشک خود اطلاع دهید.

مدل خوابیدن خود را تغییر دهید.
مدتی به پشت و مدتی به روی کمر خود بخوابید تا بدنتان خشک نشود و بتوانید راحت تر استراحت کنید. سه هفته زمان لازم است تا دوباره خوابیدن روی شکم و پهلو را تجربه کنید. همچنین می توانید به صورت نیمه نشسته نیز استراحت کنید.

از تشک و بالش مناسب استفاده کنید.
تشک و بالش مناسب می تواند بر روی کیفیت خواب شما در دوره نقاهت و ریکاوری بسیار تاثیرگذار باشد، به همین دلیل لازم است برای راحتی کامل از یک تشک و بالش مناسب و راحت استفاده کنید. تشک های طبی و بالش های بلندتر اما نرم گزینه بسیار مناسبی برای استراحت کردن در دوره بعد از عمل ماموپلاستی می باشند.

موقع خواب باید از سوتین مخصوص عمل ماموپلاستی استفاده کرد؟
بله. به دلیل اینکه فرم و موقعیت سینه به خوبی حفظ شود، باید از سینه بند طبی یا سوتین مخصوص عمل ماموپلاستی استفاده کرد. این سوتین از وارد شدن هرگونه ضربه و فشار به سینه ها جلوگیری کرده و موقعیت سینه ها را به درستی حفظ می کند. همچنین به دلیل اینکه در خواب کنترلی روی بدنتان نخواهید داشت و ممکن است با چرخش به سینه ها فشار یا آسیبی وارد کنید، بهتر است از این سوتین های مخصوص استفاده کنید.

تا چه زمانی باید به پشت خوابید؟
بعد از انجام عمل ماموپلاستی باید به مدت 3 الی 6 هفته به پشت به صورت طاق باز بخوابید. طرز صحیح خوابیدن بعد از جراحی تاثیر مثبتی بر نتیجه جراحی خواهد داشت.

از چه زمانی بدون سوتین طبی ماموپلاستی می‌توان خوابید؟
ممکن است خوابیدن با این سینه بند های طبی برایتان بسیار سخت باشد اما ناچار به استفاده از آن هستید. بستگی به وضعیت بدن و میزان بهبودی شما دارد که پزشک تشخیص دهد تا چه زمانی باید از این سوتین های مخصوص در زمان خواب استفاده کنید اما معمولا تا 6 الی 8 هفته بعد از عمل به استفاده از آن توصیه می‌شود.
حتما هنگام خواب و در طول شب از سوتین های مخصوص عمل ماموپلاستی استفاده کنید زیرا نقش مهمی در لیفت سینه بعد از عمل خواهد داشت. این سوتین طبی به ترمیم و بهبودی زخم نیز کمک بسیاری میکند.
در صورتی که قصد انجام عملیات ماموپلاستی را دارید میتوانید به صفحه عمل ماموپلاستی دکتر بلال دلشاد مراجعه نمایید.

منبع: طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها