به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۴۶۹۷۳۵

دونالد ترامپ: بایدن از حماس هواداری می‌کند

دونالد ترامپ: بایدن از حماس هواداری می‌کند
گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ، رقیب احتمالی جو بایدن در انتخابات ریاست‌ جمهوری شش ماه دیگر آمریکا، در واکنش به اظهارات او در پیامی در شبکه اجتماعی تروث نوشت بایدن «طرف حماس را گرفته است؛ دقیقاً مانند (حمایت) از اوباش رادیکال که دانشگاه‌های ما را تصاحب کرده‌اند...»
به گفته دونالد ترامپ، «بایدن ضعیف و فاسد، جهان را مستقیماً به سوی جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند». مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس سنا هم در نامه مشترکی برای بایدن خواهان توضیح وی در خصوص به تأخیر انداختن ارسال تسلیحات مورد نظر اسرائیل شدند. این دو مقام ارشد کنگره نوشتند تنها از طریق رسانه‌ها از این اقدام واشینگتن آگاه شده، و از دولت بایدن خواستند تا دو روز آینده «پاسخ مرتبط» در این خصوص را ارائه کند.
خشم جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا از تصمیم بایدن برای توقف ارسال مهمات به اسرائیل
سناتور مک‌کانل در سخنانی در مجلس سنا نیز تصمیم دولت بایدن را با اعتراضات حمایت از فلسطینیان در دانشگاه‌های آمریکا مرتبط کرد و گفت بایدن و دولتش خود را بین پرچم‌های حماس و حزب‌الله پنهان کرده‌اند... در حالی که ایران و گروه‌های نیابتی آن جسورتر خواهند شد. لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه در سخنانی در سنای آمریکا، ساعتی پیش از انتشار گفت‌وگوی شبکه سی‌ان‌ان با بایدن در خصوص تعلیق احتمالی تجهیز اسرائیل به تسلیحات دقیق، از وزیر دفاع و رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا در این ارتباط انتقاد کرد و آن را «فاجعه» نامید.
سناتور گراهام گفت در شرایط جاری که خطر به این بزرگی وجود دارد، خود ما بهای (تعلیق تجهیز اسرائیل را) خواهیم پرداخت.
او گفت آن‌چه را اسرائیل برای جنگ به آن نیاز دارد، به این کشور بدهید زیرا اسرائیل نباید این جنگ را ببازد.
مایکل مک‌کال، رئیس کمیته امور خارجی و رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان نیز گفت از شنیدن این تصمیم «وحشت‌زده» شده زیرا عدم ارسال تسلیحات به اسرائیل از قدرت بازدارندگی این کشور در برابر ایران و گروه‌های نیابتی می‌کاهد. از سوی دیگر، سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا، گفت ایمان دارد که مجموعه روابط اسرائیل و آمریکا تزلزل‌ناپذیر خواهد بود. شومر که دو ماه پیش با انتقاد صریح از نحوه عملکرد بنیامین نتانیاهو در جنگ خواهان انتخابات دراسرائیل شده بود افزود که به دولت بایدن اعتقاد دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها