به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۷۳۱۳۷

وعده آلمان برای کمک به مردم سوریه

وعده آلمان برای کمک به مردم سوریه
گروه بین الملل: کشورهای حامی مالی مردم سوریه اعلام کردند که ۷.۵ میلیارد یوروی دیگر برای مردم این کشور در نظر گرفته‌اند. دولت آلمان نیز خبر داد که پرداخت یک میلیارد و ۵۳ میلیون یورو از این مبلغ را به عهده خواهد گرفت.
جامعه جهانی وعده داده است که به منظور کاهش پیامد‌های وحشتناک جنگ داخلی در سوریه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر برای پشتیبانی از مردم نیازمند در این کشور، فراهم کند.
 یانز لنارچیچ، کمیسر اتحادیه اروپا پس از برگزاری یک کنفرانس کشورهای حامی مالی مردم سوریه در بروکسل  گفت که ۵ میلیارد یورو از این مبلغ به عنوان کمک و ۲.۵ میلیارد یورو نیز به عنوان وام در نظر گرفته شده است.در عین حال به گفته یک مقام وزارت امور خارجه آلمان،‌ این کشور یک میلیارد و ۵۳ میلیون یورو از مبلغ مذکور را پرداخت خواهد کرد.
با این حال برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند قبرس، مالت، ایتالیا، اتریش، جمهوری چک، دانمارک و لهستان خواهان کاهش میزان حمایت‌های بین‌المللی از پناهندگان سوری شده‌‌اند.
طبق موضع این کشورها، وضعیت امنیتی در سوریه باید دوباره مورد ارزیابی قرار گیرد. در این زمینه به‌ ویژه قبرس اخیرا به دلیل افزایش شمار پناهندگان، خواستار طبقه‌بندی امنیتی مناطق خاصی در سوریه شده است.۱۳ سال پس از آغاز اعتراضات گسترده علیه رژیم بشار اسد و جنگ داخلی در سوریه، همچنان هیچ چشم‌اندازی برای برقراری راه‌حل‌های سیاسی در زمینه کاهش درگیری‌ها، دیده نمی‌شود. بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، در سال جاری ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار شهروند در سوریه از گرسنگی رنج می‌برند.
همچنین گفته شده است در حال حاضر از از هر سه دانش‌آموز، یک نفر بدون صبحانه به مدرسه می‌رود و از هر ۹ دانش‌آموز نیز حداقل نیازهای تغذیه‌ای برای هشت نفر از آنها تامین نمی‌شود.
به گفته وزارت خارجه آلمان، به دلیل وضعیت فعلی در مناطق تحت کنترل دولت سوریه، پناهجویان سوری نباید "به اجبار" به کشورشان بازگردانده شوند.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها